23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Έφυγε από τη ζωή ο Θόδωρος Κατσαδράμης

Δυστυχώς άλλη μία απώλεια για τον καλλιτεχνικό...

Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη: Όταν ο Νίκος Γαλανός έχασε τον ρόλο του “Αντώνη”

Γιατί οι στρατονόμοι κατέβασαν τον Αλέκο Αλεξανδράκη...

Παπαφλέσσας: Το Ελληνικό, Μπεν Χουρ

Ο "Παπαφλέσσας" είναι ασφαλώς ένα από τα...
Blog Σελίδα 2

Η αδικία στο πρόσωπο του Βασίλη Αυλωνίτη

αδικία

Ο Φ. Φίνος με μια αστεία δικαιολογία απέρριπτε τον Βασίλη Αυλωνίτη αλλά το ταλέντο του τον διέψευσε περίτρανα.

Επιτομή του λαϊκού θεατρίνου, βγαλμένος από τα μπουλούκια και την λαοφιλή επιθεώρηση ο Βασίλης Αυλωνίτης αντιμετώπιζε σε όλη την καριέρα του την δυσπιστία των κινηματογραφικών παραγωγών αρχής γενομένης από τον Φιλοποίμενα Φίνο.

Είναι γνωστό το επεισόδιο με την θρυλική ταινία, “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο“.

laterna filotimo 1

Ο Βασίλης Αυλωνίτης υπήρξε αμέσως η βασική επιλογή για τον ένα από τους δύο λατερνατζήδες που θα πλαισίωναν τη νεαρή, Τζένη Καρέζη αλλά ο Φίνος δεν ήθελε ούτε καν να το ακούει αυτό. Κι ενώ αποθέωνε τον Μίμη Φωτόπουλο, στην περίπτωση του Αυλωνίτη “κλοτσούσε” με την αιτιολογία ότι πρόκειται για καμένο χαρτί.

Ο Φίνος θεωρούσε ότι ο Βασίλης Αυλωνίτης είχε αναλωθεί σε δεύτερους ρόλους και ταινίες, λες και στα μέσα του ’50 οι ελληνικές κωμωδίες αφθονούσαν και είχε κάποιος την δυνατότητα να επιλέξει.

Πέραν ίσως του Βασίλη Λογοθετίδη και όσων αποτελούσαν τον “κινηματογραφικό θίασο” του, όλοι οι άλλοι λιμοκτονούσαν καλλιτεχνικά.

Έπρεπε λοιπόν ως δια μαγείας ο Βασίλης Αυλωνίτης να επιδείξει ρεπερτόριο σε ένα είδος που δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί στη μεγάλη οθόνη.

Η “δυσκολία” του Φίνου στο πρόσωπο του Βασίλη Αυλωνίτη είχε προφανώς να κάνει και με τις διακρίσεις που γίνονταν στις τάξεις των ηθοποιών. Ο Αυλωνίτης ήταν μια περίπτωση λαϊκού θεατρίνου χωρίς περγαμηνές και διασυνδέσεις.

Είχε να επιδείξει μόνο το ταλέντο του το οποίο ευτυχώς κατάφερε να αποδείξει στη συνέχεια χάρις στην γενναιοδωρία και την οξυδέρκεια του Αλέκου Σακελλάριου.

Η δυσπιστία του Φίνου πάντως στάθηκε από πάνω του σαν σκιά και στη συνέχεια. Χαρακτηριστική ήταν και η άρνηση του Κώστα Χατζηχρήστου να τον συμπεριλάβει αυτόν και την Γεωργία Βασιλειάδου στο καστ του “Μπακαλόγατου”.

Δεν ξέρουμε κάτω από ποιες συνθήκες, και ας μην αδικούμε τον Χατζηχρήστο, ο θεατρικός μπακάλης δεν έγινε και κινηματογραφικός. Ήταν, ωστόσο, μια ακόμα γνωστή περίπτωση κατά την οποία ο Αυλωνίτης έπεσε πάνω σε σκόπελο προκειμένου να εμφανιστεί στην μεγάλη οθόνη.

Το ευτύχημα για τον μεγάλο κωμικό είναι ότι έζησε σε μια εποχή που οι αξίες δεν χάνονταν εύκολα, το μάρκετινγκ δεν είχε ακόμα απλώσει τα πλοκάμια του παντού και οι σημαντικοί άνθρωποι σε όλο το φάσμα της τέχνης έβρισκαν λίγο-πολύ ένα δρόμο για να μεγαλουργήσουν.

Advertisement

Ερωτική Συμφωνία: Η καλύτερη δραματική ερμηνεία της Τζένης Καρέζη

Ερωτική Συμφωνία

Διαχρονικά, θεωρούσα την Τζένη Καρέζη ηθοποιό μεγαλύτερης υποκριτικής εμβέλειας από το αντίπαλον δέος της, Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η πρώτη ήταν πιο ποιοτική ηθοποιός, η δεύτερη πιο εμπορική και προσπαθώντας να τυποποιηθεί σε μία εικόνα απλά και μόνο για να χαίρει της μεγαλύτερης αποδοχής του κοινού.

Οι δραματικές της ταινίες, είχαν τραυματίσει την παιδική μου ψυχή, καθώς θυμάμαι πόσο με επιβάρυναν οι πρωταγωνιστικοί της ρόλοι σε έργα με έντονο το δραματικό στοιχείο και το στενάχωρο τέλος.

Στην “Ερωτική Συμφωνία“, την προτελευταία ταινία στην οποία πρωταγωνίστησε, είδαμε τη δραματική, υποκριτική της δεινότητα σε ένα άλλο, πιο βαθύ επίπεδο.

erotiki simfonia

Μια ταινία που είχε τραυματίσει την παιδική μου ψυχή και είχε πληγώσει σε μεγάλο βαθμό τις πρώιμες ακουστικές και μουσικές μου εμπειρίες, με τη μουσική της ταινίας η οποία ήταν όμορφα αλλά παράλληλα και δραματικά τραγική.

Η Τζένη Καρέζη σε έναν από τους πιο δραματικούς της ρόλους, υποδυόμενη παράλληλα δύο πρόσωπα που είναι αδελφές και αγαπούν τον ίδιο άνδρα.

Η μοίρα θα φέρει τα πράγματα μέσα σε μία τραγική διασταύρωση ομοιότητας έρωτα και θανάτου, αποδεικνύοντας πως αυτά τα δύο πορεύονται διαχρονικά μαζί. Η αδελφή σε έναν περίπατο θα βρει τραγικό θάνατο σε πνιγμό στη θάλασσα, με την αδελφή να εκμεταλλεύεται την ομοιότητά της με εκείνη για να παραμείνει κοντά στον άνδρα που αγαπά.

Σε ένα τραγικό ξέσπασμα της ίδιας, ουρλιάζοντας “εμένα ποιος με λυπήθηκε”, συμπυκνώνοντας την τραγωδία του έρωτα και την τραγικότητα του ανεκπλήρωτου.

Μία τραγικότητα που την οδηγεί να χαθεί μέσα στη θάλασσα, να αφήσει το κορμί της να πνιγεί στα κύματα, με τον ίδιο τρόπο που έσβησε και η αδελφή της. Μέσα στη γαλήνη της ακύμαντης θάλασσας, εκείνη θα αφεθεί για να πνιγεί, αναδεικνύοντας την τραγωδία του πληγωμένου
έρωτος.

Βαθιά δραματική ταινία, βάζοντας στο κέντρο μία αδελφική σχέση η οποία προσπαθεί να αντέξει παρά τον κοινό έρωτα, πορεύεται σε μία παράλληλη ευθεία και στο τέλος, ειρωνικά και δραματικά, συναντούν ξανά στο θάνατο η μία την άλλη.

Χρονιά Παραγωγής: 1972
Σκηνοθέτης: Καζάκος Κώστας
Είδος: Μεγάλου μήκους, Αισθηματική, Δραματική

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο: Μια διαχρονική Ελληνική κωμωδία

Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο

Το γνωστό και μη εξαιρετέο δίδυμο των μεγάλων τηλεοπτικών επιτυχιών, Μιχάλη Ρέππα- Θανάση Παπαθανασίου, δημιούργησε την καλύτερη Ελληνική κωμωδία μετά τη 2000 εποχή μέχρι σήμερα: Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο.

Εμβληματικές ατάκες, συγκεντρωμένο το ανφάν γκατέ της Ελληνικής κωμωδίας, πανέξυπνη παρωδία των εμπορικών ταινιών της Φίνος Φιλμ, του βουκωλικού δράματος, των δραματικών ταινιών και της ιστορικής περιόδου της Κατοχής.

Η πιο πετυχημένη και διαχρονικά αγαπητή κωμωδία του σύγχρονου Ελληνικού σινεμά που αναδεικνύει την πραγματική ευστροφία της σάτιρας που διακωμωδεί χωρίς να λοιδορεί, που διασκεδάζει χωρίς να αναπαράγει στερεοτυπικά κλισέ.

klama paradeiso 2

Αλλά πατώντας επάνω στην εμπορικότητα του Ελληνικού κινηματογράφου, επιχειρώντας μία κωμική ματιά με σάτιρα η οποία στο βάθος επιθυμεί να προβληματίσει.

Ταινία που εμπνεύστηκε μεν, αλλά μπορεί να θεωρηθεί καλύτερη από πολλές δημοφιλείς ταινίες εμπορικών σκηνοθετών.
Τρομερές ατάκες, με τις σπουδαιότερες γυναικείες πρωταγωνίστριες της Ελληνικής υποκριτικής να βρίσκονται σε οργασμό έμπνευσης, ερμηνείας και γέλιου.

Από την αγαπημένη μου Μίρκα Παπακωνσταντίνου, την ξεχωριστή Άννα Παναγιωτοπούλου (αν και βρίσκεται μακριά από τα δικά μου γούστα, αναγνωρίζω την αξία της), την αλησμόνητη Μίνα Αδαμάκη που ως άλλη Αστέρω σατιρίζει το βουκολικό δράμα και τον έρωτα μέσα στις λάσπες και τα κοπάδια των προβάτων και αμνοεριφίων.

Ακριβή παραγωγή που γυρίστηκε σε πολλά και διαφορετικά μέρη, τόσο εντός όσο και εκτός Αττικής.
Η κωμωδία σατιρίζει τις κοινωνικές ανισότητες, την αδικία που βιώνουν οι φτωχοί από τους άδικους πλούσιους, το γενικότερο σενάριο των περισσότερων ταινιών του Ελληνικού σινεμά για πολλές δεκαετίες.

Εύστροφη παρωδία των στερεοτύπων, των αντιλήψεων με τις οποίες είχε διανθιστεί ο κινηματογράφος μας για πολλές δεκαετίες, απόρροια του γενικότερου πολιτισμικού πλαισίου στο οποίο και ο ίδιος υπήρχε και κινούταν.

Διαχρονικά δροσερή κωμωδία που γνωρίζει να σε κάνει να γελάς ακόμα και στα πιο βαθιά σκοτάδια σου, δείχνοντας σου παράλληλα την αξία της ποιοτικής, ουσιαστικής σάτιρας και παρωδίας.

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Ευτυχισμένοι Μαζί: Reunion για μία σκηνή μετά από 15 χρόνια

Ευτυχισμένοι Μαζί

Μια από τις πιο ξεκαρδιστικές σκηνές του “Ευτυχισμένοι Μαζί” ξαναγυρίστηκε και οι χρήστες του TikTok έπαθαν την “πλάκα” τους!!!

Η σειρά του Mega, “Ευτυχισμένοι μαζί”, είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο αγαπημένες ελληνικές σειρές, με το κοινό να παρακολουθεί μέχρι και σήμερα, τις επαναλήψεις των επεισοδίων φανατικά..

eftixismenoi mazi 1

Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 15 χρόνια από το τελευταίο επεισόδιο, τόσο οι χαρακτήρες όσο και οι ατάκες έχουν μείνει ανεξίτηλες στο μυαλό του Έλληνα τηλεθεατή. Μάλιστα, όταν εμφανίστηκαν τα memes, αρκετά ήταν αυτά που ήταν εμπνευσμένα από την αγαπημένη σειρά.

Πρόσφατα, μια από τις καλύτερες και πιο αγαπημένες σκηνές έγινε remake, με τους χρήστες του TikTok να μην πιστεύουν στα μάτια τους. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος (Σπύρος), Τάσος Γιαννόπουλος (Μάκης), Πέτρος Μπουσουλόπουλος (Μάρκος) και Κώστας Ιντζεγιάν (Μήτσος) έκαναν reunion και ξαναέπαιξαν την θρυλική σκηνή με το δεκαεξάρι… γερμανοπολύγωνο.

Όπως ήταν φυσικό, το βίντεο στο TikTok έχει καταφέρει να συγκεντρώσει, μέσα σε λίγες ώρες, χιλιάδες προβολές και αμέτρητα σχόλια. «Θα πλήρωνα για να δω καινούργια επεισόδια, αλήθεια !!», «Ζούμε μεγάλες στιγμές», «Μόνο ο Σπύρος έμεινε ίδιος» ήταν μερικά.

Θυμηθείτε και την κανονική σκηνή

Advertisement

Η επιστροφή της Ελένης Προκοπίου στο θέατρο

Προκοπίου

Πενήντα δύο χρόνια έχουν περάσει από όταν η υπέροχη ηθοποιός, Ελένη Προκοπίου αποσύρθηκε από τα καλλιτεχνικά δρώμενα για να αφοσιωθεί στην οικογένεια της.

Η τελευταία της εμφάνιση τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο ήταν με το έργο του Γιάννη Δαλιανίδη, “Το κοροιδάκι της πριγκηπέσσας” το 1972 όπου στα γυρίσματα έμαθε ότι ήταν έγκυος στην μοναχοκόρη της.

Στα χρόνια που ακολούθησαν είχε πολλές προτάσεις για να επιστρέψει όμως η ίδια έλεγε πως το κεφάλαιο υποκριτική είχε πια κλείσει για εκείνη.

prokopiou

Φέτος όμως άλλαξε γνώμη και θα συμμετέχει μέσω voice over στην παράσταση, “Το κορίτσι μου” που θα ανέβει τον Μάρτιο στο ιστορικό θέατρο, “Αμαλία” στην Θεσσαλονίκη με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Παράσχο που έχει γράψει και το κείμενο μαζί με τον Χρήστο Κωνσταντίνου. Ο τελευταίος υπογράφει και την σκηνοθεσία μαζί με τον Γιώργο Ασλανίδη.

Μέσω voice over μαζί με την κυρία Ελένη Προκοπίου θα είναι η αγαπητή κυρία, Έφη Παπαθεοδώρου, η Βίβιαν Κοντομάρη, ο Πέτρος Ξεκούκης, ο Μάρκος Γιακουμόγλου, η Ελένη Πύρρου (εγγονή της κυρίας Προκοπίου), ο Βασίλης Κοτσεσαρίδης, η Άννα Παράσχου και ο Θωμάς Χαχάμης.

Μη την χάσετε. Από 4/3 και κάθε Δευτέρα στις 21:00 στο θέατρο Αμαλία.

to koritsi mou 1
Advertisement

Η επιθυμία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ έγινε πραγματικότητα

επιθυμία

Σε κλίμα συγκίνησης και νοσταλγίας εγκαινιάστηκε χθες το μόνιμο καμαρίνι του μεγάλου Πειραιώτη ηθοποιού, Δημήτρη Παπαμιχαήλ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Χειρόγραφα, φωτογραφίες, θεατρικά κοστούμια, προσωπικά του αντικείμενα αλλά και ένα τιμητικό Κύπελλο του Ολυμπιακού είναι ορισμένα μόνο από τα πολύτιμα εκθέματα στο μόνιμο Καμαρίνι του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, που πλέον κοσμεί την επιβλητική σκάλα του θεάτρου που οδηγεί στο φουαγιέ του Δημοτικού θεάτρου Πειραιά.

Η επιθυμία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ έγινε πραγματικότητα

Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, και το δημοτικό ραδιόφωνο της πόλης, το ιστορικό «Κανάλι Ένα 90,4», υλοποίησαν μία από τις τελευταίες επιθυμίες του κορυφαίου Πειραιώτη καλλιτέχνη, δημιουργώντας ένα Καμαρίνι με πολλά από τα προσωπικά του αντικείμενα.

Η ηθοποιός και τελευταία σύντροφος του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Νάντια Μουρούζη, σεβόμενη την επιθυμία του για τη δημιουργία του καμαρινιού του από το ιστορικό ραδιόφωνο του Πειραιά, παραχώρησε στο Κανάλι Ένα 90,4 αντικείμενα ανεκτίμητης ιστορικής αξίας, προκειμένου να μείνουν για πάντα στην πόλη που γεννήθηκε και λάτρεψε.

kamarini fotografies 1

Η υλοποίηση του σπουδαίου αυτού εγχειρήματος έγινε με την πολύτιμη βοήθεια του προϊσταμένου Προγράμματος και Πολιτισμού της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά, Παναγιώτη Φύτρα.

Τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την εικαστική επιμέλεια του καμαρινιού του Δημήτρη Παπαμιχαήλ ανέλαβε ο σπουδαίος σκηνογράφος Μανώλης Παντελιδάκης.

Κατά τη χθεσινή εκδήλωση, χαιρετισμούς απηύθυναν ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αλέξανδρος Τζεφεράκος (κατά τη θητεία του οποίου ως προέδρου της ΔΗ.ΡΑ.Π. ξεκίνησε η δημιουργία του καμαρινιού), ο πρόεδρος της ΔΗ.ΡΑ.Π. Ιωσήφ Βουράκης, η Νάντια Μουρούζη, οι ηθοποιοί Ρούλα Πατεράκη, Ρήγας Αξελός και Χρήστος Βασιλόπουλος, ο δημοσιογράφος Ιάσων Τριανταφυλλίδης και ο Μανώλης Παντελιδάκης.

Τη συγκινητική βραδιά άνοιξε η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Πειραιά, ενώ η Λένα Αλκαίου ερμήνευσε αγαπημένες επιτυχίες του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, τόνισε: «Σε μια πολύ όμορφη και συγκινητική εκδήλωση, εγκαινιάσαμε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το μόνιμο καμαρίνι του μεγάλου Πειραιώτη ηθοποιού Δημήτρη Παπαμιχαήλ, το οποίο βρίσκεται στην επιβλητική σκάλα του θεάτρου μας που οδηγεί στο φουαγιέ.

Με προσωπικά του αντικείμενα, που εμπιστεύθηκε στη Δημοτική Ραδιοφωνία Πειραιά Κανάλι Ένα 90,4 FM η τελευταία σύντροφός του, Νάντια Μουρούζη, εκπληρώνοντας την επιθυμία του να μείνουν αυτά τα αντικείμενα στον Πειραιά, στην πόλη που γεννήθηκε, λάτρεψε και τίμησε σε όλη τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του.

Συγκλονιστική ήταν η στιγμή που μέσα στο θέατρο ακούστηκε η στεντόρεια φωνή του Παπαμιχαήλ, στο πρώτο σήμα του ιστορικού ραδιοφώνου της πόλης μας το 1987 και σε μια συνέντευξη που είχε δώσει το 2001 στο ραδιόφωνο του Πειραιά. Όλο το θέατρο σιγοτραγούδησε το ”Μάτια Βουρκωμένα” και το ”Υπομονή” από τις ταινίες του, σε ένα πολύ όμορφο μουσικό αφιέρωμα από την επίσης Πειραιώτισσα Λένα Αλκαίου.

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ αποτελεί για τον Πειραιά ένα από τα καμάρια του και είμαι πολύ περήφανος που το καμαρίνι του είναι πλέον μέρος του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Με αυτό τον τρόπο, οι Πειραιώτες του ανταποδίδουμε την αγάπη του και τον ευχαριστούμε για όσα πρόσφερε στην Τέχνη και τα κοινά.

Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ, Δημήτρη, Πειραιώτη…

Ο πρόεδρος της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά «Κανάλι Ένα 90,4», Ιωσήφ Βουράκης, σημείωσε, μεταξύ άλλων, στον χαιρετισμό του:

«Είναι μια πολύ ευχάριστη μέρα για το Δημοτικό μας Θέατρο και τον Πειραιά γενικότερα. Μια επιθυμία του μεγάλου Δημήτρη Παπαμιχαήλ που έγραψε την ιστορία του ξεκινώντας από τον Πειραιά, να φτιάξουμε ένα καμαρίνι αφιερωμένο στον ίδιο με τα προσωπικά του αντικείμενα, έγινε πραγματικότητα.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους εργάστηκαν για να πραγματοποιηθεί αυτή η γιορτή, ένα μεγάλο ευχαριστώ και στην κα Μουρούζη που ήταν ο σύνδεσμος της οικογένειας με τον δήμο. Επιβεβαιώνεται και η προσπάθεια που κάναμε τα προηγούμενα χρόνια το ΔΘΠ να μη λειτουργεί αυστηρά ως θέατρο, αλλά ως ένας πολυχώρος πολιτισμού. Όσοι έρχονται στο Δημοτικό Θέατρο θα μπορούν να απολαύσουν αυτές τις πολύ ωραίες βιτρίνες που αναπαριστούν το καμαρίνι του Δημήτρη Παπαμιχαήλ και θα ακολουθήσουν κι άλλες τέτοιες ωραίες εκδηλώσεις».

kamarini fotografies 2

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά και πρώην πρόεδρος της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Αλέξανδρος Τζεφεράκος, στον χαιρετισμό του, επισήμανε:

«Η εκπλήρωση της επιθυμίας ενός ανθρώπου που έχει φύγει από τη ζωή, αποτελεί πάντοτε ένα ισχυρότατο κίνητρο για εκείνους που αναλαμβάνουν να την εκπληρώσουν. Πολύ περισσότερο όταν αυτή η επιθυμία προέρχεται από έναν μεγάλο Έλληνα της Τέχνης και του Πολιτισμού.

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ είχε ζητήσει από τη Νάντια Μουρούζη, μετά τον θάνατό του, να φροντίσει να εκτεθούν κάποια προσωπικά του αντικείμενα σε ένα μόνιμο “καμαρίνι”, στην πόλη που γεννήθηκε, στην πόλη που αγάπησε και τίμησε. Τα αντικείμενα αυτά παραχωρήθηκαν στο ιστορικό ραδιόφωνο του Πειραιά “Κανάλι Ένα 90,4”, του οποίου υπήρξε ιδρυτικό μέλος, ενώ “έντυσε” με τη φωνή του το πρώτο σήμα του σταθμού, το οποίο βγήκε στον ”αέρα” στις 13 Μαΐου 1987, εγκαινιάζοντας την εποχή της “Άνοιξης” της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

kamarini fotografies 3

Μετά τη γνωστοποίηση της επιθυμίας του Δημήτρη Παπαμιχαήλ ήταν για εμάς μονόδρομος να συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην εκπλήρωσή της. Να επιλέξουμε μια θέση εκτός από τη θέση που έχει στην καρδιά και στο μυαλό μας. Μια θέση στο θέατρό μας, που αμέσως αποδέχτηκε ο δήμαρχός μας Γιάννης Μώραλης, ο τότε πρόεδρος του Ο.Π.Α.Ν. Ιωσήφ Βουράκης και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου.

Είναι ιδιαίτερη τιμή η επιθυμία του αυτή να υλοποιείται μέσα από τη Δημοτική Ραδιοφωνία Πειραιά, που για την ύπαρξή της είναι σημαντική η προσφορά του και η παρακαταθήκη του. Σήμερα ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ θα χαμογελά από εκεί ψηλά… Και αυτό γιατί… Σήμερα ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ επέστρεψε στο σπίτι του!

Κλείνοντας, θέλω να περιγράψω μια σκηνή από το μαγαζί ΚΑΡΠΟΥΖΙ στον Πειραιά, κάπου στα 1998 ή 1999, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ σηκώνεται όρθιος στη θέση του και με τις κινήσεις των χεριών και του κεφαλιού του χορεύει το καλύτερό του ζεϊμπέκικο. Τριακόσια πενήντα περίπου τυχερά άτομα παρακολουθούν με εκκλησιαστική ησυχία και στο τέλος χειροκροτούν ασταμάτητα όρθιοι, πρωτοστατούντων του Ξαρχάκου και του Σπανουδάκη, που έτυχε να είναι εκεί».

kamarini fotografies 4

Η ηθοποιός Νάντια Μουρούζη τόνισε: «Σήμερα είναι μια γιορτή. Ο κ. Παντελιδάκης φιλοτέχνησε αυτό το υπέροχο καμαρίνι, για να τιμήσει ο Πειραιάς, η πόλη την οποία αγάπησε τόσο πολύ, τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Εγώ, απλώς, έκανα αυτό που έπρεπε να κάνω. Δεν θα μου λείψουν τα αντικείμενα, γιατί είναι πλέον στο μέρος που πρέπει να βρίσκονται».

Ο σκηνογράφος Μανώλης Παντελιδάκης επισήμανε: «Η κα Μουρούζη μου ζήτησε να τον τιμήσουμε κι εγώ χαίρομαι γιατί πιστεύω ότι πραγματικά ο τόπος που μεγαλώνεις σε διαμορφώνει και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ήταν γέννημα του Πειραιά. Είναι μεγάλη χαρά που μας έδωσε η Νάντια τα αντικείμενα, να τα βλέπει ο κόσμος του Πειραιά και όλοι οι θαυμαστές του. Πρέπει να υπάρχει η ιστορία του Δημήτρη Παπαμιχαήλ και όλων των μεγάλων ηθοποιών».

Στους χαιρετισμούς τους, ο δημοσιογράφος Ιάσων Τριανταφυλλίδης και οι ηθοποιοί Ρούλα Πατεράκη, Χρήστος Βασιλόπουλος και Ρήγας Αξελός μίλησαν για τη σπουδαία προσωπικότητα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, για την πορεία του στο θέατρο, τους σημαντικούς ρόλους που ερμήνευσε και για την αγάπη του στον Πειραιά.

kamarini fotografies 5

Επίσης, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν: Ο γιος του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Γιάννης Παπαμιχαήλ, οι αντιδήμαρχοι Αθηνά Γλύκα-Χαρβαλάκου, Δημήτρης Καρύδης, Αντώνης Μοραντζής, Παναγιώτης Ρέππας και Κυριακή Μπουρδάκου.

Οι εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι Γιώργος Βίτσας, Σταυρούλα Μέντη, Αλεξάνδρα-Γερασιμούλα Τουμαζάτου, Γιάννης Χατζηαλέξης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Άγγελος Μπουλντούμης και Ελίνα Βερυκάκη, οι πρόεδροι των Α’ και Ε’ Δημοτικών Κοινοτήτων Δημήτρης Πεφάνης και Παναγιώτα Θειακούλη-Βοϊδονικόλα αντίστοιχα.

Ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Α’θμιας Εκπαίδευσης Χρήστος Μακρής, η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος για θέματα Εθελοντισμού Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, κοινοτικοί σύμβουλοι, ο αντιπρόεδρος της ΔΗ.ΡΑ.Π. Απόστολος Σειρηνίδης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Νίκος Διαμαντής, η σύζυγος του σπουδαίου σκηνοθέτη Θεόδωρου Αγγελόπουλου, Φοίβη Αγγελοπούλου, ο σεναριογράφος και ηθοποιός Αλέξανδρος Ρήγας, ο διευθυντής ΕΚΕ της ΠΑΕ Ολυμπιακός Νίκος Γαβαλάς, η πρόεδρος του Συνδέσμου Γυναικών Κρήτης και Νήσων Αιγαίου, Άννα Δασκαλάκη κ.ά.

Advertisement

Άγνωστες ιστορίες για την θρυλική σειρά, “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται”

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται

“Ο Χριστός ξανασταυρώνεται” ήταν το δημοφιλέστερο τηλεοπτικό πρόγραμμα της σεζόν 1975 -76. Ένα αξεπέραστο αριστούργημα, βασισμένο στο βιβλίο που έγραψε ο Νίκος Καζαντζάκης και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά το 1948 και εκδόθηκε το 1954 από τον εκδοτικό οίκο Δίφρος, ενώ αρχικά κυκλοφόρησε στην Νορβηγία και Γερμανία το 1951.

Σκηνοθέτης του σίριαλ ήταν ο Βασίλης Γεωργιάδης, που είχε στο ενεργητικό του μεγάλες κινηματογραφικές κι αξέχαστες ταινίες, όπως: “Κορίτσια στον ήλιο“, “Ο μπλοφατζής”, “Εκείνο το καλοκαίρι”, “Η κατάρα της μάνας”, “Η 7η μέρα της δημιουργίας”, “Οργή”, “Γάμος αλά Ελληνικά“, “Ραντεβού με μια άγνωστη”, “Η μάχη της Κρήτης” κ.α.

Οι περισσότερες βραβευμένες στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε ξένα Φεστιβάλ, ενώ τα ανεπανάληπτα, “Τα Κόκκινα Φανάρια” και “Το χώμα βάφτηκε κόκκινο” ήταν υποψήφιες για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας (Το κόκκινο ήταν το γούρικο χρώμα του όπως φαίνεται). Στην τηλεόραση, ο Βασίλης Γεωργιάδης ξεκίνησε με τις σειρές, “Μπαλσόι Ιβάν και Μπιγκ Τζον” και “Επικίνδυνα Βήματα”, ενώ μετά τον Χριστό, η τηλεοπτική του καριέρα απογειώθηκε. Γιούγκερμαν, Πανθέοι, Συνταγματάρχης Λιάπκιν, Μαρία Πάρνη, Η τελευταία νύχτα της γης, Ουράνιο Τόξο, η μία μεγαλύτερη επιτυχία από την άλλη.

o xristos ksana stavronetai

Η παραγωγή της σειράς ήταν της Αστήρ TV, των Γιώργου και Ελβίρας Ράλλη, η οποία ήταν η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής τηλεοπτικών προγραμμάτων στην Ελλάδα, κάτι σαν τη Φίνος Φιλμ αλλά στην τηλεόραση. Ενδεικτικά αναφέρω τα: Αλάτι και Πιπέρι, Χαρούμενη Κυριακή, Πανθέοι, Γιούγκερμαν, Γαλήνη, Ονειροπαρμένος, Το ημερολόγιο ενός θυρωρού, Χαμογελάστε Παρακαλώ, Τα παλιόπαιδα τ’ ατίθασα, Ο δρόμος, Μια υπέροχη γλωσσού, Η γειτονιά μας, Μαντάμ Σουσού, Εκείνες κι εγώ, Λωξάντρα … κατάλογος ατέλειωτος!

Όσο για του υπόλοιπους συντελεστές; Ο Κώστας Λυχναράς είχε την τηλεοπτική διεύθυνση (αρχικά συνσκηνοθετούσε με τον Βασίλη Γεωργιάδη), ο Πέτρος Καπουράλης αντί για συμβατικά σκηνικά, έστησε ένα ολόκληρο χωριό δίπλα στα στούντιο, ο Τάσος Ζωγράφος που ήταν αυθεντία έκανε τα κοστούμια, η Δανάη Ευαγγελίου στη μουσική επιμέλεια (ιδιαίτερα επιτυχημένη η επιβλητική μουσική των τίτλων) ενώ τη διασκευή σε σενάριο έκαναν ο Γεράσιμος Σταύρου (τα πρώτα δυο επεισόδια) και ο Νότης Περγιάλης. Οι ίδιοι είχαν κάνει και τη διασκευή σε θεατρικό, το καλοκαίρι του 1956 για το Θέατρο του Πεδίο Άρεως, με πρωταγωνιστές τον Μάνο Κατράκη και την Σμαρούλα Γιούλη.

Και πάμε τώρα στη διανομή. To μισό ελληνικό θέατρο έπαιξε στο σίριαλ. Οι πρώτες ανακοινώσεις ανέφεραν τον Νίκο Κούρκουλο στη διανομή, χωρίς αυτό να πραγματοποιηθεί, ούτε να γίνει γνωστό ποιο ρόλο θα έπαιζε. “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται” κατάφερε να συγκεντρώσει σπουδαίους ηθοποιούς όχι μόνο για τους βασικούς ρόλους αλλά και για τους υπόλοιπους.

Από την Γεωργία Βασιλειάδου μέχρι τον Κώστα Γκουσγκούνη, “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται” έμεινε στην τηλεοπτική ιστορία και για το καστ. Λυκούργος Καλλέργης, Νίκος Χατζίσκος, Γιώργος Φούντας, Ανδρέας Φιλιππίδης, Κάτια Δανδουλάκη, Νίκη Τριανταφυλλίδη, Ελένη Ζαφειρίου, Γιάννης Αργύρης, Φοίβος Ταξιάρχης, Νίκος Κούρος, Ηρώ Κυριακάκη, Βασίλης Τσάγκλος, Δήμος Σταρένιος, Αλίκη Αλεξανδράκη και νεότεροι που μόλις ξεκινούσαν όπως ο Νίκος Καλογερόπουλος, η Τζένη Φωτίου (το γιουσουφάκι), η Στάμυ Κακαρά και ο Αργύρης Παυλίδης.

o xristos ksana stavronetai 2

Το ερώτημα ήταν ποιος θα υποδυθεί τον Μανωλιό, τον Χριστό δηλαδή. Ο Βασίλης Γεωργιάδης έδωσε το ρόλο σε έναν ηθοποιό που είχε συνεργαστεί ξανά μαζί του, πρώτη φορά στη σειρά “Επικίνδυνα Βήματα” το 1973 (στο ρόλο του Γιόχαν) και λίγους μήνες πριν στην ταινία του Ομφαλός.

Ο Αλέξης Γκόλφης υποδύθηκε τον Μανωλιό που θα έκανε τον Χριστό στην αναπαράσταση. Η επιτυχία ανεπανάληπτη. Ο Αλέξης Γκόλφης έγινε είδωλο από την πρώτο επεισόδιο. Όλα τα περιοδικά τον ήθελαν για εξώφυλλο, ενώ το κοινό ταύτισε τους ηθοποιούς με τους ρόλους τόσο πολύ, που όταν το καλοκαίρι σε κάποια παραλία της Αττικής, είδαν τον Αλέξη Γκόλφη, φώναζαν “Ο Χριστός με μαγιό!”

Ο Αλέξανδρος Γκόλφης ξεκινήσει μια δεκαετία πριν, από το σινεμά, σε μικρούς ρόλους δίπλα στον Θανάση Βέγγο, τον Κώστα Καρρά και την Μπέτυ Αρβανίτη. Στο θέατρο ξεκίνησε με το θίασο του Νίκου Χατζίσκου, που έπαιξαν μαζί και στη σειρά, ενώ ξαναβρέθηκαν στη σκηνή την ίδια χρονιά.

Μεγαλωμένος σε μικροαστικό περιβάλλον, χωρίς πολλές απαιτήσεις, ο Αλέξης Γκόλφης προσπάθησε μόνος του. Τα βιώματά του ήταν τέτοια, που τον έφεραν πιο κοντά στα ανθρώπινα καθημερινά βιοποριστικά προβλήματα. Εκείνη την εποχή έλεγε: Ντρέπομαι για τους ανθρώπους που σπάνε πιάτα στα μπουζούκια, ενώ το 70% της ανθρωπότητας υποσιτίζεται. Αγαπώ την ελευθερία, τους γονείς μου, τον έρωτα και αποστρέφομαι τη μοναξιά -τη φοβάμαι τη μοναξιά- και τη μετριότητα. Φροντίζω να βελτιώνομαι ως άνθρωπος.

Για τον Έλληνα Χριστό της τηλεόρασης, τα πράγματα δεν πήγαν πολύ καλά. Μετά τον Χριστό, έπαιξε στον Συνταγματάρχη Λιάπκιν το 1979 και οι επόμενες εμφανίσεις του γίνονται στη δεκαετία του ΄90. Αξιοσημείωτες είναι στο Ξενοδοχείο Αμόρε, στο Λόγω Τιμής και στη Συκοφαντία του αίματος. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ήταν πολύ δύσκολα και ο ηθοποιός έπαιρνε για χρόνια ουσίες.

Είχε παραδεχθεί ότι ο κόσμος τον αναγνώριζε συχνά στο δρόμο τον σταματούσε, βλέποντας στο πρόσωπό του εκείνο του Χριστού. Η τελευταία του εμφάνιση ήταν σε μεσημεριανή εκπομπή όπου μιλούσε, με αξιοπρέπεια, για το δράμα που ζούσε. Πέθανε το 2007 σε ηλικία 59 ετών, μόνος και αβοήθητος. Ο θάνατός του αποκαλύφθηκε έπειτα από δύο μήνες, στις 9 Οκτωβρίου 2007.

Από τον Αύγουστο του 2007 ο Γκόλφης βρισκόταν στο νεκροτομείο και κανείς δεν τον είχε αναζητήσει. Μόλις το μεσημέρι της 9ης Οκτωβρίου αποκαλύφθηκε ότι ο άτυχος ηθοποιός άφησε την τελευταία του πνοή στα μέσα Αυγούστου. Ζούσε, άστεγος και ρακοσυλλέκτης, στην πλατεία Κολιάτσου.

Η υπόθεση της σειράς εκτυλίσσεται στην ενδοχώρα της Μικράς Ασίας και πιο συγκεκριμένα στο χωριό Λυκόβρυση το 1921. Οι κάτοικοί του είχαν ένα παλιό έθιμο, κάθε 7 χρόνια έκαναν την αναπαράσταση των Παθών του Χριστού τη Μεγάλη Εβδομάδα και έπρεπε να διαλέξουν μερικούς από τους άνδρες του χωριού που θα υποδύονταν τους Αποστόλους και έναν που θα υποδυόταν τον Χριστό.

o xristos ksana stavronetai 1

Μαζεύονται οι δημογέροντες του χωριού και αποφασίζουν σε ποιους θα αναθέσουν τους ρόλους. Οι δημογέροντες είναι ο παπα-Γρηγόρης, ο γερο-Λαδάς, ο άρχοντας Πατριαρχέας, ο καπετάνιος και ο δάσκαλος του χωριού και αδελφός του παπα-Γρηγόρη. Οι δημογέροντες αποφασίζουν να δώσουν το ρόλο του Ιωάννη στο γιο του Πατριαρχέα, τον Μιχελή, το ρόλο του Πέτρου στο Γιαννακό, το ρόλο της Μαγδαληνής στην Κατερίνα, την πόρνη του χωριού, το ρόλο του Ιούδα στον Παναγιώταρο και τέλος το ρόλο του Χριστού στον πιο αθώο που δεν ήταν άλλος από τον βοσκό των προβάτων του Πατριαρχέα, τον Μανωλιό.

Καθώς οι ετοιμασίες προχωρούν, η άφιξη στη γειτονική Σαρακήνα μιας ομάδας προσφύγων με επικεφαλής τον παπα-Φώτη, προκαλεί την εχθρότητα των πιο αντιδραστικών στοιχείων του χωριού, που βλέπουν τους άκληρους πρόσφυγες σαν άμεση απειλή για τα υπάρχοντά τους. Όταν μάλιστα μετά το θάνατο του Πατριαρχέα, ο Μιχελής χαρίζει όλα τα υπάρχοντά του στους φτωχούς της Σαρακήνας, ο παπα-Γρηγόρης έξαλλος προσπαθεί να στρέψει τον αγά της Λυκόβρυσης εναντίον τους, κατηγορώντας τους σαν μπολσεβίκους και επαναστάτες.

Οι εξαθλιωμένοι πρόσφυγες προσπαθούν να εγκατασταθούν στο σπίτι και στα κτήματα του Πατριαρχέα. Ο παπα-Γρηγόρης επικεφαλής των χωριανών της Λυκόβρυσης τους λιθοβολούν και τους διώχνουν. Παραμένει μόνο ο Μανωλιός, τον οποίο συλλαμβάνει ο Παναγιώταρος και τον οδηγει στον αγά. Ο αγάς τον δικάζει και τον παραδίδει στον συγκεντρωμένο και εξαγριωμένο όχλο που ζητεί επίμονα την παραδειγματική του τιμωρία.

Τον οδηγούν στην εκκλησία και εκεί ο Παναγιώταρος, αφού προηγουμένως τον ξυλοκοπήσει άγρια στη συνέχεια με την προτροπή του παπα-Γρηγόρη τον μαχαιρώνει μπροστά στην Άγια Τράπεζα. Ενώ το αίμα του νεκρού Μανωλιού βάφει την εκκλησία, οι πρόσφυγες της Σαρακήνας με επικεφαλής τον παπα-Φώτη φεύγουν από τη Λυκόβρυση για να αποφύγουν νέα αιματοχυσία, αναζητώντας νέο τόπο εγκατάστασης.

Άγνωστες ιστορίες για την θρυλική σειρά, “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται”

–Ο Χριστός ξανασταυρώνεται έκανε πρεμιέρα στις 29 Μαϊου 1975 με ένα ημίωρο επεισόδιο-γνωριμίας για τους τηλεθεατές και τέλειωσε στις 11 Ιουνίου 1976. Τότε τα σίριαλ δεν σταματούσαν το καλοκαίρι και συνέχιζαν κανονικά και τους θερινούς μήνες. Η σειρά ήταν ασπρόμαυρη, ολοκληρώθηκε σε 50 επεισόδια αλλά σώζονται τα μονταρισμένα -από τον Βασίλη Γεωργιάδη- 18 επεισόδια.

o xristos ksana stavronetai 4

-Η Μαριορή που υποδύθηκε η Κάτια Δανδουλάκη, είναι ρόλος ορόσημο στην καριέρα της άξιας ηθοποιού.

-Η Γεωργία Βασιλειάδου -72 χρονών τότε- είχε κάνει άλλη μία τηλεοπτική εμφάνιση την προηγούμενη χρονιά (Το παλιό το κατοστάρι) αλλά με το ρόλο της “Μανταλένια”, την γνώρισαν και οι νεότερες γενιές που δεν είχαν την ευκαιρία να την δουν στο σινεμά ή στο θέατρο.

-Ο Ανδρέας Φιλιππίδης που υποδύεται τον Πατριαρχέα, καθιέρωσε τη φράση Τα ύστερα του κόσμου που έγινε σλόγκαν

Λυκούργος Καλλέργης και ο Νίκος Χατζίσκος έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνείας ως κακός και καλός παππάς αντίστοιχα.

-Εποχή άφησε ο Δήμος Σταρένιος ως γερό-Λαδάς, ενώ την μουγκή γυναίκα του υποδύθηκε η Ηρώ Κυριακάκη, που ο Βασίλης Γεωργιάδης την εκτιμούσε ιδιαίτερα ως ηθοποιό. Συνεργάστηκαν μαζί στα Κόκκινα Φανάρια, στον Χριστό ξανασταυρώνεται, στον Γιούγκερμαν και στο Ουράνιο Τόξο

-Για να μην …”σκανδαλιστεί” το τηλεοπτικό κοινό, ο Βασίλης Γεωργιάδης για το Γιουσουφάκι, επέλεξε μια νεαρή ηθοποιό, την Τζένη Φωτίου, που έπαιζε κυρίως σε παιδικές παραστάσεις και έμοιαζε φυσιογνωμικά με αγόρι. Ωστόσο, όταν το Γουσουφάκι δολοφονείται, επιλέγει τον Αργύρη Παυλίδη για Μπραϊμάκι που ικανοποιεί τα γούστα του Αγά.

Νίκη Τριανταφυλλίδη -που ήταν καλλονή- έπαιξε την Κατερίνα, ρόλο που είχε παίξει στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου η Μελίνα Μερκούρη. Η Νίκη Τριανταφυλλίδη είχε σημαντική πορεία στο σινεμά και στο θέατρο, αλλά ως χήρα ελαφρών ηθών του χωριού που γοητεύεται από το Μανωλιό, θα την αγαπήσει όλη η Ελλάδα. Πριν τον Χριστό, είχε ξεχωρίσει και στο Εν τούτω Νίκα, του Νίκου Φώσκολου.

-Οι Άγριες Μέλισσες του Αντ1, είχε πολλές ομοιότητες ως προς την παραγωγή και την επιλογή των ηθοποιών. Στήθηκε ένα ολόκληρο χωριό, όπως είχε γίνει τότε με τον Χριστό, ενώ επιλέχθηκαν ηθοποιοί που έχουν θεατρικό βιογραφικό. Λεπτομέρεια: η Κάτια Δανδουλάκη παίζει και στις δύο σειρές, όπως και η Αλίκη Αλεξανδράκη που υποδύθηκε την μάνα του χωροφύλακα στις “Άγριες Μέλισσες” έπαιζε και στον Χριστό (στο ρόλο της Λίζας).

Επίλογος

“Μετά το μακελειό, άκουγε ο παπά Φώτης την καμπάνα να χτυπά, να γιορτάζει και να διαλαλεί πως ο Χριστός γεννήθηκε, πως κατέβηκε στη γη για να σώσει τον κόσμο. Κούνησε το κεφάλι του κι αναστέναξε.

-‘Αδικα, άδικα Χριστέ μου… Κοντεύουν δυο χιλιάδες χρόνια κι ακόμα, ακόμα σε σταυρώνουν… Πότε θα γεννηθείς Χριστέ μου, να μην σταυρωθείς πια, να ζεις μαζί μας αιώνια;”

Advertisement

Η γνώμη του Φίνου για την Τζένη Καρέζη και ο ρόλος του Αλέκου Σακελλάριου

Τζένη Καρέζη

Οι σταρ του παλιού ελληνικού σινεμά, αντίθετα από ό,τι πιστεύουμε, δεν γεννήθηκαν διάσημοι. Οι περισσότεροι χρειάστηκε να ξεπεράσουν μεγάλα εμπόδια ένα από τα οποία ήταν και η “καλλιτεχνική μυωπία” του Φιλοποίμενα Φίνου.

Δεν είναι τυχαίο αυτό που έλεγε ο Αλέκος Σακελλάριος για τον Φίνο: “Αυτός ο άνθρωπος βλέπει υπέροχα το δάσος αλλά χάνει κάθε φορά το δέντρο και πρέπει να είμαι εκεί για να τον διορθώνω”.

Ουκ ολίγες φορές ο Αλέκος Σακελλάριος παρενέβη για να ανοίξει την πόρτα που έκλεινε ο Φίνος στους πιο ταλαντούχους και χαρισματικούς ηθοποιούς της εποχής του. Αυλωνίτης, Βασιλειάδου, Κούρκουλος, Βλαχοπούλου, όλοι αυτοί θα μπορούσαν να είχαν πέσει στον Καιάδα της λήθης, αν περιμέναμε από τον Φίνο να τους επιλέξει.

laterna 2
Ο Μίμης Φωτόπουλος, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Χρήστος Τσαγανέας και η Τζένη Καρέζη με μερικούς ακόμα συντελεστές, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της θρυλικής ταινίας “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο” (1955), σε σενάριο και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αστοχίας του ήταν και η Τζένη Καρέζη. Το 1955 η Φίνος Φιλμ δια χειρός Αλέκου Σακελλάριου πρετοιμαζόταν για ένα εισπρακτικό θρίαμβο. Η αισθηματική κομεντί, “Λατέρνα, Φτώχεια και φιλότιμο” φιλοδοξούσε σε ένα κλίμα καταδιωγμένου ερωτικού πάθους και με την λαϊκή αύρα του σινεμά να σπάσει τα ταμεία.

Την ίδια στιγμή ένα μπρα ντε φερ βρισκόταν σε εξέλιξη μεταξύ παραγωγού και σκηνοθέτη. Ο Φίνος με τις γνωστές εμμονές του απέρριπτε τον ένα μετά τον άλλο τους υποψήφιους πρωταγωνιστές. Ο Αυλωνίτης τού ξίνιζε, η Καρέζη τον απωθούσε.

Η νεαρή Τζένη ήρθε με τις καλύτερες συστάσεις από το Εθνικό θέατρο. Την εποχή εκείνη ήταν ένα πανέμορφο κορίτσι με σμαραγδένια μάτια και μια ακαταμάχητη εσάνς. Ωστόσο ο Φίνος ανακάλυψε πάνω της ανυπέρβλητα ελαττώματα που δεν θα τη βοηθούσαν να γράψει στον φακό. Συγκεκριμένα ο Φίνος είπε στον Σακελλάριο πως η νεαρή κοπέλα απορρίπτεται γιατί έχει εμφανή στραβισμό και ένα ψεύδισμα στην ομιλία.

-Τι μου την έφερες αυτή την αλλήθωρη που ψευδίζει, μου λες; τον ρώτησε έξαλλος ο Φίνος και ο Σακελλάριος έκανε το σταυρό του.
-Βρε καλέ μου, βρε χρυσέ μου…
-Δεν ακούω τίποτε, θα μας κοροϊδεύουν και θα πάει άπατη η ταινία εξαιτίας της, επέμεινε ο Φίνος.

laterna 1

Ο Σακελλάριος δεν απογοητεύτηκε, κυρίως γιατί ήξερε πως ο Φίνος δεν είχε καμία ικανότητα στην επιλογή πρωταγωνιστών. Επέμεινε, πέρασε το δικό του και στο τέλος, ως συνήθως, δικαιώθηκε.

Η Τζένη Καρέζη έγινε με τον καιρό η αγαπημένη ηθοποιός του Φίνου.

Advertisement

Ο Ηλίας του 16ου: Γιατί ο Βασίλης Λογοθετίδης δεν πρωταγωνίστησε στην ομώνυμη ταινία

Βασίλης Λογοθετίδης

Κινηματογραφικό μυστήριο παραμένει μέχρι και σήμερα το γεγονός ότι ο Βασίλης Λογοθετίδης ο θεατρικός “Ηλίας του 16ου” δεν πρωταγωνίστησε στην ομώνυμη ταινία.

Δεν είδαμε ποτέ τον Βασίλη Λογοθετίδη να ενσαρκώνει, όπως συνηθιζόταν, στο πανί τον θεατρικό του ρόλο στον “Ηλία του 16ου”, και μείναμε με την εντύπωση πως ο ίδιος το αποφάσισε. Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ’50, ο Βασίλης Λογοθετίδης έχει μεγαλώσει αρκετά και υποθέσαμε ότι δεν επιθυμούσε να δοκιμαστεί μπροστά στον κινηματογραφικό φακό σ’ ένα τόσο απαιτητικό ρόλο.

Ο Ηλίας του 16ου

Πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε ότι ο Λογοθετίδης είχε «γεννήσει» αυτό τον ήρωα με το τεράστιο υποκριτικό του ταλέντο και είχε γνωρίσει μια άνευ προηγουμένου θεατρική επιτυχία. Θα περίμενε κανείς ότι ο Φίνος ως ανάδοχος του έργου στον κινηματογράφο θα στρεφόταν αρχικά στον σπουδαίο κωμικό ζητώντας να επαναλάβει στη μεγάλη οθόνη αυτό που με τόση χάρη πέτυχε στη θεατρική σκηνή.

Ίσως αυτό περίμενε και ο Αλέκος Σακελλάριος όταν πρότεινε τον Λογοθετίδη για τον ρόλο του Ηλία, ωστόσο η πρόταση προσέκρουσε στην αναπάντεχη άρνηση του Φιλοποίμενα Φίνου:

-Ε, όχι, Αλέκο μου τον Λογοθετίδη.
-Και γιατί όχι; Είναι ή δεν είναι ο μεγαλύτερος κωμικός μας σήμερα;

-Μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος κωμικός, δεν αντιλέγω, αλλά είναι κι ο μεγαλύτερος σε ηλικία. Μην κοιτάς στο θέατρο. Εδώ θα χρειαστούμε ένα νέο άνθρωπο, να μπορεί να τρέξει, να σκαρφαλώσει μάντρες, να είναι σπίρτο, να μην κάθεται λεπτό. Φαντάζεσαι τον Λογοθετίδη να τα κάνει όλα αυτά; Είναι μεγάλος άνθρωπος πια. Όχι, όχι, τον Λογοθετίδη… επέμεινε ο Φίνος.

Ο Σακελλάριος έσπευσε να μεταφέρει την άρνηση του κινηματογραφικού παραγωγού στον εμβρόντητο Λογοθετίδη που ονειρευόταν ένα μεγάλο κινηματογραφικό σουξέ. Και τότε ο σπουδαίος αυτός κωμικός φέρεται να αναφώνησε:

-Μα να μου το κάνει αυτό εμένα ο Φιλοποίμην; Στενοχωρήθηκε πολύ και για καιρό επαναλάμβανε τα ίδια λόγια σε φίλους και συναδέλφους. Όμως ο Φίνος είχε δίκιο. Ο καιρός είναι αδήριτος και στο πέρασμά του, σαρώνει τα πάντα, ακόμα και τις μεγάλες αξίες.

Ένας νέος κωμικός ερχόταν να πάρει τη θέση του Λογοθετίδη. Ο Κώστας Χατζηχρήστος.

o ilias tou 16ou

Σημ: Η φωτογραφία απαθανατίζει τον Βασίλη Λογοθετίδη ως αστυφύλακα μετά την παράσταση δίπλα στον «πραγματικό» Ηλία του 16ου που πήγε να τον συγχαρεί και να φωτογραφηθεί μαζί του!

Περίληψη της ταινίας, “Ο Ηλίας του 16ου”

Ο Ηλίας είναι άνεργος σερβιτόρος που ψάχνει για δουλειά. Μένει σε ένα ξενοδοχείο στο οποίο όμως, λόγω ανεργίας, χρωστά 320 δραχμές νοίκια.

Αποφασίζει, λοιπόν, να ζητήσει βοήθεια από τον φίλο του τον Βαγγέλη, ο οποίος δουλεύει σε ένα καφενείο, ιδιοκτήτης του οποίου είναι ο τοκογλύφος κυρ-Λάμπρος. Εκεί συναντά τον τρίτο της παρέας τον Θωμά, ο οποίος βρίσκεται στο ίδιο οικονομικό αδιέξοδο μιας και έκλεισε το μαγαζί όπου δούλευε. Για κακή τύχη και των δυο ο Βαγγέλης έχει και ο ίδιος ανάγκη από 500 δραχμές για να βγάλει από το νοσοκομείο τη γυναίκα του, τη Φώτω, που έκανε εγχείρηση.

Ενώ ο Ηλίας κάθεται σκεφτικός στο καφενείο, στο διπλανό τραπέζι κάθονται ο κύριος Ορέστης και η κυρία Αλέκα Κωνσταντινίδη, μανιώδεις χαρτοπαίκτες, και παζαρεύουν ένα μονόπετρο δακτυλίδι μεγάλης αξίας με τον Λάμπρο.

Το συγκεκριμένο κόσμημα ανήκει σε μια φίλη τους, τη Λουκία, η οποία λείπει στην Αιδηψό. Στόχος τους είναι να δανειστούν χρήματα από τον Λάμπρο για να παίξουν στο βραδινό καρέ και να ρεφάρουν τη χασούρα των προηγουμένων ημερών. Τελικά ο Λάμπρος το κρατά ενέχυρο και τους δανείζει για 15 ημέρες 10.000 δραχμές με τόκο 1 χιλιάρικο. Εν τω μεταξύ ο Ηλίας παρακολουθεί την όλη συζήτηση.

Όταν τελικά επιστρέφουν οι δυο του φίλοι στο καφενείο και το καφενείο αδειάζει από κόσμο, κάθονται και οι τρεις να συζητήσουν για το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται. Τότε ο Ηλίας αναφέρει τα όσα είδε πριν και ο Βαγγέλης τους λέει για τις δουλειές του Λάμπρου και τα κοσμήματα που κρατά ως ενέχυρα ή τα αγοράζει από ανθρώπους που είναι σε ανάγκη. Τους λέει επίσης πως τα κρύβει σε μια αρβύλα και με δισταγμό τους λέει το σχέδιο του με το οποίο οι δυο μπατίρηδες φίλοι συμφωνούν αμέσως. Να αρπάξουν την αρβύλα.

Στις 11 το μαγαζί έχει κλείσει και ο Λάμπρος έχει πάει σε ένα γειτονικό καφενέ για τάβλι. Μαζί του αυτή τη φορά και ο Βαγγέλης, ο οποίος θέλει να έχει ένα ισχυρό άλλοθι. Εν τω μεταξύ ο Ηλίας έχει ντυθεί αστυνομικός στο σπίτι του Θωμά, ο οποίος συγκατοικεί με έναν εξάδελφό του αστυφύλακα που υπηρετεί στο 16ο αστυνομικό τμήμα και λείπει από το σπίτι, έχοντας αφήσει εκεί την στολή του.

Οι δυο φίλοι ξεκινάνε και φτάνουν στη μάντρα πίσω από το δωματιάκι του κυρ Λάμπρου. Ο Θωμάς πηδά τη μάντρα και ο Ηλίας κόβει βόλτες απέξω, παριστάνοντας τον αστυφύλακα προσφέροντας έτσι ασφάλεια στον συνεργό του, που προσπαθεί από την άλλη μεριά του τοίχου να αρπάξει την πολυπόθητη αρβύλα, που θα τους σώσει.

Στο σπίτι των Κωνσταντινίδη το παιχνίδι πόκερ που διοργάνωσαν οι οικοδεσπότες δεν τους πήγε και τόσο καλά. Έχουν χάσει τα λεφτά από το δαχτυλίδι της Λουκίας, αδυνατούν να εξαργυρώσουν τις μάρκες της συμπαίκτριας τους Έλλης, ενώ παράλληλα χρωστούν και τρία μηνιάτικα στην υπηρέτρια τους, Τασία Μπέρμπερη, που ετοιμάζεται να φύγει για το χωριό της. Τότε έρχεται η χαριστική βολή καθώς στο σπίτι τους καταφθάνει εκτάκτως από την Αιδηψό η Λουκία, η οποία ζητά το δαχτυλίδι της, το οποίο είχε αφήσει ως ενέχυρο σε μια βραδιά πόκερ στο σπίτι τους.

Η Αλέκα σκαρφίζεται μια ιστορία που θα βγάλει αυτήν και τον άνδρα της από τη δύσκολη θέση. Λέει πως η μπιζιουτιέρα της, στην οποία βρισκόταν και το δαχτυλίδι της Λουκίας, εκλάπη. Οι υποψίες της Λουκίας πέφτουν πάνω στην Τασία που ετοιμάζεται να πάει στο χωριό της να δει την άρρωστη μητέρα της. Βγαίνει, λοιπόν, στο δρόμο προς αναζήτηση αστυνομικού, όταν, τελικά, πέφτει πάνω στον Ηλία.

Η Λουκία σέρνει τον Ηλία στον σπίτι των Κωνσταντινίδη για να ψάξει και να συλλάβει την Τασία. Εκεί ο Ηλίας αναγνωρίζει τα πρόσωπα των οικοδεσποτών που είχε δει το πρωί στο μπαρ. Παριστάνοντας τον αστυνομικό καταλαβαίνει σύντομα πως η ιστορία της κλοπής είναι ψεύτικη και πως το δαχτυλίδι που πήρε το πρωί ο Λάμπρος είναι της Λουκίας.

Παρόλα αυτά προσπαθεί με διάφορες δικαιολογίες να φύγει αλλά μια η εξοργισμένη Λουκία μια η θιγμένη Τασία τον κρατούν εκεί. Μετά από λίγο καταφθάνει και ο ξάδερφος της Τασίας, Παναγής Μπέρμπερης, ενώ τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα με την έλευση του αρχιφύλακα του γειτονικού τμήματος που τους παίρνει όλους και πηγαίνουν στο τμήμα.

o ilias tou 16 1

Στο τμήμα οδηγούνται όλοι στο γραφείο του Υπαστυνόμου, όπου και αρχίζει, εν μέσω φωνών και τσακωμών, η ανάκριση. Ο Ηλίας, ως αστυνομικός βεβαίως του 16ου τμήματος, προτείνει στον υπαστυνόμο την εκδοχή το δαχτυλίδι να μην το έχει πάρει η υπηρέτρια αλλά να το έχει πουλήσει η κυρία Κωνσταντινίδη στην οποία είχε ανατεθεί η φύλαξη του αλλά ο υπαστυνόμος αρχικά δεν πείθεται.

Σε λίγο καταφθάνει ένας αστυφύλακας που έχει συλλάβει το Θωμά και φέρνει μαζί και τα κλοπιμαία από την αρβύλα. Οι δυο φίλοι παριστάνουν πως δεν γνωρίζονται ενώ ο υπαστυνόμος αναγνωρίζει μέσα στα κλοπιμαία και ένα βραχιόλι του οποίου η κλοπή είχε αναφερθεί το πρωί από την κυρία Λογοθέτη. Ύποπτος είναι ο Σπανομαρίας, ο οποίος συλλαμβάνεται και λέει πως το είχε πουλήσει στο Λάμπρο.

Η αστυνομία βρίσκει το Λάμπρο που δηλώνει πως το βραχιόλι αλλά και το δαχτυλίδι που βρίσκονταν στην αρβύλα τα είχε πάρει από τον Σπανομαρία και από την κυρία Κωνσταντινίδη αντίστοιχα. Έτσι το μυστήριο ξεδιαλύνεται και ο υπαστυνόμος επαινεί τον «αστυφύλακα» Ηλία για το κοφτερό του μυαλό. Διατάζει τον Ηλία να οδηγήσει το «διαρρήκτη» Θωμά στα κρατητήρια. Αυτή είναι η ευκαιρία που ζητούν οι δυο φίλοι και φεύγουν τρέχοντας από το αστυνομικό τμήμα.

Advertisement

Άνδρος: Πώς είναι σήμερα τα μέρη που γυρίστηκε η ταινία, Κορίτσια στον Ήλιο

Κορίτσια στον Ήλιο

«Κορίτσια στον Ήλιο». Μια από τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου που αγαπήθηκε όσο λίγες. Ο Γιάννης Βόγλης στο ρόλο του βοσκού συναντά την Αν Λόμπεργκ, μια νεαρή τουρίστρια.

Δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι αναπτύσσουν μεταξύ τους μια ιδιαίτερη σχέση. Η ατάκα «στάσου μύγδαλα», μάλιστα, θα γίνει γνωστή όσο λίγες μένοντας ζωντανή ως και σήμερα, μετά από μισό αιώνα. Η Άνδρος, λοιπόν, θα αποτελέσει τότε το νησί όπου θα εξελιχθεί τότε το μεγαλύτερο μέρος αυτής της κινηματογραφικής σχέσης.

koritsia ston ilio

Το exploringgreece.tv ξεκινά με αυτή την ταινία, ένα νέο ιδιαίτερο ταξίδι. Στις τοποθεσίες που γράφτηκε η ιστορία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Από την Αττική και τα νησιά κοντά σε αυτήν μέχρι τα πιο μακρινά μέρη της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας. Θυμόμαστε αμίμητες ατάκες που άφησαν ιστορία και βλέπουμε πώς είναι σήμερα τα μέρη στα οποία ειπώθηκαν αυτές.

Εκεί όπου οι πρωταγωνιστές οι οποίοι έχουν μείνει στις καρδιές των τηλεθεατών έκαναν τα πρώτα τους βήματα ως ηθοποιοί και συμμετείχαν σε ταινίες που γνωρίζουν επιτυχία έως και σήμερα. Ταξιδεύουμε και εξρευνούμε την Ελλάδα μέσα από μια άλλη οπτική. Αυτή των αθάνατων και πολύ αγαπημένων παλιών ελληνικών ταινιών.

Η ταινία, “Κορίτσια στον Ήλιο” του 1969

Ήταν καλοκαίρι του 1967 όταν η ταινία «Κορίτσια στον Ήλιο» θα έκανε πρεμιέρα χωρίς να μπορεί κανείς να φανταστεί την επιτυχία που θα σημείωνε. Μια ταινία που μπορεί να έχει περάσει μισός αιώνας από τότε που γυρίστηκε αλλά αποτελεί μέχρι και σήμερα σημείο αναφοράς στις ελληνικές αισθηματικές ταινίες. Ο Γιάννης Βόγλης στη θέση του πρωταγωνιστή σε μια ταινία-σταθμό στην καριέρα του μαζί με την, νεαρή τότε, Αμερικανίδα ηθοποιό Αν Λόμπεργκ.

Η υπόθεση είναι γνωστή στους περισσότερους και έχει ως εξής… Ο Γιάννης Βόγλης στο ρόλο του βοσκού γνωρίζει τυχαία την όμορφη Αγγλίδα τουρίστρια. Χωρίς, βέβαια, να γνωρίζει αγγλικά και με όλη την αφέλεια που διέθετε θέλησε να δώσει μερικά αμύγδαλα σ’ αυτήν. Εκείνη παρεξηγεί αυτή την κίνησή του και από το φόβο της μην την πειράξει αρχίζει να τρέχει.

Ο Γιάννης Βόγλης αρχίζει επίσης να τρέχει πίσω της φωνάζοντας με αποτέλεσμα να βρεθεί στη φυλακή κατηγορούμενος για απόπειρα βιασμού. Σύντομα, μια παράξενη ερωτική σχέση θα αναπτυχθεί μεταξύ τους, αφού κανείς από τους δύο δε μιλάει τη γλώσσα του άλλου. Η νεαρή τουρίστρια, δηλαδή η Αν Λόμπεργκ, μάταια προσπαθεί να πείσει τους αστυνομικούς ότι δε συνέβη τίποτα και του συμπαρίσταται όσο καιρό κρατείται.

Η Άνδρος και οι τοποθεσίες που έγιναν τα γυρίσματα

koritsia ston ilio 1
koritsia ston ilio 2

Μεγάλο μέρος, όπως είπαμε, των γυρισμάτων της ταινίας αυτής γυρίστηκε στο νησί της Άνδρου. Και συγκεκριμένα στο ψαροχώρι Μπατσί. Η Άνδρος αποτελεί μάλιστα το νησί από το οποίο καταγόταν από την πλευρά της μητέρας του ο Γιάννης Βόγλης. Πώς κατέληξαν να κάνουν εκεί τα γυρίσματα;

Ο ίδιος είχε αναφέρει ότι η ταινία σκηνοθεσίας Βασίλη Γεωργιάδη και παραγωγής Κλέαρχου Κονιτσιώτη γυρίστηκε στο τουριστικό σήμερα Μπατσί της Άνδρου, μετά από δική του προτροπή. Σημαντικό κριτήριο ήταν γι’ αυτή την απόφαση το αρκετά χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Εξάλλου ο Βόγλης είχε εκεί αρκετές γνωριμίες.

koritsia ston ilio 3

Το σημείο ήταν ιδανικό καθώς στόχος ήταν να βρεθεί ένα απόμακρο, κάπως ερημικό χωριό. Τι κι αν τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν στην Αθήνα, το Μπατσί της Άνδρου είναι σε πρώτο πλάνο υπό τις μουσικές του Σταύρου Ξαρχάκου.

koritsia ston ilio 4

Και μπορεί η περιοχή να έχει αλλάξει κατά πολύ αλλά κάποια σημεία μοιάζουν αναλλοίωτα στο χρόνο. Όπως η περίφημη σκάλα που κοιμήθηκε η Αν Λόμπεργκ. Πάντως, κάτι παραπάνω από μισό αιώνα μετά, το χωριό που γυρίστηκε το “Κορίτσια στον Ήλιο” είναι ένα από τα πιο τουριστικά μέρη του νησιού και σφύζει από ζωή αρκετούς μήνες το χρόνο.

Advertisement

Η πρώτη φωτογραφία της Ρένας Βλαχοπούλου με τσιγάρο

Ρένας Βλαχοπούλου

Η Ρένα Βλαχοπούλου υπήρξε δεινή καπνίστρια από πολύ μικρή ηλικία. Ωστόσο σεβόταν απόλυτα όσους δεν κάπνιζαν. Και σεβόταν ακόμα περισσότερο τους θαυμαστές της. Γι΄αυτό και σπάνια θα την δείτε με τσιγάρο στα χέρια όταν φωτογραφίζεται. Πρόσεχε την κάθε κίνησή της.

Σε αυτή την φωτογραφία η Ρένα έχει ήδη ενηλικιωθεί και έχει ξεκινήσει την πορεία της στο τραγούδι. Κρατάει το τσιγάρο στα χέρια αφού έχει ήδη αναγνωριστεί από μικρή στα καλλιτεχνικά της χαρίσματα.

Είναι η εποχή που έχει δεσμό με τον Γιάννη Σπάρτακο κάνοντας περιοδεία σε όλη την Ευρώπη και Αμερική!
Την σπάνια φωτογραφία την φέρνει στο φως της δημοσιότητας το RespectNews.

vlaxopoulou 1
Advertisement

Φωτογραφία του πανέμορφου Κώστα Κακκαβά, μισό αιώνα πριν

Κώστας Κακκαβάς

Τις δεκαετίες του ΄50 και του ΄60 ήταν πρώτο όνομα. Από την συμμετοχή του στην “Στέλλα” του Κακογιάννη ο Κώστας Κακκαβάς (εμφανίστηκε στην ταινία ως Κώστας Καράλης επειδή δεν τον άφηνε ο πατέρας του να γίνει ηθοποιός) φαινόταν ότι θα γίνει ένας μεγάλος πρωταγωνιστής. Και τα κατάφερε.

Έπαιξε σε πάνω από 87 ταινίες την χρυσή εποχή του Ελληνικού κινηματογράφου και πολλές φορές ήταν ο “ανταγωνιστής” στην ομορφιά με τον Ανδρέα Μπάρκουλη και τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Τα κοριτσόπουλα έκαναν ουρές για να δουν τον Κακκαβά στον κινηματογράφο (είχε την Αμερικάνικη ομορφιά και το καλλίγραμμο σώμα).

Μια σπάνια φωτογραφία φέρνει στο φως της δημοσιότητας το RespectNews που αποδεικνύει ότι ακόμα και με λίγο γυμνό ώμο, ο ερωτισμός του ακριβοθώρητου Κώστα Κακκαβά, υπερτερούσε πάντα, αν και ο ίδιος δεν το επιδίωκε μιας και υπήρξε σε όλη τη ζωή του πολύ σεμνός.

kakavas 1
Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Όταν το 1974 η Ρένα Βλαχοπούλου έπαιζε μπόουλινγκ

Ρένα Βλαχοπούλου
Τον Ιανουάριο του 1974, στην πρώτη αίθουσα bowling που δημιουργείται στην Ελλάδα δύο χρόνια πριν και συγκεκριμένα...

7 αποκαλύψεις για την τηλεοπτική σειρά, “Θα βρεις το δάσκαλό σου”

Θα βρεις το δάσκαλό σου
Η ελληνική κωμική, τηλεοπτική σειρά, "Θα βρεις το δάσκαλό σου" προβλήθηκε από τους τηλεοπτικούς δείκτες του ΑΝΤ1,...