23.2 C
Athens
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Ελένη Προκοπίου: Ο επίγειος παράδεισος της στο Ξυλόκαστρο

Στο πανέμορφο Ξυλόκαστρο και κυριολεκτικά πάνω στο...

Ήξερες ότι ο Θόδωρος Κατσαδράμης…

Ο Θόδωρος Κατσαδράμης γεννήθηκε στη Δόξα Αρκαδίας...

Έφυγε από τη ζωή ο Θόδωρος Κατσαδράμης

Δυστυχώς άλλη μία απώλεια για τον καλλιτεχνικό...
Blog Σελίδα 4

Νίκος Κούνδουρος: Ο Θανάσης Βέγγος δεν ήταν κωμικός

Νίκος Κούνδουρος

Κανείς δεν ήξερε τον Θανάση Βέγγο καλύτερα από τον Νίκο Κούνδουρο…

Είχε κάνει αίσθηση αυτή η δήλωση του Νίκου Κούνδουρου για τον Θανάση Βέγγο. Ποιος όμως ήξερε καλύτερα από τον Κούνδουρο τον Βέγγο αλλά και την ίδια την τέχνη του σινεμά.

Εμβληματικός σκηνοθέτης μιας γενιάς που έγραψε Ιστορία στον Ελληνικό κινηματογράφο, ο Νίκος Κούνδουρος, ανάλυσε με δυο λόγια το υποκριτικό DNA του Θανάση Βέγγου με τον οποίο γνωρίζονταν ήδη από τα δύσκολα χρόνια της Μακρονήσου.

Εκεί ο ηθοποιός υπηρετώντας τη δυσμενή θητεία του, γνώρισε τον κρατούμενο σκηνοθέτη και αναπτύχθηκε μια φιλία δια βίου ανάμεσα σε δυο τόσο διαφορετικούς ανθρώπους από τόσο διαφορετικές κοινωνικές τάξεις.

veggos

Ο Νίκος Κούνδουρος βοήθησε τον Θανάση Βέγγο να μπει στον χώρο του κινηματογράφου, αναγνωρίζοντας σε αυτόν πολύ πριν από κάθε άλλο το γεγονός ότι ο άγουρος αυτός νεαρός ερχόταν κατευθείαν από την κοιτίδα της αρχαίας τραγωδίας ως μέλος ενός διαχρονικού θιάσου. Τη δραματική διάσταση του φαινομένου Θανάσης Βέγγος ο Κούνδουρος την επισήμανε λέγοντας: «Δεν ξέρετε τι λέτε, όταν λέτε ότι ο Βέγγος είναι κωμικός ηθοποιός».

Η διαδρομή αυτού του μοναδικού ηθοποιού δικαίωσε στο τέλος τον Κούνδουρο. Ο Βέγγος είναι μια πολύ σύνθετη προσωπικότητα για να μπορεί κανείς να τον περιορίσει σε κωμικούς ρόλους. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι κάποια στιγμή εξελίχθηκε σε «μηχανή γέλιου», υπήρχε πάντα πίσω από τις ερμηνείες του μια γλυκόπικρη αίσθηση της ζωής, μια νύξη προδοσίας και απογοήτευσης.

Ο κόσμος αναγνώριζε στον Βέγγο το ήθος, την οξυδέρκεια αλλά και την ανάγκη του να σχολιάσει την κοινωνική και πολιτική κατάσταση του τόπου σε εποχές που αυτό δεν μπορούσες να το κάνεις παρά με έμμεσο τρόπο. Όσοι τον αγάπησαν ως ηθοποιό επιβράβευσαν την απλότητα και την ανθρωπιά του.

Σήμερα λέμε ότι ο Θανάσης Βέγγος ήταν ένας κορυφαίος κωμικός ηθοποιός αλλά στην πραγματικότητα ήταν κάτι πιο σύνθετο και άρτιο. Ήταν ένας θεατρίνος που συνέδεσε την αρχέγονη παράδοση του θεάτρου με το σύγχρονο θέαμα. Ένα είναι σίγουρο: Ο ελληνικός κινηματογράφος του οφείλει πολλά.

Advertisement

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Σπάνιες Χριστουγεννιάτικες φωτογραφίες

Χριστουγεννιάτικες

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το όνομά της συνδέθηκε με τα χριστουγεννιάτικα εξώφυλλα των περιοδικών, που όποιο τη φιλοξενούσε είχε εξασφαλισμένο και μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων.

Πώς θα γινόταν αλλιώς για μια σταρ όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη; «Το πιο λαμπρό αστέρι», που πριν από 56 χρόνια έκανε πρεμιέρα για πρώτη φορά και έσπαγε ταμεία, ήταν μόνο ένα δείγμα της απήχησης που είχε στο κοινό, με πάνω από 650.000 να πληρώνουν εισιτήριο για να τη δουν. Τα χρόνια μπορεί να πέρασαν, αλλά οι αναμνήσεις μένουν, μαζί με φωτογραφίες ρετρό από τις πιο λαμπερές εποχές του ελληνικού κινηματογράφου.

Αγαπήθηκε όσο λίγες πρωταγωνίστριες και έγινε “εικόνισμα”, αφού δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι θαυμαστές που είχαν τη δική της φωτογραφία στο εικονοστάσι τους μαζί με εκείνη του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

vougioyklaki 1

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 ήταν πια το αγαπημένο ζευγάρι της Ελλάδας και κάθε κοινή τους εμφάνιση έκανε πάταγο. «Το πιο λαμπρό αστέρι» της Αλίκης, βέβαια, δεν ήταν άλλο από τον μονάκριβο γιο που απέκτησαν μαζί, τον Γιάννη Παπαμιχαήλ, που γέμισε τη ζωή της με χαρά.

Ήταν τέτοια η επιθυμία της να τον αποκτήσει, που όταν ο γυναικολόγος της τής σύστησε να αφήσει το θέατρο και τα κινηματογραφικά γυρίσματα, για να μην προκύψει κίνδυνος στην εγκυμοσύνη της, εκείνη απομονώθηκε στο σπίτι της στη Στησιχόρου μέχρι να βεβαιωθεί πως όλα θα πάνε καλά.

vougioyklaki 2

Η συνέχεια απαθανατίστηκε και σε φιλμ, στα οικογενειακά πορτρέτα που λατρεύτηκαν από τους fans της εποχής και σώζονται ακόμα, κυρίως στο αρχείο του προσωπικού της φωτογράφου Κλεισθένη, και διαδικτυακά μέσα από το υλικό που ανεβάζει στο Instagram ο γιος της, τιμώντας έτσι την μνήμη και την κληρονομιά της.

Εκείνος υπήρξε σταθερός συνοδοιπόρος της, ακόμα και μετά το διαζύγιο των γονιών του, και οι κοινές τους εικόνες αξίζουν όσο χίλιες λέξεις. Καλύτερα, βέβαια, το είχε θέσει η ίδια με λιγότερα λόγια, δηλώνοντας για εκείνον: «Αναλογίζομαι ποιος μ’ αγαπάει ουσιαστικά. Θετικά. Και ποιος είναι όλες μου οι ελπίδες. Ένα εξάχρονο αγόρι. Στροβιλίζομαι μαζί του. Κάνω όνειρα για το μέλλον του. Και αυτό είναι όλες μου οι ελπίδες», σε μια συνέντευξη που λογοκρίθηκε και δημοσιεύτηκε ολόκληρη δεκαετίες αργότερα.

vougioyklaki 3

Φέτος συμπληρώνονται 27 χρόνια από τον θάνατό της, αλλά η εικόνα της παραμένει ζωντανή στην μνήμη του κοινού. Ο φακός την αγάπησε και της χάρισε υπέροχα «κλικ», ενώ εκείνη με τη σειρά της χαρακτήριζε την σχέση μαζί του «ερωτική», αναφερόμενη φυσικά στη μεγάλη λατρεία που είχε για τον κινηματογράφο και την έκανε είδωλο στα μάτια εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων.

Αυτός ο έρωτας είναι που τη φέρνει ξανά στο προσκήνιο μέσα από τις παλιές φωτογραφίες της αλλά και τις αγαπημένες της ταινίες, που προβάλλονται μέχρι σήμερα, δίνοντάς της μια θέση στην αιωνιότητα. «Μετά την Αλίκη έσπασε το καλούπι», λένε πολλοί, και δύσκολα μπορεί κανείς να διαφωνήσει…

Advertisement

Άγνωστες πτυχές της ταινίας, Όλγα αγάπη μου

Όλγα αγάπη μου

Η ταινία, “Όλγα αγάπη μου” προβλήθηκε τη σαιζόν 1967-1968 και έκοψε 367.559 εισιτήρια. Ήρθε στην 16η θέση σε 99 ταινίες.

Ο δημοσιογράφος και αρθρογράφος του ellinikoskinimatografos.gr, Χρήστος Κωνσταντίνου έψαξε και βρήκε άγνωστες πτυχές για την ταινία, “Όλγα αγάπη μου” και μας τις αποκαλύπτει…

-Αυτή η υπέροχη αισθηματική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη αποτελεί την τελευταία κινηματογραφική εμφάνιση της Ζωής Λάσκαρη λίγους μήνες πριν φέρει στον κόσμο την κόρη της Μάρθα. Μάλιστα στα γυρίσματα που πραγματοποιήθηκαν το Φθινόπωρο του 1967 η αγαπημένη ηθοποιός διένυε τους πρώτους μήνες της κύησης. Αυτή ήταν και η τελευταία ασπρόμαυρη ταινία της.

olga agapi mou

-Τα πολλαπλά χαστούκια της Τασσώς Καββαδία προς την “κόρη της” ήταν όλα αληθινά. Μάλιστα η συγκεκριμένη σκηνή γυρίστηκε δύο φορές προκειμένου να είναι πιο ρεαλιστική.

-Πρώτη εμφάνιση της αξέχαστης, Καίτης Παπανίκα σε ταινία με την υπογραφή της θρυλικής κινηματογραφικής εταιρίας, Φίνος Φιλμ. Συμμετείχε σε άλλες δύο που προβλήθηκαν την ίδια χρονιά. Πρόκειται για το κοινωνικό δράμα, “Πολύ αργά για δάκρυα” και την ξεκαρδιστική κωμωδία του Ντίνου Δημόπουλου, “Μια Ιταλίδα απ’ την Κυψέλη.

olga agapi mou. 1

-Ήταν επίσης η πρώτη και μοναδική εμφάνιση της Πόλυς Πάνου σε ταινία της Φίνος Φιλμ.
Η αγαπημένη τραγουδίστρια με την χαρακτηριστική χροιά στην φωνή της ερμήνευσε το τραγούδι των Μίμη Πλέσσα και Λευτέρη Παπαδόπουλου, “Τι σου ‘κανα και πίνεις.

-Μια εμφάνιση εξπρές πραγματοποιεί στην ταινία η Μαίρη Χρονοπούλου που εκείνη την περίοδο ήταν αρραβωνιασμένη με τον Ανδρέα Μπάρκουλη που πρωταγωνιστούσε. Είχε πάει στο στούντιο για να τον πάρει άλλα το γύρισμα δεν είχε τελειώσει με αποτέλεσμα να κάνει κι αυτή ένα γρήγορο πέρασμα όσο περίμενε.

Η περίληψη της ταινίας, “Όλγα αγάπη μου”

Η Όλγα, μια νεαρή κοπέλα που προέρχεται από ευκατάστατη οικογένεια, γνωρίζει και ερωτεύεται τον Πέτρο, έναν φτωχό αλλά αριστούχο πολιτικό μηχανικό. Το μέλλον του νεαρού δεν φαντάζει λαμπρό, καθώς χρειάζονται κεφάλαια και γνωριμίες για να ανέβει τα σκαλιά της επιτυχίας.

olga agapi mou 2

Το κοινωνικό χάσμα που τους χωρίζει είναι τεράστιο και οι αντιδράσεις της μητέρας της Όλγας δημιουργούν ένα ακόμα μεγάλο εμπόδιο στη σχέση τους. Παρά τις δυσκολίες, οι δύο νέοι αποφασίζουν να ενώσουν τη ζωή τους και να προσπαθήσουν να χτίσουν την κοινή τους πορεία με μοναδική βοήθεια τον έρωτα και τα όνειρά τους για μια ευτυχισμένη οικογένεια.

Η ανικανότητα, όμως, του Πέτρου να σταθεροποιηθεί σε μια δουλειά λόγω του οξύθυμου χαρακτήρα του και το οικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, θα φέρει πολύ γρήγορα τα πρώτα σκοτεινά σύννεφα στη σχέση τους.

Advertisement

Υπάρχει και φιλότιμο: Το σκηνοθετικό λάθος στην ταινία

Υπάρχει και φιλότιμο

Aθάνατος ελληνικός κινηματογράφος. Λατρεμένος Λάμπρος Κωνσταντάρας. Κάποιοι θα πουν- καθ’ υπερβολήν- 500 φορές. Δεν είναι τόσες, ok. Η αλήθεια κρύβεται πιο κοντά σ’ ένα νούμερο σαν το 10-12, ας πούμε, ή, αν είσαι συγγενής των συντελεστών και ακμαίος, ενδέχεται να φτάνεις μέχρι το 20-22.

Ελάχιστη σημασία έχει το να πούμε πόσες φορές ακριβώς έχει δει ο καθένας την συγκεκριμένη ταινία. Εκείνο που μετράει είναι πως όλοι μας αναγνωρίζουμε ατάκες όπως:

iparxei kai filotimo 3

—Οι γυναίκες και οι πολιτικοί, Κωστάκη, πρέπει να προσέχουν πολύ τις περιφέρειές τους!

—Χαίρω πολύ που αναπνέω τον ζωοκτόνον αέρα τής αγαπημένης μου Πλατανιάς! Τον ζωογόνον αέρα! Θα σας εξαφανίσωμεν! Δεν είμεθα οι άνθρωποι των λόγων. Είμεθα οι άνθρωποι των έργων! Θα… θα… θα… Σύνθημά μας είναι ένα:… (ανοίγει το στόμα, όμως πριν μιλήσει ακούγεται το γκάρισμα ενός γαϊδάρου που περνούσε από κει κοντά)

—Μαύρο στον Μαυρογιαλούρο! Το λέει το όνομά του! Το ζητάει ο οργανισμός του!…

Πολύ σωστά: Όλοι μας έχουμε δει τον “Μαυρογιαλούρο” σε βαθμό κινηματογραφικού κακουργήματος. Μάλιστα, είναι τέτοια η αγάπη μας για τον πρωταγωνιστή της ταινίας- που τον ενσάρκωσε με μοναδικό τρόπο ο ανυπέρβλητος Λάμπρος Κωνσταντάρας-, που αρκετές φορές ξεχνάμε πως ο κανονικός τίτλος είναι, “Υπάρχει και φιλότιμο“.

aftokinita 1

Διαβάστε επίσης
Τα πανάκριβα αυτοκίνητα που οδηγούσαν οι σταρ στις ελληνικές ταινίες (βίντεο)

Το υπέροχο, στην απλότητά του, δημιούργημα του Αλέκου Σακελλάριου βασίζεται στο θεατρικό έργο, “Ανώμαλη Προσγείωση” (των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου) και εξιστορεί με μοναδικό τρόπο την πολιτική, και όχι μόνο, ζωή του Ανδρέα Μαυρογιαλούρου, υπουργού Εθνικής Ανασυγκροτήσεως και Περιθάλψεως, ο οποίος είναι πιο διακοσμητικός κι από φίκο σε γραφείο υποδοχής.

Λάμπρος Κωνσταντάρας, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Νίκη Λινάρδου, Ανδρέας Ντούζος και όλοι οι υπόλοιποι δίνουν υποκριτικά ρέστα, οι ατάκες πέφτουν βροχή, η μοναδική ατμόσφαιρα της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου είναι “διάχυτη” σε κάθε καρέ.

iparxei kai filotimo 2

Όλα αυτά γνωστά, ωστόσο, θα λέγαμε, επομένως, πως δεδομένων τω φορών που έχουμε δει την ταινία αποκλείεται να μας έχει ξεφύγει κάποια οφθαλμοφανής γκάφα- σωστά; Ειδικά από την στιγμή που η ταινία έχει περάσει από ενδελεχή έλεγχο και από τον σκηνοθέτη, τον μοντέρ, την εταιρία παραγωγής κτλ- έτσι δεν είναι;

Αμ δεν είναι έτσι. Κι αυτό γιατί, πολύ απλά, υπάρχουν ορισμένα πλάνα που μας εκθέτουν σαν θεατές, καθώς το λάθος φιγουράρει μπροστά στα μάτια μας κι εμείς αρνούμαστε να το δούμε.

Εξηγούμαστε: Ο συμπαθής κ. Ανδρέας Μαυρογιαλούρος παρουσιάζεται με διαφορετικές γραβάτες στην ίδια σκηνή– άλλοτε δίχρωμη, άλλοτε με σχέδιο, άλλοτε μονόχρωμη-, αλλάζοντας από το ένα δευτερόλεπτο στο άλλο!

iparxei kai filotimo 1

Δείτε παρακάτω το χαρακτηριστικό βίντεο από την ταινία και την επόμενη φορά που θα είστε έτοιμοι να φωνάξετε, “Μαύρο στον Μαυρογιαλούρο” και να ρίξετε μια μεγαλοπρεπή μούντζα στην τηλεόραση, να ’χετε κατά νου την γραβάτα που φοράει.

Ναι, και τις 3…

Advertisement

Τα πανάκριβα αυτοκίνητα που οδηγούσαν οι σταρ στις ελληνικές ταινίες (βίντεο)

αυτοκίνητα

Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος, ήταν το φυτώριο που κατασκεύασε τους λαμπερούς σταρ ηθοποιούς. Ωστόσο πίσω από την λάμψη των ηθοποιών υπήρχε και μια άλλη, ιδιαίτερη κατηγορία από σταρ που λαμποκοπούσαν το ίδιο. Τα αυτοκίνητα των σταρ…

Αυτοκίνητα του παλιού κινηματογράφου που εμφανίζονται και επανεμφανίζονται, τα ίδια, με τους ίδιους αριθμούς κυκλοφορίας σε διαφορετικές ταινίες.

Το κανάλι, Kastalia παρουσιάζει στο βίντεο τα προσωπικά αυτοκίνητα, αλλά και αυτά που οδηγούσαν στις ταινίες η Αλίκη Βουγιουκλάκη κι ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, ο Νίκος Κούρκουλος, ο Κώστας Καζάκος, ο Φαίδων Γεωργίτσης, η Μπέτυ Λιβανού.

Γρήγορα, πανάκριβα και εντυπωσιακά αυτοκίνητα που είδαμε και ξαναείδαμε στις ελληνικές ταινίες, αλλά δεν τα προσέξαμε όσο έπρεπε. Στο βίντεο του Ανδρονίκου Τζιβλέρη που ακολουθεί θα βρείτε υλικό που σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει.

Advertisement

Υπολοχαγός Νατάσσα: Η εκκλησία που γυρίστηκε η σκηνή με τα πολυβόλα

Υπολοχαγός Νατάσσα

Η ταινία, “Υπολοχαγός Νατάσσα” προβάλλεται κάθε χρόνο στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Χαρακτηριστική είναι και η σκηνή με τα πολυβόλα έξω από την εκκλησία που γινόταν ο γάμος της Αλίκης Βουγιουκλάκη και του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Πρόκειται για μια σκηνή που προκαλεί δέος κάθε φορά που την βλέπει κανείς ενώ η ερμηνεία του Σπύρου Καλογήρου είναι καθηλωτική. Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι το πού βρίσκεται αυτή η εκκλησία και ποια είναι τελικά. Πρόκειται για μια εκκλησία που βρίσκεται στην Αττική.

ipoloxagos natassa

Η υπόθεση της ταινίας, “Υπολοχαγός Νατάσσα”

Η αφήγησή της γίνεται ενώ η πρωταγωνίστρια βρίσκεται στο Νταχάου το 1965. Η Νατάσσα Αρσένη (Αλίκη Βουγιουκλάκη) απουσιάζει περισσότερα από 20 χρόνια από την Ελλάδα. Λίγο πριν επιστρέψει στην πατρίδα της αποφασίζει και επισκέπτεται το πρώην στρατόπεδο συγκέντρωσης. Εκεί, μέσα στο τρένο της επιστροφής στην πατρίδα αρχίζει να θυμάται τα χρόνια της κατοχής.

Ανακαλεί τις στιγμές που ανάμεσα στους Γερμανούς αξιωματικούς ήταν και ο συμφοιτητής της στο ωδείο, Μαξ Ρόιτερ, ο οποίος έγινε υπολοχαγός των SS. Ένας άνδρας που η μητέρα του ήταν όχι μόνο Ελληνίδα αλλά μέλος της αντίστασης. Ο Μαξ (Κώστας Καρράς) κυνηγούσε τον Ορέστη (Δημήτρης Παπαμιχαήλ), έναν αντάρτη που η Νατάσσα βοήθησε δύο φορές, τη μία στην Κωπαΐδα και την άλλη φορά στην Αθήνα. Τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε και τελικά παντρεύτηκε σε σκληρές συνθήκες.

Σε ποια εκκλησία της Αττικής γυρίστηκε η διάσημη σκηνή με τα πολυβόλα

Η εκκλησία που γυρίστηκαν τα εξωτερικά πλάνα της ταινίας, “Υπολοχαγός Νατάσσα” (γιατί τα εσωτερικά έγιναν άλλου) είναι ο Άγιος Βασίλειος στο Δημοτικό Κοιμητήριο Βουλιαγμένης. Πρόκειται για μια πολύ όμορφη εκκλησία με κήπο που αν την δει κανείς σήμερα, βλέπει ότι δεν διαφέρει πολύ από τις εικόνες που βλέπαμε στην ταινία.

ipoloxagos natassa 1

Τα χαρακτηριστικά σκαλιά στα οποία στεκόταν το ζευγάρι με την Βουγιουκλάκη να έχει αιματοβαμμένο νυφικό και η αυλή που ήταν γεμάτη Έλληνες για να δώσουν το σύνθημα χτυπώντας τις καμπάνες.

Ωστόσο τα εσωτερικά πλάνα δεν έγιναν στην ίδια εκκλησία ενώ ήταν πολύ συνηθισμένο στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο να επιλέγονται διαφορετικά μέρη για την ίδια σκηνή.

Advertisement

Οι δύο σταρ που βγήκαν από τα χέρια του Γιάννη Δαλιανίδη

δύο σταρ

Μια ταινία σταθμός, ακόμα κι αν σήμερα φαντάζει υπερβολικά μελοδραματική γέννησε τον μεγαλύτερο γόη του ελληνικού σινεμά αλλά και τον πιο τσαχπίνη τεντιμπόη.

Αν δεχτούμε ότι ο Γιάννης Δαλιανίδης ήταν ο μετρ της κωμωδίας και του μιούζικαλ τότε το ρεαλιστικό νεανικό δράμα, που θέλησε να γυρίσει στις αρχές του ’60 ήταν μια κόντρα δημιουργία που όμως του βγήκε, τουλάχιστον εμπορικά.

katiforos 1

Επιπλέον με τη δραματική αυτή ταινία ο Δαλιανίδης έδωσε σε δυο νεαρά παιδιά, τον Νίκο Κούρκουλο και τον Κώστα Βουτσά μια μοναδική ευκαιρία να βρουν το χώρο τους στο στενό και δύσκολο περιβάλλον του ελληνικού σινεμά όπου συνωστίζονταν δεκάδες σημαντικοί ηθοποιοί.

Ο τύπος που ενσαρκώνει ο Νίκος Κούρκουλος, όπως άλλωστε και ο Κώστας Βουτσάς, προεξοφλεί λίγο πολύ την συνέχεια.

Ο Κούρκουλος γίνεται το σκληρό αγόρι του ελληνικού κινηματογράφου χωρίς καμία χαραμάδα κωμικού στοιχείου στο παίξιμό του ενώ ο Κώστας Βουτσάς καθιερώνεται ως ο “νέος της εποχής”, ο επιπόλαιος τεντιμπόης από αυτούς που θα γεμίσει η Αθήνα τα χρόνια εκείνα.

Ο “Κατήφορος” του Γιάννη Δαλιανίδη εκτός από το να αναδείξει το φαινόμενο Ζωή Λάσκαρη, δημιούργησε αρχετυπικούς χαρακτήρες μιας οργισμένης νεολαίας που παρουσιάζεται χωρίς ηθικούς προσανατολισμούς. Οι δύο βασικότεροι ήταν αυτοί που ερμήνευσαν ο Κούρκουλος και ο Βουτσάς και μπορεί να πει κανείς πως γίνονται το υπόδειγμα για τους ρόλους που θα ακολουθήσουν στις επόμενες ταινίες τους.

Advertisement

Πώς είναι σήμερα το κτήριο της ταινίας, “Η Κόμησσα της Κέρκυρας”

Η Κόμησσα της Κέρκυρας

Η Ρένα Βλαχοπούλου ήταν με σιγουριά μία από τις πιο αγαπημένες πρωταγωνίστριες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Το πηγαίο χιούμορ και το ταμπεραμέντο της την έκαναν να ξεχωρίζει ενώ οι ατάκες της λέγονται ακόμη και σήμερα.

komisa

Μια από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες στην οποία είχε πρωταγωνιστήσει ήταν “Η Κόμησσα της Κέρκυρας“. Μάλιστα, λέγεται ότι η συγκεκριμένη ταινία ήταν δική της επιθυμία να γυριστεί στην Κέρκυρα πράγμα το οποίο έγινε πραγματικότητα. Όλοι θυμούνται βέβαια το κτήριο το οποίο θεωρούταν το σπίτι της Ρένας Βλαχοπούλου στην ταινία.

Η υπόθεση της ταινίας, “Η Κόμισσα της Κέρκυρας”.

Ένας επιχειρηματίας, ο Σωτήρης Καρέλης (Αλέκος Αλεξανδράκης), παρουσιάζεται στη δασκάλα πιάνου και δύο φορές χήρα, τη σιόρα Αντζολίνα (Ρένα Βλαχοπούλου), και της ζητάει να του πουλήσει το αρχοντικό της για να το μετατρέψει σε ξενοδοχείο. Εκείνες τις μέρες φτάνει στην Κέρκυρα ένα ιταλικό μουσικό γκρουπ, το οποίο έχει μόλις εγκαταλείψει η τραγουδίστριά του Αλίντα Ρίτσι. Η Αντζολίνα πείθεται, όχι μόνο να τους φιλοξενήσει σπίτι της, αλλά και να αντικαταστήσει την τραγουδίστρια.

Η συνέχεια, όμως, είναι γεμάτη μπερδέματα διότι στο νησί έρχεται η αρχική τραγουδίστρια του γκρουπ με τον αρραβωνιαστικό της (Ορφέας Ζάχος), και όλοι αρχίζουν να ψάχνονται για τις πραγματικές τους ταυτότητες! Αναπόφευκτα δημιουργούνται μεγάλες παρεξηγήσεις, που προκαλούν όμως άφθονο γέλιο. Και ως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, το τέλος είναι καλό για όλους.

Πώς είναι σήμερα το κτήριο που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας, “Η Κόμησσα της Κέρκυρας”.

Και ποιος δε θυμάται το υπέροχο κτήριο που θεωρείτο το σπίτι της “Αντζολίνας” στην ταινία, “Η Κόμησσα της Κέρκυρας”. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν πρόκειται για σπίτι αλλά είναι η Αναγνωστική Εταιρεία Κερκύρας.

komissa 1jpg

Η Αναγνωστική Εταιρεία Κερκύρας ιδρύθηκε το 1836. Αποτελεί το αρχαιότερο πνευματικό ίδρυμα της νεότερης Ελλάδας. Είναι ιδρυμένη και λειτουργεί στο πρότυπο της ομώνυμης εταιρείας της Γενεύης, της οποίας μέλη ήταν ο Καποδίστριας, ο Κάλβος και πολλοί άλλοι Επτανήσιοι.

Σήμερα με το που βλέπει κάποιος το κτήριο που γυρίστηκε, “Η Κόμησσα της Κέρκυρας” σίγουρα του έρχονται σκηνές από την αγαπημένη ελληνική ταινία. Θαρρείς και στο μπαλκόνι θα εμφανιστεί η Ρένα Βλαχοπούλου και θα τραγουδήσει.

Advertisement

Σούζη τρως… Ποια ήταν η Ρένα Πασχαλίδου; (βίντεο)

Ρένα Πασχαλίδου

Η Ρένα Πασχαλίδου γεννήθηκε το 1911 και ήταν Ελληνίδα ηθοποιός. Καθιερώθηκε σε ρόλους καρατερίστας κυρίως σε κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου.

Η Ρένα Πασχαλίδου συμμετείχε σε αρκετές ταινίες με μικρές αλλά χαρακτηριστικές εμφανίσεις, κυρίως σε κωμωδίες. Θα τη δούμε στον Παπατρέχα όπου ο Θανάσης Βέγγος τη σηκώνει στις πλάτες του για να την πάει στο ρετιρέ, θα τη δούμε πλάι στον Κώστα Βουτσά ως λαϊκή τραγουδίστρια στο “Πιο λαμπρό μπουζούκι“, ως σπιτονοικοκυρά που δίνει το χαρτί έξωσης στο Νίκο Κούρκουλο στο “Ορατότης μηδέν” αλλά κυρίως, ως Σούζυ, στην “Παριζιάνα“, στο πλάι της Ρένας Βλαχοπούλου.

Ο Ανδρόνικος Τζιβλέρης και το κανάλι Kastalia, έχουν την απάντηση.

Advertisement

Θανάσης Βέγγος. Γιατί τόσα χαστούκια; (βίντεο)

Θανάσης Βέγγος

Ο Θανάσης Βέγγος ήταν ένας από τους πιο δημοφιλείς κωμικούς του ελληνικού κινηματογράφου. Ταυτίστηκε με την εικόνα του αεικίνητου ανθρώπου («τρέχω σαν τον Βέγγο»), ενώ η ατάκα του «καλέ μου άνθρωπε!» τον χαρακτήρισε προσωπικά, καθώς ξεχώρισε για το ήθος και τη σεμνότητά του.

Γελούσαμε μια ζωή μαζί του με τα παθήματά του, αλλά τελικά γελά καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος. Και ο Θανάσης τις κέρδισε όλες τις εντυπώσεις. Όλοι τελικά θέλουμε σ’ αυτόν να μοιάσουμε – να εμπνευστούμε λίγο από την καλοσύνη του την ταπεινοφροσύνη και την αισιοδοξία του. Ο Θανάσης Βέγγος, είναι ο πήχης μας…

Ο Ανδρόνικος Τζιβλέρης και το κανάλι Kastalia, έχουν την απάντηση.

Advertisement

Η Σαπφώ Νοταρά στο θέατρο και στις Ελληνικές ταινίες (βίντεο)

Σαπφώ Νοταρά

Η Σαπφώ Νοταρά γεννήθηκε στη Βήσσανη Ιωαννίνων το 1907. Το πραγματικό της επώνυμο ήταν Χανδάνου. Ήταν από τις λίγες γυναίκες της εποχής της με πανεπιστημιακή μόρφωση (Βιομηχανική Σχολή), ωστόσο, εγκατέλειψε τη δουλειά της στην Τράπεζα και βγήκε στο Θέατρο.

Πρόκειται για μία ηθοποιό εξαιρετικά μορφωμένη και καλλιεργημένη – είχε τελειώσει το οικονομικό πανεπιστήμιο – μιλούσε άπταιστα Γαλλικά και είχε μια ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ.

Η πορεία της στο θέατρο σφραγίστηκε από συνεργασίες με τους θιάσους της Μ.Κοτοπούλη, Ελ.Λαμπέτη, Κας Κατερίνας, Βασ.Διαμαντόπουλου, Μ.Κατράκη, Λ.Κωνσταντάρα και Μ. Χρονοπούλου.

Ο Ανδρόνικος Τζιβλέρης και το κανάλι Kastalia, έχουν την απάντηση.

Advertisement

Ο Ηλίας του 16ου και η μπαγιαντέρα του (βίντεο)

Ο Ηλίας του 16ου

Η ταινία, “Ο Ηλίας του 16ου” προβλήθηκε τη σαιζόν 1958-1959 και έκοψε 77.118 εισιτήρια. Ήρθε στην 4η θέση σε 51 ταινίες.

Ο Ηλίας του 16ου” αφού παρουσιάστηκε στο θέατρο με μεγάλη επιτυχία από το θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη, γυρίστηκε ταινία κάνοντας πρεμιέρα στις 06 Απριλίου του 1959 από τον Αλέκο Σακελάριο. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους κράτησαν ο Κώστας Χατζηχρήστος με τον Θανάση Βέγγο, ενώ συμμετέχουν ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, η Κυβέλη Θεοχάρη ο Αλέκος Τζανετάκος, η Μαρίκα Κρεβατά.

Ο Ανδρόνικος Τζιβλέρης και το κανάλι Kastalia, έχουν την απάντηση.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Χαρούμενο ξεκίνημα: Το πρώτο πραγματικό ελληνικό μιούζικαλ

Χαρούμενο ξεκίνημα
Δεν αποτελεί μυστικό ότι ο Φιλοποίμην Φίνος ήταν ένας άνθρωπος που τολμούσε να κάνει καινοτομίες στον ελληνικό...

Η Ζωζώ Σαπουντζάκη και τα κινηματογραφικά καρέ της

Ζωζώ Σαπουντζάκη
Ηθοποιία, τραγούδι και χορός είναι τα πεδία με τα οποία ασχολήθηκε η Ζωζώ Σαπουντζάκη και διέπρεψε. Αν...