Το αφιέρωμα Γερμανικού περιοδικού στην Αλίκη το 1964

 
Έχει ξανθά μαλλιά, μάτια χρώματος λαδί και ένα πρόσωπο όπως της Μπριζίτ Μπαρντό. Είναι ηλικίας 25 ετών. Έγινε διάσημη ως ηθοποιός και ως φίλη του νεαρού Βασιλιά. Σήμερα ο Βασιλιάς έχει παντρευτεί. Αλλά εκείνη εξακολουθεί να είναι μία χωρίς στέμμα βασίλισσα του θεάτρου. Μία όχι δυστυχισμένη, αλλά κλεισμένη στη μοναξιά της βασίλισσα”.
 
Με αυτά τα λόγια περιέγραφε την Αλίκη Βουγιουκλάκη αφιέρωμα του γερμανικού περιοδικού Quick τον Οκτώβριο του 1964. Ένα αφιέρωμα που προκάλεσε αντιδράσεις για τις αναφορές που έκανε ως προς την παλαιότερη σχέση της Αλίκης Βουγιουκλάκη με τον Κωνσταντίνο Γλίξμπουργκ, όταν εκείνος ήταν διάδοχος του ελληνικού θρόνου.
 
Ο Γερμανός δημοσιογράφος που υπέγραφε το εν λόγω δημοσίευμα έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο νεανικό ειδύλλιο Αλίκης – Γλίξμπουργκ, αλλά και στο ρόλο της βασιλομήτωρος Φρειδερίκης.  Στο δημοσίευμα σημειωνόταν χαρακτηριστικά: “Οι άνδρες φλέγονται όταν την αντικρίζουν. Και όλη η Ελλάδα κείται στα πόδια της. Υπήρξε η πρώτη μεγάλη αγάπη του Κωνσταντίνου. Πολλοί πίστεψαν ότι θα την παντρευόταν. Αλλά η βασίλισσα Φρειδειρίκη απαγόρευσε στον γιο της τη συναναστροφή με την ξανθιά ηθοποιό του κινηματογράφου. Οι δρόμοι των δύο ερωτευμένων χωρίστηκαν. Η Αλίκη δημιούργησε, έστω και χωρίς τις βασιλικές σχέσεις, καριέρα. Σήμερα είναι η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός του κινηματογράφου. Κερδίζει το μήνα 40.000 μάρκα (σ.σ.: δηλαδή περίπου 400.000 δραχμές της εποχής). Η αμοιβή της για το ρόλο της σε ένα καινούριο φιλμ, όπου εμφανίζεται ως μοντέρνα Σταχτοπούτα έφτασε τα 130.000 μάρκα (σ.σ.: δηλαδή περίπου 1.040.000 δραχμές, εφόσον βέβαια δεχτούμε ως αληθείς τους ισχυρισμούς του δημοσιογράφου)”.
Αυτό που είχε προξενήσει εντύπωση στον συντάκτη του συγκεκριμένου αφιερώματος στην “εθνική σταρ” ήταν το ότι κανείς δεν μπορούσε να του δώσει ακριβείς πληροφορίες για το πού θα μπορούσε να τη συναντήσει εκτός του θεάτρου της, καθώς η Βουγιουκλάκη “δε συχνάζει σε κανένα από τα νυχτερινά κέντρα, στα οποία πηγαίνουν πολλοί άλλοι διάσημοι συνάδελφοί της. Κανένας τηλεφωνικός κατάλογος δε γράφει το τηλέφωνό της. Κανένας κινηματογραφικός παραγωγός δεν προδίδει τη διεύθυνσή της”.
Τελικά, η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της ίδιας της Βουγιουκλάκη, η οποία τηλεφώνησε στο ξενοδοχείο του Γερμανού δημοσιογράφου, όταν πλέον είχε πληροφορηθεί ότι την αναζητούσε, κλείνοντας ραντεβού στο διαμέρισμά της ηθοποιού στην οδό Στησιχόρου. Η επιλογή του χώρου δεν ήταν τυχαία, καθώς αφενός η ίδια η Βουγιουκλάκη δεν οδηγούσε, αφετέρου ο σοφέρ της είχε πάθει κάποιο ατύχημα εκείνη την περίοδο, όπως σημείωνε το ρεπορτάζ.
Ο Γερμανός έμεινε εντυπωσιασμένος από το διαμέρισμα της Αλίκης Βουγιουκλάκη γράφοντας χαρακτηριστικά ότι “καμία Γερμανίδα ηθοποιός δεν έχει κατοικία παρόμοια με της Ελληνίδας σταρ”, ενώ αξιολογούσε την αξία του σπιτιού σε μισό εκατομμύριο μάρκα (δηλαδή 5.000.000 δραχμές εκείνης της εποχής). Η Αλίκη τον υποδέχθηκε φορώντας “μια στενή φούστα τουίνσετ και κολιέ από αληθινά μαργαριτάρια”, ενώ ο δημοσιογράφος την περιέγραψε ως γυναίκα που “έχει προσωπικότητα” και “χαριτωμένη”, ενώ αναφερόμενος στα μάτια της έγραψε ότι “θυμίζουν κινέζικα μάτια”.
 
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα σημείο της συνομιλίας τους, όπου η Αλίκη εκμυστηρεύεται πως “είχα πολλούς δεσμούς με δημοσιογράφους. Όμως με τον πρίγκηπα Κωνσταντίνο – συγνώμη – τον βασιλέα Κωνσταντίνο δεν υπήρξα ποτέ ερωτευμένη. Είναι ένας ιδιαίτερα γοητευτικός άνδρας. Και μόλις μερικούς μήνες μικρότερος στην ηλικία από μένα. Και όμως τόσο νεαρός για μένα!” Αναφέρθηκε μάλιστα και τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε αυτή η γνωριμία, όταν ο Κωνσταντίνος είχε επισκεφθεί το στούντιο, όπου η ηθοποιός γύριζε μια ταινία (το “Κλωτσοσκούφι”, όπως πληροφορηθήκαμε πολλά χρόνια αργότερα από την περίφημη συνέντευξη της Αλίκης στον Νίκο Χατζηνικολάου και την εκπομπή “Ενώπιος Ενωπίω” σπάζοντας ρεκόρ τηλεθέασης).
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, η Αλίκη αναφέρθηκε στη μητέρα της, με την οποία άλλωστε συγκατοικούσαν, στα δύο αδέρφια της που σπούδαζαν στο εξωτερικό με δικά της έξοδα, ακόμα και στον σοφέρ της ο οποίος μέσα σ’ ένα χρόνο είχε τρακάρει με το αυτοκίνητο τέσσερις φορές, αλλά δεν της πήγαινε η καρδιά να τον διώξει. Από τη συνέντευξη όμως δεν έλειψε και μια σύντομη αναφορά στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αν αναλογιστεί κανείς ότι ύστερα από λίγους μήνες οι δύο ηθοποιοί επρόκειτο να ανεβούν τα σκαλιά της εκκλησίας:
“Έχω τον παρτενέρ μου, τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον ωραιότερο άνδρα της Ελλάδας και επίσης δημοφιλή ηθοποιό. Για μένα είναι ένας αδελφός. Έχω τα πάντα! Αλλά είμαι τόσο μόνη! Αλλά μονάχα δεν έχω κάποιον άνδρα να αγαπώ!”. Να υπενθυμίσουμε μόνο ότι η συνέντευξη δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 1964, οπότε λογικά δόθηκε κάπου εκεί κοντά, ενώ ο γάμος των δύο ηθοποιών ανακοινώθηκε δύο μήνες αργότερα και τελέστηκε τον Ιανουάριο του 1965. Τέλος, αναφέρθηκε στην αγάπη της για το Βερολίνο και την πρόθεση της να μάθει γερμανικά και να ταξιδέψει μέχρι τη Γερμανία αναρωτώμενη: “Θα έβρισκα ίσως εκεί έναν Γερμανό σύζυγό;”.
 
Εκτενή αναφορά στο ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού έκανε δημοσίευμα της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΕΜΠΡΟΣ στο φύλλο της 24.10.1964, δύο ημέρες πριν την ταυτόχρονη πρεμιέρα… δύο ταινιών της Βουγιουκλάκη, μια ενδεχομένως πρωτοφανής σύμπτωση στα παγκόσμια χρονικά. Η ελληνική εφημερίδα έκανε λόγο για “δήθεν ειδύλλιο” της Αλίκης με τον τότε διάδοχο του ελληνικού θρόνου αποδίδοντας την ανακίνηση του θέματος σε λόγους εντυπωσιασμού και αφηγηματικού εφέ από την πλευρά του δημοσιογράφου.
Εάν εμείς είχαμε να σχολιάσουμε κάτι ύστερα από τόσα χρόνια, αυτό θα ήταν κατ’ αρχήν η.. ηλικία της ηθοποιού, η οποία στο γερμανικό περιοδικό αναφερόταν ότι ήταν μόλις 25 ετών, δηλαδή… έξι χρόνια μικρότερη από την πραγματική, εάν φυσικά ευσταθούν τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν μετά το θάνατος της Αλίκης, ότι είχε γεννηθεί το 1933. Ένα δεύτερο σχόλιο θα αφορούσε την πολύ κακή σχέση της εθνικής σταρ με το αυτοκίνητο, όταν μάλιστα την περίοδο εκείνη θα έβγαινε στους κινηματογράφους η μεγάλη κινηματογραφική της επιτυχία “Η Σωφερίνα”.
Η “Σωφερίνα” βγήκε στις αίθουσες στις 26 Οκτωβρίου 1964, την ίδια ημέρα που είχε πρεμιέρα και μια άλλη ταινία της Αλίκης, το “Δόλωμα“.
Η πρώτη ήταν παραγωγή της εταιρίας Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης, ενώ η δεύτερη ήταν της Φίνος Φιλμ και μάλιστα η υπόθεσή της δεν είχε διαρρεύσει στα μέσα, αλλά κρατήθηκε ως έκπληξη για την πρεμιέρα της ταινίας!
Τέλος, δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη η αναφορά της Αλίκης στη σχέση της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, η οποία περιγράφεται σχεδόν ως… αδερφική και μάλιστα σε τόσο σύντομο διάστημα πριν τον γάμο τους, αν και ένας λόγος ίσως να ήταν το ότι οι δυο τους ήθελαν να κρατήσουν το δεσμό τους μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Το αφιέρωμα Γερμανικού περιοδικού στην Αλίκη το 1964