Έλενα Ναθαναήλ

Ήταν μόλις 19 ετών. Πανέμορφη, με την ποιότητα και το στιλ που χαρακτήριζε από πάντα τις φινετσάτες γυναίκες.

Μια φωτογράφιση για λογαριασμό του Paris Match το  1966, είναι ο λόγος που σήμερα μπορούμε να ξαναθαυμάσουμε την εκλεπτυσμένη ομορφιά της Έλενας Ναθαναήλ.

Πριν ακόμα γίνει διάσημη ηθοποιός, η πανέμορφη Έλενα Ναθαναήλ εκπροσωπούσε το ελληνικό κάλλος ως μοντέλο.

Η Έλενα Ναθαναήλ φωτογραφίζεται στο Αίθριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για το περιοδικό “Paris Match”.

Μία εντελώς άγνωστη περίπτωση φωτογράφισης της 19χρονης τότε Έλενας, των πρωτοτύπων κοσμημάτων της Συλλογής της Ελένης Σταθάτου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του επιτύμβιου λέοντα του Κεραμεικού από τον διάσημο φωτογράφο Jack Garofalo.

Τη φωτογραφία εντόπισε ο κ. Θεόδωρος Μεταλλινός και η έρευνα έγινε από τον αρχαιολόγο, κ. Κώστα Πασχαλίδη.
Φαίνεται πως το 1966 η Ελένη Σταθάτου και το υπουργείο Πολιτισμού συναίνεσαν σε μια φωτογράφιση που σήμερα θα ήταν αδιανόητη: να φορεθούν δηλαδή οι ίδιες οι αρχαιότητες από ένα δροσερό κορίτσι που εκπροσωπούσε επάξια την απαράμιλλη ελληνική κλασική ομορφιά: την ηθοποιό Έλενα Ναθαναήλ.

Η υψηλής αισθητικής φωτογράφιση έγινε στα πλαίσια αναγκών προβολής της χώρας μας, που εκείνον το χρόνο ανέλαβε με ειδικό του τεύχος το γαλλικό περιοδικό “Paris Match”.

width= Όταν η 19χρονη Ναθαναήλ φωτογραφίζεται σε Μουσείο

Έτσι, το αρχαϊκό “ενώτιο των Σφιγγών”, από το Άργος, το ένα από τα δύο περίτεχνα περιβραχιόνια, ο δακτυλικός σφηκωτήρας “των όφεων”, από το “θησαυρό του Καρπενησίου”, και το περιδέραιο της Τρωάδας, από τη Συλλογή Σταθάτου, δηλαδή ένας κατάλογος με βαριά ονόματα αριστουργημάτων, αναπάντεχα τυλιγμένα πάνω στην υπέροχη Έλενα Ναθαναήλ, αποτυπώθηκαν ανεξίτηλα στο χρόνο από μια άγνωστη σε μας και εξαιρετική φωτογράφιση του Jack Garofalo σε μία από τις αποστολές του για το “Paris Match” το 1966.

Κανένα μουσείο και καμία προθήκη δε θα είναι ποτέ τα ίδια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αυθεντικά αυτά κοσμήματα, μετά τη δωρεά τους το 1957 στο Ε. Α. Μουσείο από τη συλλέκτρια, Ελένη Σταθάτου, δεν ξαναφορέθηκαν – δημόσια τουλάχιστον.

Φαίνεται ωστόσο πως το 1966 έγινε μια εξαίρεση – και μάλιστα σε μια εποχή που μας είναι γνωστή για την παντελή έλλειψη εναλλακτικής θεώρησης επί των αρχαιοτήτων: δηλαδή, να δώσει το υπουργείο Πολιτισμού άδεια να φορεθούν.Σε συνέντευξή της η πανέμορφη ηθοποιός είχε πει:

«Να συνειδητοποιήσεις ότι η ζωή είναι μικρή κι ότι οι χαρές είναι μικρές. Μην ψάχνεις τα μεγάλα πράγματα, τις μεγάλες ευτυχίες. Η ζωή είναι όμορφη για τα χρώματά της, για τις μυρωδιές της, για τις στιγμές της, για τους ανθρώπους, για το δέρμα τους… Για όλα αυτά.»