22 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Έφυγε από τη ζωή ο Θόδωρος Κατσαδράμης

Δυστυχώς άλλη μία απώλεια για τον καλλιτεχνικό...

Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη: Όταν ο Νίκος Γαλανός έχασε τον ρόλο του “Αντώνη”

Γιατί οι στρατονόμοι κατέβασαν τον Αλέκο Αλεξανδράκη...

Παπαφλέσσας: Το Ελληνικό, Μπεν Χουρ

Ο "Παπαφλέσσας" είναι ασφαλώς ένα από τα...
Blog

Έφυγε από τη ζωή ο Θόδωρος Κατσαδράμης

Θόδωρος Κατσαδράμης

Δυστυχώς άλλη μία απώλεια για τον καλλιτεχνικό χώρο. Το θέατρο έμεινε ορφανό για μία ακόμη φορά. Ο αγαπημένος ηθοποιός Θόδωρος Κατσαδράμης έφυγε σήμερα 22/03/2024 από τη ζωή σε ηλικία 95 ετών, γεννημένος στις 20/05/1929. Η κηδεία του αγαπημένου ηθοποιού θα γίνει στη γενέτειρά του στη Δόξα Αρκαδίας.

Υπήρξε σπουδαίος ηθοποιός του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης και ήταν που αγαπητός σε όλους.Άνθρωπος απλός με ήθος και αξιοπρέπεια.

Εκπαιδεύθηκε στην Δραματική Σχολή του “Θεάτρου Τέχνης” του Καρόλου Κουν και πραγματοποίησε την πρώτη του εμφάνιση στη θεατρική σκηνή το 1954.

katsadramis 2

Έλαβε μέρος σε δεκάδες παραστάσεις και έργα του σινεμά αλλά έγινε ευρύτερα γνωστός και γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα στην Αυστραλία και Καναδά από τη συμμετοχή του ως πρωταγωνιστής στην τηλεοπτική σειρά ο ταξιτζής στην ΥΕΝΕΔ που προβλήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 από τον παραγωγό Τζέιημς Πάρις.

Ήταν καθημερινές περιπέτειες ενός ταξιτζή που άκουγε τα προβλήματα των πελατών του που τους μετέφερε και προσπαθούσε να τους βοηθήσει και να βρει λύσεις.

katsadramis 1

Ήταν παντρεμένος με την αξέχαστη και πανέμορφη ηθοποιό Καίτη Παπανίκα η οποία έφυγε από τη ζωή το 2017 με την οποία είχαν αποκτήσει ένα αξιόλογο παιδί τον Δημήτρη.

Έπαιξε σε αμέτρητες ταινίες στον κινηματογράφο,στην τηλεόραση και στο θέατρο και συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα Ελλήνων ηθοποιών.

Θόδωρος Κατσαδράμης: Κινηματογράφος

ΈτοςΤίτλος ταινίας
1955Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας 
1961Αγάπη και θύελλα 
1963Αυτό το κάτι άλλο 
1964Η Σωφερίνα 
1966Η 7η Ημέρα της Δημιουργίας
1966Ο φόβος 
1968Η εκπομπή 
1968Καπετάν φάντης μπαστούνι 
1968Ο Τρελλός τάχει 400
1968Το κανόνι και τ’ αηδόνι 
1969Ένας άφραγκος Ωνάσης 
1969Η οργή του αδικημένου 
1969Ξύπνα κορόιδο… 
1969Ο θαυματοποιός 
1969Πληγωμένα νειάτα 
ΈτοςΤίτλος ταινίας
1970Ένας τρελός γλεντζές 
1970Εγώ ρεζίλεψα τον Χίτλερ 
1970Κρίμα… το μπόι σου 
1970Νάτανε το 13 νάπεφτε σε μας!
1970Ο ακτύπυτος κτυπήθηκε 
1970Οι γενναίοι του Βορρά 
1971Για μια χούφτα τουρίστριες 
1971Καταναλωτική κοινωνία 
1971Οι τελευταίοι του Ρούπελ 
1971Ολοκαύτωμα 
1972Μπουμ ταρατατζούμ 
1973Η γυναικοκρατία 
1973Οι πολεμισταί της ειρήνης 
1974Το σφάλμα 
1975Στα δίχτυα του τρόμου 
1976Επικίνδυνη νύχτα 
1978Αγώνας χωρίς τέλος 
1979Κραυγές στον άνεμο 
1985Η τρελλογκόμενα 
1985Ο Ταξιτζής μας 
1985Ο Φυγάς 
1985Ο τσίχλας και ο κανένας 
1986Το διαβολοθήλυκο 
1987Ρουσφέτι και…σεξ 
2010Ταξίδι στη Μυτιλήνη 

Θόδωρος Κατσαδράμης: Τηλεοπτικές σειρές

ΈτοςΤίτλος σειράςΚανάλι
1971|1971Η πρώτη γραμμή ΕΙΡΤ
1973|1973Ένα υπέροχο ζευγάρι ΕΙΡΤ
1973|1973Στα δίχτυα του τρόμου ΕΙΡΤ
1974|1974Αληθινές ιστορίες ΕΙΡΤ
1976|1976Η Ωραία Ελένη των Γαϊδάρων ΥΕΝΕΔ
1976|1976Πικρά χαμόγελα ΥΕΝΕΔ
1976|1976Το διήγημα ΥΕΝΕΔ
1976|1976Το διήγημα: Με το μέτωπο καθαρό ΥΕΝΕΔ
1976|1976Το διήγημα: Το λυκόφως μιας ζωής ΥΕΝΕΔ 
1977|1977Βιογραφίες ΕΡΤ
1977|1977Η θεατρίνα ΕΡΤ
1977|1977Ο Ταξιτζής ΥΕΝΕΔ
1978|1978Θεοί στον Όλυμπο ΕΡΤ
1978|1978Ο Ταξιτζής: Ένα Αντρόγυνο υπό Διάλυση ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο Ταξιτζής: Ο Μανάβης ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: 28η ΟκτωβρίουΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Γραφειοκρατία ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Ζηλοτυπία ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Ζητείται πατέρας ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Η απαγωγή ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Η γυναίκα ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Η μάνα ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Μια παλιά ιστορία ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Ο έμπορος της τσίχλας ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Ο απατεώνας ΥΕΝΕΔ
1978|1978Ο ταξιτζής: Ο χαρτοπαίκτης ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Αλληλογραφία ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η Πρωτοχρονιά του ταξιτζή ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η γιαγιά ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η γνωριμία ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η επιστροφή ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η μάγισσα ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η προίκα ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η πρώτη μέρα ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η σύμπτωση ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Η φωτιά ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Ο κουβαρίστρας ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Το εμπόδιο ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Το οικόπεδο ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Το οκτάωρο ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Το τέλος ΥΕΝΕΔ
1979|1979Ο ταξιτζής: Χωρίς τίτλο ΥΕΝΕΔ
1993|1993Η Καλή … Πεθερά ΑΝΤ1

Κείμενο :Γιάννης Κούτρης
Πηγή: maleviziotis.gr

Advertisement

Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη: Όταν ο Νίκος Γαλανός έχασε τον ρόλο του “Αντώνη”

Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη

Γιατί οι στρατονόμοι κατέβασαν τον Αλέκο Αλεξανδράκη από το αεροπλάνο στα γυρίσματα της ταινίας “Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη” και γιατί δεν πήρε τον ρόλο του Νίκος Γαλανός.

“Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη” είναι ο τίτλος ελληνικής κινηματογραφικής ταινίας παραγωγής του 1968, από τα στούντιο της Φίνος Φιλμ. Τη σκηνοθεσία και το σενάριο της ταινίας υπογράφει ο Ντίνος Δημόπουλος και είναι διασκευή του ομώνυμου θεατρικού έργου σε αρχικό σενάριο των Πολύβιου Βασιλειάδη και Νίκου Τσιφόρου.

Οι στρατονόμοι

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επίσημη ιστοσελίδα της Φίνος Φιλμ, τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της χούντας και οι αρχές απαγόρευσαν στον Αλέκο Αλεξανδράκη, λόγω των αριστερών του πεποιθήσεων, να ταξιδέψει στην Ιταλία για τις ανάγκες των γυρισμάτων. Η Μάρω Κοντού μάλιστα είχε πει ότι τον είχαν κατεβάσει οι στρατονόμοι από το αεροπλάνο.

italidia kipseli 1

Ο πιτσιρικάς Νίκος Γαλανός

Τον ρόλο του Αντώνη που έπαιξε τελικά ο Αλεξανδράκης, λίγο έλειψε να πάρει ο Νίκος Γαλανός. “Μια μέρα αποφασίζω και πηγαίνω στον Φίνο. Βρίσκω τον διευθυντή της εταιρείας, τον Μάρκο Ζέρβα, συστημένος από τον Μπάρκουλη.

Μόλις με βλέπει εκείνος, αμέσως με αγκαλιάζει και μου λέει: “Μικρέ, ο Δημόπουλος ετοιμάζει μια ταινία με την Μάρω Κοντού. Θα τον φωνάξω να τα πούμε”. Έρχεται ο Δημόπουλος, με κοιτάζει, με ξανακοιτάζει και λέει στον Ζέρβα: “Δεν νομίζω ότι θα δέσει ως ζευγάρι στην ταινία με την Μάρω. Είναι πολύ πιτσιρικάς”. Η ταινία όπου δεν έπαιξα ήταν το “Μια Ιταλίδα απ’ την Κυψέλη” και τον ρόλο πήρε ο μεγάλος Αλέκος Αλεξανδράκης“, έχει πει ο Νίκος Γαλανός στην εφημερίδα Espresso.

Υπόθεση της ταινίας, “Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη”

Ο Αντώνης (Αλέκος Αλεξανδράκης) επιστρέφει από τις σπουδές του (ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος) στην Ιταλία μαζί με την Ελληνίδα σπουδάστρια Καλών Τεχνών και γυναίκα του Μπιάνκα (Μάρω Κοντού) που την παρουσιάζει ως Ιταλίδα μνηστή στην οικογένειά του.

Ο κύριος λόγος αυτού του ψέματος είναι η αδερφή του Τούλα (Κατερίνα Γιουλάκη), κύρια κληρονόμος της οικογενειακής περιουσίας με χαρακτηριστική ξενομανία και καταπιεστική συμπεριφορά απέναντι στον άντρα της Πολυκράτη (Γιάννης Βογιατζής).

Το ζευγάρι καταστρώνει σχέδιο να της αλλάξει άποψη σε συνεργασία με τον Πολυκράτη, χρησιμοποιώντας υπερβολές (πολλά μπάνια, τολμηροί χοροί, πολλά έξοδα κλπ) με την δικαιολογία ότι έτσι ζουν οι άνθρωποι όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά σε όλη την Ευρώπη και τελικά το καταφέρνει, με τελικό αποτέλεσμα το νιόπαντρο ζευγάρι να γίνει αποδεκτό από την Τούλα.

Advertisement

Παπαφλέσσας: Το Ελληνικό, Μπεν Χουρ

Παπαφλέσσας

Ο “Παπαφλέσσας” είναι ασφαλώς ένα από τα κινηματογραφικά SOS της 25ης Μαρτίου και θα αποτελούσε έκπληξη να απουσιάζει από το τηλεοπτικό πρόγραμμα κάποιας χρονιάς.

Το 1971, μεσούσης της δικτατορίας, ο Τζέιμς Πάρις λάνσαρε μια από τις εθνικές του “υπερπαραγωγές” που εντυπωσίασαν το πανελλήνιο. Η ταινία “Παπαφλέσσας” με πρωταγωνιστή τον “λεοντόκαρδο” Δημήτρη Παπαμιχαήλ αποδείχθηκε η πιο ακριβή παραγωγή του ελληνικού κινηματογράφου, φτάνοντας το ιλιγγιώδες κόστος των 12 εκατομμύριων δραχμών.

Μπορούμε να μιλάμε λοιπόν για το ελληνικό “Μπεν Χουρ” που πενήντα χρόνια τώρα συναρπάζει το ελληνικό κοινό στις μικρές οθόνες ανήμερα της 25ης Μαρτίου.

papaflessas 1

Με πειστικότατα σκηνικά και κοστούμια με πλήθος κομπάρσων, εξωτερικά γυρίσματα η ταινία του Τζέιμς Πάρις και της Φίνος Φιλμ δίνει μια κινηματογραφικά τοιχογραφία του 1821, ξεκινώντας από την κήρυξη της Επανάστασης στον Μωριά, τη νίκη επί του Δράμαλη στα Δερβενάκια και το θάνατό του Παπαφλέσσα στο Μανιάκι το 1825, όταν πολεμούσε τις ορδές του Αιγύπτιου Ιμπραήμ.

Με επικές ατάκες και πύρινα λόγια ο Παπαμιχαήλ κυριαρχεί σε ένα φόντο εθνικής υπερηφάνειας όπου πλαισιώνεται από ηθοποιούς όπως ο Αλεξανδράκης, η Δανδουλάκη, ο Ξενίδης και ο Αντωνόπουλος.

Η ταινία απέσπασε τις καλύτερες κριτικές στο Φεστιβάλ κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1971, αλλά και τα βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Αρτιότερης Παραγωγής ενώ δόθηκε τιμητική διάκριση στον σκηνογράφο και ενδυματολόγο Διονύση Φωτόπουλο.

Και όπως προσφυώς παρατηρεί ο Κώστας Βαϊμάκης στο ratpack.gr: “Ό,τι είναι “Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ” και η μαγειρίτσα το Πάσχα, είναι ο μπακαλιάρος σκορδαλιά και ο “Παπαφλέσσας” την 25η Μαρτίου.

Περίληψη της ταινίας, “Παπαφλέσσας: Η μεγάλη στιγμή του 21”

Σε αυτή την ταινία παρουσιάζεται μια από τις επιφανέστερες προσωπικότητες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, του Παπαφλέσσα ή αλλιώς Γρηγορίου Δικαίου. Η ταινία ξεκινά με την κήρυξη της επανάστασης στο Μοριά, συνεχίζεται με τη νίκη επί του Δράμαλη στα Δερβενάκια και τελειώνει με τον θάνατο του Παπαφλέσσα στο Μανιάκι το 1825 πολεμώντας τις ορδές του Αιγύπτιου Ιμπραήμ.

Advertisement

Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο: Ο μεγάλος καυγάς και οι επιστολές

Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο

Ο καυγάς του Γιώργου Τζαβέλλα και του Αλέκου Σακελλάριου για τη λατέρνα στην ταινία, “Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο” – Ο πυροσβέστης Φιλοποίμην Φίνος και ο αρχικός τίτλος της ταινίας.

Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο“, η ταινία που γυρίστηκε το 1955, στην Πάτρα. Ένας θρίαμβος της Φίνος Φιλμ καθώς έκοψε 126.530 εισιτήρια και ήλθε στην 2η θέση σε σύνολο 22 ταινιών που προβλήθηκαν. Πρώτη τη συγκεκριμένη χρονιά ήταν η “Στέλλα” με τη Μελίνα Μερκούρη.

Δύο φίλοι, πλανόδιοι λατερνατζήδες, ο Πετράκης (Μίμης Φωτόπουλος) και ο Παυλάρας (Βασίλης Αυλωνίτης) πηγαίνουν σε ένα πανηγύρι που γίνεται σε κάποιο χωριό προκειμένου να βγάλουν χρήματα.

laterna 2

Στη διαδρομή συναντούν την Καίτη Μπεναρδή (Τζένη Καρέζη), η οποία το έχει σκάσει από το σπίτι της προκειμένου να μην παντρευτεί τον άντρα που θέλει να της επιβάλει ο πατέρας της. Κάπως έτσι αρχίζουν οι περιπέτειες για όλους στην ταινία που αρχικά επρόκειτο να έχει τον τίτλο “Ρομβία, φτώχεια και όνειρα”.

Είχε υπάρξει μεγάλη διαμάχη για την πατρότητα της ιδέας της “λατέρνας” στην υπόθεση της ταινίας, μεταξύ των σκηνοθετών Αλέκου Σακελλάριου και Γιώργου Τζαβέλλα, όταν και οι δύο εργάζονταν τότε για τον Φίνο.

Σακελλάριος και Τζεβέλλας ήθελα να γυρίσουν μια ταινία με τίτλο “Η τελευταία λατέρνα”. Μόνο που τελικά καυγάδισαν για την πατρότητα της ταινίας και το έκαναν δημοσίως, μέσω της στήλης του ρεπόρτερ και κριτικού, Αχιλλέα Μαμάκη, στην εφημερίδα “Έθνος”.

Ο Τζαβέλλας σε επιστολή του που δημοσιοποιήθηκε ανέφερε: “Η δική μου λατέρνα δεν είναι τελευταία, αλλά πρώτη ή αν θέλετε, τελευταία μεν, αλλά με προτεραιότητα εμπνεύσεως”.

laterna 1

Καμιά 15αριά χρόνια νωρίτερα…

Ο Αλέκος Σακελλάριος έστειλε τη δική του επιστολή: “Δεν θέλω να πω ότι εμπνεύστηκε από μένα την ιδέα του ο κ. Τζαβέλλας. Προς Θεού! Απλώς συνέπεσε να σκεφθεί κάτι που εκ συμπτώσεως (η λέξη σύμπτωσις αρέσει πολύ στον Γιώργο), σκέφτηκα έστω και καμιά 15αριά χρόνια νωρίτερα.

Με γεια του με χαρά του ο λατερνατζής δεν είναι ιδέα. Είναι επάγγελμα. Με αυτή τη λογική θα μπορούσα να δηλώσω ότι σκέπτομαι να κάνω μερικά έργα, το ένα με ένα γιατρό, το άλλο με έναν πλανόδιο παγωτατζή, το άλλο με έναν κουρέα και με αυτόν τον τρόπο να αποκλείσω το δικαίωμα από τον κ. Τζαβέλλα να κάνει κι αυτός ένα έργο που να έχει γιατρό, παγωτατζή, κουρέα.

Όχι δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Αλλιώς δηλώνω κι εγώ σήμερα δημοσίως ότι σκέπτομαι να γράψω ένα έργο στο οποίο ένας αγαπάει μία. Ας το έχουν λοιπόν υπ’ όψιν οι κύριοι συνάδελφοι για να μη γράψουν έργα στα οποία ένας θα αγαπάει μία. Είπαμε. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα».

Αν ήμουν εδώ, τα πράγματα δεν θα έφταναν εκεί

Τελικά, τα κάστανα από τη φωτιά έβγαλε ο Φίνος. Βρισκόταν στο Παρίσι και σε επιστολή του ανέφερε: “Αν ήμουν εδώ, τα πράγματα δεν θα έφταναν εκεί που έφτασαν, διότι μόλις εδημιουργείτο το περιβόητον ζήτημα, εγώ που ήξερα λεπτομερώς τις υποθέσεις των έργων και των αγαπητών μου φίλων, θα τους διαβεβαίωνα, πράγμα που έκανα χθες, ότι σχετικά με την διεκδίκηση της προτεραιότητας της ιδέας, δεν υπάρχει ζήτημα, μια και η ιδέα του ενός είναι τελείως διάφορη της ιδέας του άλλου.

Advertisement

Έλληνες ηθοποιοί στο ξεκίνημα τους

Έλληνες ηθοποιοί

Ο Βασίλης Χαλακατεβάκης ως ερωτύλος καμεραμάν, ο Γιάννης Μπέζος αναζητά δουλειά εις μάτην, η Δήμητρα Παπαδοπούλου έβαζε τρίποντα σε ένα παρθεναγωγείο.

Τους έχουμε παρακολουθήσει εκατοντάδες φορές στην τηλεόραση, εκεί όπου έγιναν πασίγνωστοι. Γνωρίζουμε όμως από πού ξεκίνησαν;

Παρακάτω, επιχειρήσαμε να καταγράψουμε πασίγνωστους ηθοποιούς και τα ξεκινήματα τους σε τηλεοπτικές (και όχι μόνο) παραγωγές, όταν ήταν νέοι, αθώοι, και απονήρευτοι.

Από τον Σπύρο Μπιμπίλα και τον Βασίλη Χαλακατεβάκη, στη Δήμητρα Παπαδόπουλου, την Ελένη Ράντου, και τη Μαρία Καβογιάννη.

Ο Κώστας Κόκλας στο «Άντε Γεια» και τις «Δύο Ορφανές» (1991)

Τον γνωρίσαμε ως: Χασάπη πολυτάλαντο στα «Εγκλήματα», το 1997.

Το ξεκίνημα του: Η αδικοχαμένη κωμωδία του Σταμάτη Φασουλή, «Οι Δύο Ορφανές», πέρα από το φοβερό δίδυμο Κατιάνα Μπαλανίκα – Άννα Φόνσου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, είχε και τον 25χρονο Κόκλα στο ντεμπούτο του στην τηλεόραση.

Ο Κόκλας έπαιξε και στην ταινία «Άντε Γεια» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, δίπλα στον Άλκη Κούρκουλο, την ίδια χρονιά.

Η Ελένη Ράντου στο «Ουράνιο Τόξο» (1983)

Τη γνωρίσαμε από: Το «Αχ Ελένη», τη σειρά που έγραψε και πρωταγωνίστησε στο Mega.

Το ξεκίνημα της: Το «Ουράνιο Τόξο» ήταν μια κοινωνική σειρά του 1983, με τους Άγγελο Αντωνόπουλο, Μπέτυ Αρβανίτη και Μαρία Τζομπανάκη.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 έπαιξε σε αρκετές ακόμα σειρές, όπως το «Χαίρε Τάσο Καρατάσο», και η «Οδός Ανθέων» του Γιάννη Δαλιανίδη.

Ο Γιάννης Μπέζος στο «Πάρκινγκ» (1984)

Tον γνωρίσαμε από: Τότε που αναρωτιόταν ποιος έφτιαξε το σύμπαν, στους Απαράδεκτους.

Το ξεκίνημα του: Ήταν το «Πάρκινγκ», μια «εύθυμη σειρά» της ΕΡΤ, στην οποία υποδυόταν τον νεαρό που έψαχνε δουλειά. Αξίζει να τονίσουμε πως στη συνέχεια ο Μπέζος έπαιξε ακόμα και σε μια βιογραφικού τύπου ταινία, με τίτλο «Αθώος ή Ένοχος», η οποία κατέγραφε την υπόθεση του Δράκου του Σέιχ Σου, Νίκου Παγκρατίδη.

Επίσης, την εποχή των «Απαράδεκτων», πρέπει να σημειωθεί ότι ο Μπέζος συνεργαζόταν και με τον σπουδαίο σκηνοθέτη Κώστα Τσιάνο και την Αλίκη Βουγιουκλάκη!

Ο Βασίλης Χαλακατεβάκης στο «Κανάλι της Βαγγελίτσας» (1987)

Τον γνωρίσαμε ως: Εκείνον τον διαχειριστή που δεν ήξερε τον Νίκο Σούλη και γι’ αυτό εξόργιζε τη Ρένια, στους Απαράδεκτους, το 1991.

Το ξεκίνημα του: Πάρα πολύ θέατρο, στο πλευρό του θρυλικού σκηνοθέτη Καρόλου Κουν, αρκετές συνεργασίες με το θρυλικό Ελεύθερο Θέατρο, και από το 1987, «Το Κανάλι της Βαγγελίτσας», ένα τηλεοπτικό πείραμα της Άννας Βαγενά, που σατίριζε τον ερχομό της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα.

Εκεί ο Βασίλης Χαλακατεβάκης υποδύθηκε έναν ερωτύλο καμεραμάν, που ερωτοτροπούσε με την παρουσίαστρια Σαμάνθα και έκανε άνω κάτω το γύρισμα.

Ο Σπύρος Μπιμπίλας στον «Άνθρωπο με το Γαρύφαλλο» (1978)

Τον γνωρίσαμε από: Εγώ από το «Τιμόν και Πούμπα», όταν έδινε την φωνή του στον Τιμόν. Εσείς;

Το ξεκίνημα του: Ο «Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο» ήταν μια βιογραφική ταινία για τον Νίκο Μπελογιάννη. Στους «Απέναντι», την κλασική ταινία του Πανουσόπουλου με τους Μπέτυ Λιβανού, Άρη Ρέτσο, Δημήτρη Πουλικάκο και Κωνσταντίνο Τζούμα, είχε έναν πιο ενδιαφέροντα, σχεδόν queer ρόλο.

Όσο για την πρώτη του παρουσία μπροστά από κάμερα γυρισμάτων, με τους θρυλικούς «Πανθέους», εκεί τα λόγια περιττεύουν. Ο Σπύρος Μπιμπίλας έχει ένα ζηλευτό παλμαρέ από συμμετοχές σε σπουδαίες παραγωγές του σινεμά, του θεάτρου και της τηλεόρασης.

Η Ρένια Λουιζίδου στο «Ένας Φιλήσυχος Άνθρωπος» (1988)

Την γνωρίσαμε από: Τις σειρές «Αυθαίρετοι» και «Απαράδεκτοι» (δύο θρυλικές σειρές της ιδιωτικής τηλεόρασης σε δύο χρόνια!). Την είδαμε και στο «Πλάκας Μέλαθρον», το άτυπο σίκουελ των Αυθαίρετων.

Το ξεκίνημα της: Δίπλα στον Θύμιο Καρακατσάνη, στη σειρά «Ένας Φιλήσυχος Άνθρωπος» και στην επιθεώρηση «Ο Χορός του Οζάλ.ογγου».

Μια σύνοψη από τη σειρά του Καρακατσάνη:

Ένας φιλήσυχος συντηρητής επίπλων, που κατοικεί σε μια μικροαστική γειτονιά, γίνεται ήρωας της ημέρας, οταν άθελα του αποτρέπει μια ληστεία τραπέζης. Συγκεντρώνει επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας και σταδιακά γλιστρά προς την «τρέλα του μεγαλείου».

Ο Θοδωρής Αθερίδης στο «Μ’ αγαπάς;» (1988)

Τον γνωρίσαμε από: Το σχήμα των Άγαμων Θυτών στο θέατρο, το «Είμαστε στον Αέρα» στην τηλεόραση.

atheridis

Το ξεκίνημα: Ήταν η ταινία «Μ’αγαπάς;» του Γιώργου Πανουσόπουλου, με τους Ανδρέα Μπάρκουλη και Μπέτυ Λιβανού. Παρακάτω μια σύνοψη αυτής της υπέροχης ταινίας, όπου ο Αθερίδης υποδύεται τον πρωταγωνιστή σε νεαρή ηλικία.

«Ένας λάτρης του γυναικείου φύλου, προσπαθώντας να δει μια γυναίκα που κάνει γυμνή ηλιοθεραπεία, πέφτει από το μπαλκόνι και σκοτώνεται. Λίγο πριν πεθάνει, απ’ το μυαλό του περνούν όλες οι ερωτικές του αναμνήσεις. Μετά το θάνατό του, ο άνθρωπος στον οποίο μεταμοσχεύθηκε η καρδιά του συνεχίζει να βλέπει τις ίδιες εικόνες και θα ερωτευθεί τη χήρα του».

Ο Σπύρος Παπαδόπουλος στο «Πατήρ, Υιός και Πνεύμα» (1989)

Τον γνωρίσαμε από: Εκείνη τη σειρά που υποδυόταν έναν διαφημιστή, που κάποτε είχε μπει στο Πολυτεχνείο (για να ρίξει μια γκόμενα;).

papadopoulos

Το ξεκίνημα του: Ήταν ο αστυφύλακας στον «Τυχαίο Θάνατο ενός Αναρχικού» το 1987 και ακολουθησε το πειραματικό σινεμά με τη «Γυναίκα που Έβλεπε Όνειρα» και το «Πατήρ, Υιος και Άγιο Πνεύμα», στην τηλεόραση, δίπλα στον Γιώργο Κωνσταντίνου.

Η Μαρία Καβογιάννη στο «Ράδιο Αίσθημα» (1990)

Τη γνωρίσαμε από: Έναν επικό αυτοσχεδιασμό του «Μακαρένα» στο Ντόλτσε Βίτα το 1994.

Το ξεκίνημα της: Η δασκάλα που έγινε ηθοποιός! Η Μαρία Καβογιάννη συμμετείχε σε ανέβασμα Αριστοφάνη (Θεσμοφοριάζουσες) το 1985, και από το 1990, με το «Ράδιο Αίσθημα», ένα show με κωμικά σκετς με παρουσιαστή τον Αντώνη Ανδρικάκη, έκανε το ξεκίνημα της στην τηλεόραση.

Ακολούθησε το «Ροζαλία, ένα μπεστ σέλερ», δίπλα στην Άννα Παναγιωτοπούλου, σε έναν σουρεάλ, απερίγραπτο ρόλο.

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου σε πολλές βιντεοταινίες, όλες το 1987

Τη γνωρίσαμε από: Εκείνη τη σειρά που μιμήθηκε την Κιμ Μπάσιντζερ για να «ρίξει» τον Σπύρο.

Το ξεκίνημα της: Πάρα πολλές βιντεοκασέτες, μια σπουδαία σειρά δίπλα στην Άννα Βαγενά. Ένα λαμπρό μέλλον την περίμενε στη γωνία.

Bonus
Το (ατελείωτο) βιογραφικό του Γιάννη Μποσταντζόγλου.

Tον γνωρίσαμε από: Η γενιά των μιλένιαλς τον έμαθε στο ρόλο του σμηνάρχου στους Δύο Ξένους (1997), άντε και από μερικές ακόμα guest συμμετοχές που έκανε εκείνη την εποχή. Πόσα λίγα ξέραμε.

mpostatzoglou
Ο Γιάννης Μποστατζόγλου και ο Στάθης Ψάλτης στο «Βασικά Καλησπέρα σας»

Το ξεκίνημα του: Έπαιξε στην θρυλική ταινία «Happy Day» του Παντελή Βούλγαρη, μαζί με τον Κωνσταντίνο Τζούμα και πολλούς ακόμα σπουδαίους ηθοποιούς. Έπειτα στην «Παραγγελιά» του Παύλου Τάσιου, δίπλα στον Αντώνη Αντωνίου και τον Αντώνη Καφετζόπουλο.

Επίσης, στην τηλεταινία «Vaincre a Olympie», μαζί με τους Ζαν Μορώ και Πάνο Μιχαλόπουλο, στο «Βασικά… Καλησπέρα σας: Οι ραδιοπειρατές» και μέχρι να τον δούμε για πρώτη φορά στην ιδιωτική τηλεόραση έκανε πολλές, πάρα πολλές βιντεοταινιές.

Α! Και τα θρυλικά «Καθημερινά» του Γιάννη Δαλιανίδη, την πρώτη εκδοχή των ιστοριών που είδαμε στο «Ρετιρέ».

Η Παναγιώτα Βλαντή στη «Λυγερή» (1994)

Την γνωρίσαμε από: S1ngles και Κόκκινο Κύκλο.

Το ξεκίνημα της: Πέρασε από τα Καλλιστεία στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όμως ήταν προορισμένη για κάτι ακόμα πιο φωτεινό. Η «Λυγερή» ήταν βασισμένη σε μυθιστόρημα του Ανδρέα Καρκαβίτσα.

Ας διαβάσουμε μια σύνοψη της σειράς, στην οποία συμπρωταγωνιστούσε και η Αλεξανδριανή Σικελιανού:

Το ημερολόγιο γυρίζει σχεδόν έναν αιώνα πίσω και μεταφερόμαστε στα Λεχαινά της Ηλείας του 1889, όπου ένας ερωτικός πόθος καίει την καρδιά της Ανθής (της Λυγερής του χωριού με το υπέροχο σώμα). Κεντρικά πρόσωπα είναι η Λυγερή, η Βασιλική, ο Γιώργης και ο Νικολός.

Οι δύο κοπέλες αγαπούν τον Γιώργη, όμως εκείνος τρέφει μεγάλο πάθος μόνο για την όμορφη Ανθή. Πολλά, όμως, θα αλλάξουν, όταν εμφανιστεί στο χωριό ένας άξεστος χωριάτης, ο Νικολός, που θα αναστατώσει τον τόπο με τον εμπορικό του δαιμόνιο και θα δώσει τέλος στην ερωτική ιστορία. Το τέλος απροσδόκητο ή κοινωνικά αναμενόμενο;

Του Γιάννη Δημητρέλλου

Advertisement

Σ’ αγαπώ: Το Ελληνικό Love Story

Σ' αγαπώ

Τι και αν η Αλίκη Βουγιουκλάκη έμεινε στην μνήμη του Ελληνικού κοινού για τη νεανική της ορμή, την ανεμελιά, το μαλλί που τινάζεται και το άσμα της γατούλας.

Οι δραματικές της ταινίες θεωρώ πως ήταν εξαιρετικές και ανέδειξαν την υποκριτική της δεινότητα σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η Βουγιουκλάκη στο “Σ’ αγαπώ” προσπαθεί να αναβιώσει το Ελληνικό Love Story, στηρίζοντας παράλληλα τις σκηνοθετικές προσπάθειες του αδελφού της Τάκη Βουγιουκλάκη και βρισκόμενη ξανά στο πλευρό του Νίκου Γαλανού.

Ζώντας έναν μεγάλο έρωτα με τον Άγγελο Αντωνόπουλου, έναν γιατρό που πάσχει από καρκίνο, βρίσκεται στο τέλος της ζωής και επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά την πανανθρώπινη πεποίθηση ότι ο έρωτας και ο Θάνατος διαχρονικά συμβαδίζουν μαζί. Και ο έρωτας αποτελεί λύτρωση από την αγωνία του Θανάτου.

Η δραματική μουσική του Γιώργου Χατζηνάσιου “χτυπάει” κατευθείαν στην καρδιά και είναι η ιδανική για μία ταινία που αφορά μεγάλους έρωτες, ραγισμένες καρδιές, συναισθηματικά δράματα.

agapo

Η Βουγιουκλάκη στις δραματικές, υποκριτικές της στιγμές υπήρξε εξαιρετικά πειστική και πετυχημένη. Είναι βέβαιο πως αν δεν είχε φυλακίσει τον εαυτό της στην μανιακή αναζήτηση της νεότητας και φοβόταν να “τσαλακωθεί”, σίγουρα θα είχε πρωταγωνιστήσει σε ακόμα περισσότερες δραματικές ταινίες.

Η ταινία αφηγείται έναν μεγάλο έρωτα για να μας κόψει την καρδιά στα δύο με τον γιατρό να ξεψυχά στο χιόνι, ζώντας έναν έρωτα που τον αναζωογώνησε αλλά δεν τον θεράπευσε ολοκληρωτικά. Που τον οδήγησε σε ένα όμορφο τέλος, αλλά αρνήθηκε να του χαρίσει περισσότερη ζωή.

Οι μεγάλοι έρωτες είναι πάντα καταδικασμένοι να τελειώνουν, για πολλούς και διάφορους λόγους. Είναι η κατάρα των ερώτων, να κοιμούνται και να ξυπνάνε σε διαφορετικές καμάρες, να συναντιούνται για λίγο και να χωρίζουν.

Όμορφη κινηματογραφική παραγωγή, δραματική και αισθηματική παράλληλα, μία Βουγιουκλάκη με δραματικές αποχρώσεις, ερωτική απελπισία και απεμπόληση της παιδικής και χαλαρής πλευράς με την οποία όλοι οι Έλληνες την έχουμε ταυτίσει.

Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Advertisement

Αρλέτα: Πού βρισκόταν το Μπαρ το Ναυάγιο

Αρλέτα

Η Αρλέτα γεννήθηκε στις 03 Μαρτίου του 1945 στο Μεταξουργείο. Το όνομα της ήταν Αργυρώ-Νικολέτα Τσάπρα. Αν και ξεκίνησε τις σπουδές της στη ζωγραφική, η μουσική δεν άργησε να κατακτήσει την καρδιά της. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 έκανε την εμφάνιση της στο νεοκυματικό τραγούδι. Συνεργάστηκε με τους Γιάννη Σπανό, Νότη Μαυρουδή, Νίκο Χουλιαρά, Γιώργο Κοντογιώργο, με τους Μάνο Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη και όχι μόνο.

Ξεκινώντας ζωγραφίζοντας

Παρά ταύτα ποτέ δεν έπαψε να ασχολείται με τη ζωγραφική και μάλιστα έχει σχεδιάσει εξώφυλλα δίσκων και εικονογραφήσει βιβλία, ενώ σκίτσα και πίνακες της συμμετείχαν σε δύο ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής στην Τζιά και την Αθήνα.

Ο πρώτος δίσκος της το 1966 “Αρλέτα” περιελάμβανε τραγούδια των Γιάννη Σπανού, Νότη Μαυρουδή, Νίκου Χουλιαρά και Γιώργου Κοντογιώργου, από τα οποία ξεχώρισαν το “Μια φορά θυμάμαι”, “Τις άδειες νύχτες” και “Το πέτρινο χαμόγελο.

arleta 1

Οι μπουάτ της Πλάκας και οι συνεργασίες

Την ίδια περίοδο εμφανίζεται σε γνωστές μπουάτ της Πλάκας, ενώ λίγο αργότερα κυκλοφορούν οι δίσκοι της “Αρλέτα 2”, “Στο ρυθμό του αγέρα” (1968), “12+1 τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι” (1969) και “Έξι μέρες” (1970).

Λίγο μετά τη χούντα τραγούδησε, μετά από πρόσκληση του Ζορζ Μουστακί, στο θέατρο “Bobino” στο Παρίσι. Ακολούθησαν δίσκοι όπως το “Romancero gitano” (1978) του Μίκη Θεοδωράκη (σε ποίηση Λόρκα και απόδοση Ελύτη), ενώ το 1981 ηχογραφεί το “Ένα καπέλο γεμάτο τραγούδια” (1981), τον πρώτο δίσκο με δικό της υλικό.

Το 1984 και το 1985 γνώρισε μεγάλη επιτυχία με τραγούδια που της έγραψαν ο συνθέτης Λάκης Παπαδόπουλος και η στιχουργός Μαριανίνα Κριεζή στους δίσκους “Περίπου” και “Τσάι Γιασεμιού. Σε αυτούς ξεχώρισαν τα τραγούδια, όπως “Σερενάτα”, “Τσάι γιασεμιού”, “Τα ήσυχα βράδυα” και “Βatida de coco”.

Από που πάνε για την άνοιξη

Το 1997 κυκλοφόρησε το βιβλίο της “Από που πάνε για την άνοιξη” (Εκδόσεις Καστανιώτη) με στίχους, πεζά και ζωγραφιές. Οι δυο τελευταίοι δίσκοι της ήταν ο διπλός “Και πάλι χαίρετε” (2009) και ο αγγλόφωνος “Demo” (2010) με δέκα τραγούδια που βρέθηκαν 35 χρόνια μετά την ηχογράφησή τους στο αρχείο της “Lyra” και τα οποία δεν είχαν κυκλοφορήσει ως τότε.

arleta 2

Η άγνωστη ιστορία πίσω από το “Μπαρ το Ναυάγιο”

Το 2009, μιλώντας στον Μιχάλη Γελασάκη, η Αρλέτα όταν ρωτήθηκε για το “Ναυάγιο” έδωσε απαντήσεις:

Το “Μπαρ το Ναυάγιο” δεν έχει καμία σχέση με κανένα μπαρ. Ήταν ένα καφέ-ουζερί σε μια πάροδο της Κατεχάκη. Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα. Από εκεί ξεκίνησε το τραγούδι, όχι από μπαρ. Από ένα άθλιο καφέ-ουζερί όπου μαζεύονταν κάποιοι άνθρωποι τελείως, πώς να το πω, εκτός κοινωνίας, ναυαγισμένοι εντελώς!”. Όσο για τον “άγιο”, αυτός λέγεται πως ήταν πραγματικό πρόσωπο, και συγκεκριμένα, ο γέροντας Ιερόθεος Καρυώτης.

Ο Καριώτης ήταν ένας διανοούμενος, εξέχον μέλος της Αθωνικής Πολιτείας, ενώ υπήρξε και εκδότης του περιοδικού “Πρώτον”.
Στο ομώνυμο video clip βλέπουμε και τον Γιάννης Κ. Ιωάννου, στιχουργός, ποιητής και φίλος της Αρλέτας.

Το τέλος της τραγουδίστριας

Η Αρλέτα πέθανε, σε ηλικία 72 ετών, στις 08 Αυγούστου 2017 στο νοσοκομείο “Ευαγγελισμός” της Αθήνας, όπου νοσηλευόταν στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας. Την τελευταία δεκαετία της ζωής της αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Advertisement

Συνέντευξη: “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ”. Μιλήσαμε με τους συντελεστές της παράστασης

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ

Συνέντευξη με τους βασικούς συντελεστές της θεατρικής παράστασης, “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ”, Γιώργο Παράσχο – Χρήστο Κωνσταντίνου – Γιώργο Ασλανίδη.

-Πως πήρατε την απόφαση να γράψετε ως την αληθινή ιστορία ενός ανθρώπου και μάλιστα ως μονόλογο;

Γ.Π.: Για έναν και μόνο λόγο και νομίζω πως θα συμφωνήσει κι ο Χρήστος.
Θέλαμε να μεταφέρουμε την αλήθεια αυτού του άντρα που πάλευε να επιβιώσει απέναντι από μια εξάρτηση.

Χ.Κ: Ακριβώς. Πολλές φορές έχω ακούσει όταν κάποιος βλέπει έναν μεθυσμένο στον δρόμο η σε κάποιο μαγαζί να λέει κοίτα τον μεθύστακα. Τον άχρηστο. Όχι δεν είναι άχρηστος, είναι άρρωστος.

to koritsi mou 1

-Μιλήσατε με κάποιους γιατρούς/ ψυχολόγους για να σας βοηθήσουν στην συγγραφή;
Γ.Π.: Ναι φυσικά. Μας είπαν χρήσιμες πληροφορίες που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα τους ΑΑ.

Χ.Κ.: Να εισέλθουμε στο σκεπτικό και τον ψυχισμό τους.

άντρας που πάνω στην ιστορία του βασιστήκατε και γράψατε το έργο έχει έρθει σε κάποια πρόβα η θα έρθει να δει την παράσταση;

Γ.Π.: Όχι δεν θέλει.
Χ.Κ.: Διάβασε μόνο το κείμενο όταν το ολοκληρώσαμε.

-Και τι σας είπε;
Γ.Π.: Τίποτα. Μόνο έκλαψε.

-Γιώργο πως είναι να υποδύεσαι ένα υπαρκτό πρόσωπο;
Γ.Π.: Ιδιαίτερα δύσκολο άλλα και μεγάλη πρόκληση γιατί αυτός ο άνθρωπος με εμπιστεύτηκε να ζήσω την ζωή του.

-Στην παράσταση απ’ ότι είδα συμμετέχουν μέσω voice over κι άλλοι ηθοποιοί με προεξέρχουσα την κυρία Ελένη Προκοπίου.

Χ.Κ.: Ναι και είμαστε ευτυχείς για την τιμή που μας κάνουν.
Ιδιαίτερα η κυρία Προκοπίου που έχει να πρωταγωνιστήσει η να συμμετάσχει σε κάποια παράσταση για πάνω από 50 χρόνια.

Όμως μόλις της το πρότεινα δέχθηκε αμέσως και την ευχαριστώ και δημόσια όπως θέλω να πω κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στην λατρεμένη κυρία Έφη Παπαθεοδώρου, την Βίβιαν Κοντομάρη, τον Πέτρο Ξεκούκη τον Μάρκο Γιακουμόγλου, την Ελένη Πύρρου, τον Βασίλη Κοτσεσαρίδη, την Άννα Παράσχου και τον Θωμά Χαχάμη. Όλοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της παράστασης.

-Εσύ Χρήστο μαζί με τον Γιώργο Ασλανίδη υπογράφεις και την σκηνοθεσία;
Χ.Κ.: Ναι και είναι κάτι που το ήθελα πολύ.

-Δεν ειναι δύσκολος ο μονόλογος;
Γ.Α.: Αρκετά. Όμως είναι που μας ιντριγκάρει.

-Τι θα αποκομίσει κάποιος αν δει την παράσταση σας;

Γ.Π.: Αυτό που σας είπα και λίγο πριν. Θα κατανοήσει καλύτερα τους ΑΑ.
Χ.Κ.: Εγώ θα ήθελα να δει την παράσταση και κάποιος ΑΑ για να καταλάβει πως μπορεί να βοηθηθεί αρκεί να το πει.
Γ.Α.: Πως για να επιβιώσει κάποιος άνθρωπος πρέπει να παλέψει.

-Κάθε πότε θα παίζει η παράσταση σας και που;

Γ.Π.: Από τις 04/03 και κάθε Δευτέρα στις 21:00 στο θέατρο Αμαλία στην Θεσσαλονίκη.
Χ.Κ : Σας περιμένουμε όλους.

-Σας ευχαριστούμε πολύ και τους δύο.
Γ.Π. – Χ.Κ.: Κι εμείς.

Advertisement

Η απόφαση να επιστρέψει στο θέατρο η Ελένη Προκοπίου μετά από 52 χρόνια

Ελένη Προκοπίου

-Κυρία Προκοπίου πως πήρατε την απόφαση να επιστρέψετε στο θέατρο έστω και μέσω voice over 52 χρόνια μετά;

Λόγω του Χρήστου Κωνσταντίνου που έχει γράψει το έργο μαζί με τον Γιώργο Παράσχο. Τον αγαπώ πολύ τον Χρηστάκο και μόλις μου το πρότεινε είπα αμέσως ναι δίχως καν να το σκεφτώ.

-Πάμε λοιπόν στο έργο. “ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ” στο Θέατρο Αμαλία.

Το κορίτσι μου βασίζεται σε αληθινή ιστορία και είναι ένα υπέροχο κείμενο και πολύ αληθινό. Μιλάει για τις διακυμάνσεις που βιώνει ένας άνθρωπος σε διάφορες φάσεις τις ζωής του που τον οδηγούν για παρηγοριά στο αλκοόλ. Ο αλκοολισμός είναι μια σοβαρή εξάρτηση που δεν θέλει ψέμματα άλλα σωστή αντιμετώπιση.

prokopiou 1
Η Ελένη Προκοπίου με τον δημοσιογράφο και συγγραφέα, Χρήστο Κωνσταντίνου.

-Ο δικός σας ρόλος στην παράσταση ποιός είναι;

Εγώ υποδύομαι την μαμά του ήρωα. Δηλαδή του αγαπημένου μου Γιώργου Παράσχου.
Ενώ η εγγονή μου που έχει και το όνομα μου υποδύεται την γυναίκα του.

-Γιατί όμως η παράσταση ξεκινάει από την Θεσσαλονίκη κι όχι από την Αθήνα.

Υπάρχει λόγος γι’ αυτό.
Είναι μια ιδιαίτερη σύνδεση του έργου με το θέατρο που όποιος δει την παράσταση θα το καταλάβει και θα σοκαριστεί.

-Εσείς θα είστε στην πρεμιέρα;

Θέλω πολύ γιατί την Θεσσαλονίκη την αγαπώ πολύ. Έχω παίξει πολλές φορές εκεί με διάφορους θιάσους. Όπως με της αγαπημένης μου, Ρένας Βλαχοπούλου.

-Τις ταινίες σας τις βλέπετε;

Όταν τις πετύχω στην τηλεόραση ναι. Τις αγαπώ όλες άλλα ξεχωρίζω, “Το ραντεβού στον αέρα” της Φίνος Φιλμ.

to koritsi mou

-Ξεχωρίζεται κάποιον από τους σημερινούς ηθοποιούς,

Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Αυτός ο άνθρωπος είναι υπερταλαντούχος.
Συναντηθήκαμε πέρισυ και μόνο καλά λόγια έχω να πω για την ευγένεια του.

-Ποιός υπογράφει την σκηνοθεσία της παράστασης;

Ένας νέος και ιδιαίτερα ταλαντούχος σκηνοθέτης ο Γιώργος Ασλανίδης μαζί με τον αγαπημένο μου Χρήστο Κωνσταντίνου. Πραγματικά έχουν κάνει φοβερή δουλειά και αξίζει να την δείτε.

-Θέλετε να πείτε κάτι στο κοινό του Ελληνικού κινηματογράφου;

Ναι. Σας αγαπώ όλους πάρα πολύ και να ξέρετε πως πάντα διαβάζω τα όμορφα σχόλια σας για μένα. Με τιμούν, με συγκινούν και σας ευχαριστώ πολύ.

Γι’ αυτό θα ήθελα να τους κάνω ένα δώρο.
Όποιος κλείσει θέση από σήμερα 02/03 ως 04/03 για την παράσταση στα τηλέφωνα του θέατρου και πει το όνομα μου θα έχει έκπτωση 20%.
Και όσοι την δείτε θα περιμένω μετά τα σχόλια σας να τα συζητήσουμε παρέα.

-Κυρία Προκοπίου σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Εγώ σας ευχαριστώ και μην ξεχνάτε κάθε Δευτέρα στο Θέατρο Αμαλία, “Το κορίτσι μου”. Τα φιλιά μου.

Advertisement

Σταύρος Καλιακούδας: Τα χέρια μου πονάγανε φριχτά από το γκάζι-φρένο και την οδήγηση στη μία ρόδα

Καλιακούδας

Ο Σταύρος Καλιακούδας ήταν ο κασκαντέρ των ταινιών που “ντούμπλαρε” τους πρωταγωνιστές στις ταινίες του ΄80 στις δύσκολες και επικίνδυνες σκηνές.

Πίσω στην δεκαετία του ’80, η παρωχημένη πια λέξη “μηχανόβιος”, περιέγραφε τους μοτοσικλετιστές οι οποίοι απέκτησαν μια κάπως αμφιλεγόμενη φήμη εξαιτίας του τρόπου παρουσίασής τους μέσα από τις βιντεοκασέτες της εποχής, με κλασικό παράδειγμα τα “Τσακάλια”. Βέβαια δεν έλειπαν και οι διαφορετικές, πιο ανάλαφρες εκδοχές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Στάθη Ψάλτη στο “Καμικάζι αγάπη μου”, με την αξέχαστη Ρένα Παγκράτη.

Η κοινή συνισταμένη στα παραπάνω δεν είναι πάντως μόνο ότι γυρίστηκαν σε βίντεο, ούτε η παρουσία των μηχανών μεγάλου κυβισμού. Ακόμη ένα κοινό στοιχείο είναι ο Σταύρος Καλιακούδας, ο άνθρωπος ο οποίος ντούμπλαρε τους ηθοποιούς σε όλες τις επικίνδυνες σκηνές με μηχανές, είτε επρόκειτο για κάποια σπαρταριστή κωμωδία είτε για κάποιο κοινωνικό δράμα.

Ήταν ο αγαπημένος κασκαντέρ του Γιάννη Δαλιανίδη ο οποίος τον προτιμούσε και τον επέλεγε για όλες τις ταινίες στις οποίες εμφανιζόταν μηχανές. Ενώ παράλληλα βρισκόταν πάντα στην κορυφή των επιλογών και του Όμηρου Ευστρατιάδη.

Προφανώς όσο καλοί και αν ήταν οι πρωταγωνιστές πάνω στους δύο τροχούς, δεν θα μπορούσαν να διακινδυνέψουν στις επικίνδυνες σκηνές. Εκεί ήταν που αναλάμβανε δράση ο Σταύρος Καλιακούδας.

“Τα γυρίσματα δεν ήταν εύκολα, με την έννοια ότι ξεκινούσαν από το πρωί στην περιοχή της Πανεπιστημιούπολης και τελείωναν αργά το μεσημέρι, με τα χέρια μου να πονάνε φριχτά από το γκάζι-φρένο, το σώμα καταπονημένο από την οδήγηση στη μία ρόδα και άλλους επικίνδυνους ελιγμούς που έπρεπε να κάνω” είχε πει σε συνέντευξη του στην Espresso.

Είχε μιλήσει μάλιστα για το ατύχημα που είχε στην ταινία, “Τα Τσακάλια” που είχε ντουμπλάρει τον Πάνο Μιχαλόπουλο στη σκηνή με τη μηχανή:

“Ήμουν και πρωτάρης στα “Τσακάλια” και όσο να ‘ναι, μια τούμπα την έφαγα! Και ήταν τόσο θεαματική, που δεν την έκοψε στο μοντάζ ο Γιάννης Δαλιανίδης. Μεταφέρθηκα -θυμάμαι- στο ΚΑΤ, μου έκαναν ράμματα στο κεφάλι και όλα καλά, γιατί ο μισθός μου ήταν μεγάλος και δεν ήθελα να τον χάσω! Είκοσι χιλιάδες δραχμές την ημέρα”

Μετά τα “Τσακάλια”, έπαιξε και στις τρεις ταινίες “Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα” που υπήρχαν φυσικά μηχανές και σούζες και στη συνέχεια στο “Καμικάζι Αγάπη Μου”, με τον Στάθη Ψάλτη

psaltis

“Ήμουν ο ιδανικός για να ντουμπλάρω τον Ψάλτη, γιατί ήμουν 45 κιλά, είχα χαίτη και ήμουν… θεοπάλαβος. Δεν έχω ούτε μία φωτογραφία μαζί του από τα γυρίσματα, γιατί απαγορευόταν να βγει προς τα έξω ότι είχε κασκαντέρ.

Στα γυρίσματα γνώρισα ηθοποιούς με το ίδιο πάθος για τις μηχανές, όπως ο Τζώνης Θεοδωρίδης, ο Γιώργος Ρήγας και ο Βασίλης Καμίτσης, που έρχονται πότε πότε από τα μαγαζιά μου και τα λέμε. Με τον Στηβ Ντούζο, φυσικά, κάνουμε παρέα μέχρι και σήμερα”.

Στη συνέντευξή του είχε μιλήσει και για τη Ρένα Παγκράτη, λέγοντας: “Θυμάμαι ότι στην ταινία “Καμικάζι, αγάπη μου”, με το που τελείωνε το γύρισμά της, έφευγε με έναν ψηλό νεαρό που οδηγούσε μοτοσικλέτα. Όλοι έλεγαν πως ήταν το αγόρι της.

Πολύ περίεργο κορίτσι, δεν της έπιανες εύκολα κουβέντα. Ερχόταν στα γυρίσματα με κάτι φορεματάκια κοντά και μέναμε με το στόμα ανοιχτό! Πολύ εντυπωσιακό κορίτσι. Μακράν η πιο σέξι από όλες τις συναδέλφους της. Τότε λεγόταν ότι ήταν ζευγάρι με τον Στάθη Ψάλτη.

Για την αγαπημένη του ηθοποιό, αυτή που τον εντυπωσίαζε, είπε: “Με άριστα το 10, θα βάλω 20 στη Βίνα Ασίκη. Γυναικάρα, εντυπωσιακή, περνούσε και τρίζανε τα πεζοδρόμια.

Η Τέτα Ντούζου ήταν πολύ γλυκό κορίτσι, όπως και η Έφη Πίκουλα, που κάποιοι την έλεγαν και “θεούσα”. Εκείνη που περνούσε απαρατήρητη ήταν η Σοφία Αλιμπέρτη. Βέβαια, ήταν και πολύ μικρή τότε. Τώρα, όμως που μεγάλωσε είναι κουκλάρα.

Όσο για τους άνδρες πρωταγωνιστές και το ποιος είχε τη μεγαλύτερη πέραση, είχε πει:

“Γινόταν το γύρισμα και οι γυναίκες μαζεύονταν σαν σε σφηκοφωλιά για τον Πάνο Μιχαλόπουλο! Περίμεναν κάτω από τον ήλιο ώρες ατέλειωτες μέχρι να τελειώσει και μετά του ορμούσαν! Σαν τα… τσαμπιά κρέμονταν από πάνω του, πρόθυμες για όλα. Τέτοιο πράγμα δεν έχω ξαναδεί!

Και ο Σταμάτης Γαρδέλης υπήρξε μεγάλο είδωλο, απλά δεν ήταν τόσο κοινωνικός όσο ο Μιχαλόπουλος. Αλλά ότι είχε επιτυχίες στο ωραίο φύλο, είχε…”.

Advertisement

Κωνσταντάρας, Κούρκουλος, Στεφανάκος : Και όμως οι ωραίοι ξέρουν κι από μπάλα

μπάλα

Η πρωτοποριακή ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, “Οι Άσσοι των Γηπέδων” ήταν μια ευκαιρία να δοκιμάσουν την τέχνη τους στο πανί μερικοί από τους πιο δεινούς μπαλαδόρους της δεκαετίας του ’50.

Η ιστορία της ταινίας, για όσους δεν θυμούνται, αφορά μια ακόμα από τις «αμαρτίες» της γιαγιάς ΕΠΟ, θύμα της οποίας υπήρξε κυρίως ο Αντρέας Μουράτης αλλά και άλλοι ποδοσφαιριστές της Εθνικής Ελλάδος την εποχή εκείνη. Αρκετοί από αυτούς έγιναν αίφνης πρωταγωνιστές στο πανί σε αυτή την ταινία που θυμίζει έντονα νεορεαλιστικό κινηματογράφο. Ανάμεσά τους ο γνωστός μας Λάκης Πετρόπουλος ήταν ίσως ο ιδανικός ζεν πρεμιέ.

mpala 1

Λίγα χρόνια αργότερα θα τον ξεπεράσει σε δημοφιλία ένας άλλος «ωραίος» του ποδοσφαίρου, ο Μίμης Στεφανάκος, ο ερυθρόλευκος βράχος, που θα πρωταγωνιστήσει σε αρκετές ταινίες. Ενδιάμεση περίπτωση και λιγότερο γνωστή είναι αυτή του Νίκου Κούρκουλου.

Παθιασμένος με τον αθλητισμό και ειδικά με το ποδόσφαιρο ο εθνικός μας σταρ θα ενταχθεί στο δυναμικό του Παναθηναϊκού στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και θα αγωνιστεί ως σέντερ μπακ. Στη συνέχεια θα τον κερδίσει το σανίδι και η υποκριτική. Ο θαυμασμός του για τον Μάνο Κατράκη και το ανέφικτο δύο στόχων σε μια ζωή τον οδήγησαν να εγκαταλείψει την μπάλα και να αφήσει απότομα στο σκοτάδι τα ποδοσφαιρικά του όνειρα.

mpala 2

Βίοι παράλληλοι για Κούρκουλο και Λάμπρο Κωνσταντάρα. Ο… Λάμπρος του ελληνικού κινηματογράφου, γιος φανατικού Ολυμπιακού, αγωνίστηκε ως τερματοφύλακας στην ομάδα της ΑΕΚ, μολονότι συνήθως ήταν αναπληρωματικός. Κι ο Κωνσταντάρας όμως κρέμασε γρήγορα τα γάντια του πορτιέρε και αφοσιώθηκε στην υποκριτική τέχνη.

Η συνέχεια τους δικαίωσε απόλυτα. Σήμερα κανείς δεν θυμάται τον Κούρκουλο ή τον Κωνσταντάρα ως ποδοσφαιριστές.

Advertisement

Κατάλαβες τώρα μωρή Σπεράντζα γιατί δεν θέλω να δίνω αυτόγραφα

αυτόγραφα

Η Ρένα Βλαχοπούλου έλεγε συχνά πως τα “αυτόγραφα δεν είναι πασατέμπος” και δυσφορούσε με τους αδιάφορους θεατές που συνέρρεαν στα καμαρίνια για να πάρουν αυτόγραφα ακόμα και από τους κομπάρσους και τους βοηθούς.

Η Σπεράντζα Βρανά θυμόταν αργότερα την παραξενιά αυτή της Ρένας Βλαχοπούλου που απεχθανόταν τα αυτόγραφα όπως ο διάβολος το λιβάνι.

vlaxopoulou 1

Είχαν συνεργαστεί σε μια παράσταση στο θέατρο, “Ορφέας” και η Σπεράντζα Βρανά πίεζε την Ρένα Βλαχοπούλου να υπογράψει τα αυτόγραφα που της ζητούσε ο κόσμος.

Εκείνη για να της δώσει να καταλάβει πως οι περισσότεροι ποσώς ενδιαφέρονταν για την ιδιόχειρη αφιέρωση των αγαπημένων ηθοποιών την έπεισε να ντύσουν σαν βεντέτα μια γυναίκα που πουλούσε καλλυντικά στα καμαρίνια.

Η κυρία αυτή φόρεσε την τουαλέτα της Βλαχοπούλου και μακιγιαρίστηκε σαν πρώτη φίρμα του θεάτρου. Όταν κατέφθασε το κοινό για τα αυτόγραφα, ζήτησαν εκτός από τη Βλαχοπούλου και την Βρανά, να πάρουν αυτόγραφο και από την «κοινή θνητή».

Ορκίζονταν μάλιστα ότι την είδαν πάνω στη σκηνή να θριαμβεύει μαζί με τις δύο βεντέτες του θεάτρου.

«Κατάλαβες τώρα μωρή Σπεράντζα, γιατί δεν θέλω να δίνω αυτόγραφα;» είπε η Βλαχοπούλου στη Βρανά και ξεράθηκαν στα γέλια.

Advertisement

Μία ματιά και εδώ..

Στον αστερισμό του Λαμπάντα 1990-1991

Στον αστερισμό του Λαμπάντα
Η ταινία, "Στον αστερισμό του Λαμπάντα" προβλήθηκε τη σαιζόν 1990-1991.Εναλλακτικός τίτλος: Ο μπαμπάς μου ο εργοστασιάρχηςΠερίληψη της...

9 πληροφορίες από δημοσιεύματα της εποχής

Μια από τις κλασικές ταινίες του καλλιτεχνικού ζευγαριού Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ ήταν το "Ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο" σε...