Take a fresh look at your lifestyle.

Ο Κώστας Βουτσάς ως «θύμα», η Ζωζώ Σαπουντζάκη και το remake που ήταν καλύτερο του πρωτότυπου…

0 2,061

Μπορεί ένα μάλλον απλοϊκό σενάριο εάν συνδυαστεί με μια εξαιρετικά εύστοχη σάτιρα ενός «καυτού» θέματος, να αναδειχθεί περαιτέρω;

Στείλε μας το δικό σου άρθρο!!!

Μπορεί. Φυσικά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, αφού πρώτα από όλα πρέπει το σενάριο να είναι καλογραμμένο, αλλά και το «καυτό» θέμα που θίγεται να είναι πράγματι «καυτό» και φλέγον.

Αυτό συνέβη στην ταινία με τίτλο «Το θύμα», η οποία γυρίστηκε το 1969 από την Finos Film, με πρωταγωνιστές τον Κώστα Βουτσά και την Ζωζώ Σαπουντζάκη.

Το σενάριο της ταινίας είχε γράψει ο Λάκης Μιχαηλίδης και αυτό που πρέπει να σημειωθεί εδώ είναι ότι το είχε ήδη γυρίσει ταινία, έναν χρόνο πριν, το 1968, με τίτλο «Πατέρα κάτσε φρόνιμα» και πρωταγωνιστή τον Λάμπρο Κωνσταντάρα.

Η παραγωγή όμως δεν ήταν του Φίνου, αλλά της εταιρείας Καραγιάννης Καρατζόπουλος. Φυσικά, για τις ανάγκες της νέας ταινίας, ο Μιχαηλίδης είχε επιφέρει κάποιες ελαφρές τροποποιήσεις στο σενάριο.

Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν, η ταινία «Το θύμα» ήταν το remake της ταινίας «Πατέρα κάτσε φρόνιμα».

Η Finos Film μάλιστα, εκτιμά μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της ότι «Το θύμα» ήταν η πρώτη ταινία remake που ήταν καλύτερη από την πρωτότυπη.

Άποψη με την οποία δεν συμφωνούμε, αφού και η πρωτότυπη ταινία με τον Κωνσταντάρα, ήταν πολύ καλή.

Τώρα, γιατί ο Μιχαηλίδης επέλεξε να ξαναγυρίσει την ταινία μόλις ένα χρόνο μετά την πρωτότυπη, είναι κάτι που μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ. Μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε.

Μαζί με το πρωταγωνιστικό δίδυμο, στην ταινία συμμετείχαν ακόμα οι Αλέκος Τζανετάκος (ο μόνος που έπαιζε και στην «πρωτότυπη» ταινία), Σπύρος Καλογήρου, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Νίκος Τσούκας, Θεόδωρος Ντόβας, Νικήτας Πλατής, Θανάσης Παπαδόπουλος, Μαίρη Κυβέλου, Βάσω Βουλγαράκη, Νίκος Πασχαλίδης, Κόκκα Στυλιανού, Γκόλφω Μπίνη, Ελένη Δακορώνια, Κώστας Παπαχρήστος, Νίκος Μπίνας, Νίκος Πότσης, Βιολέττα Σούλη, Χρήστος Στύπας, Θάνος Γραμμένος, Μιχάλης Γιαννάτος, Γιάννης Κοντούλης.

Οι δύο τελευταίοι μάλιστα δεν εμφανίζονται στους τίτλους της ταινίας.

Η υπόθεση ήταν η εξής:

Ένας εργατικός χωρικός έρχεται στην Αθήνα για να συμμαζέψει τον αδελφό του, ο οποίος αντί να σπουδάζει γεωπόνος κάνει τη μεγάλη ζωή.

Στην Αθήνα όμως ο χωρικός μπλέκει στα δίχτυα μιας αδίστακτης τραγουδίστριας που επιδιώκει να του φάει όλα τα χρήματα του για να της γυρίσει δίσκους.

Οπότε ο πρώην ξεμυαλισμένος αδελφός του, οφείλει να τον φέρει στον ίσιο δρόμο.

Η ταινία «Το θύμα» προβλήθηκε στις αίθουσες Αθηνών – Πειραιώς – Προαστίων το 1969, έκοψε 415.319 εισιτήρια και ήρθε στη 8η θέση ανάμεσα στις 108 ταινίες της σεζόν 1969-1970.

Αναμφίβολα λοιπόν, σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία, η οποία πέρα από όλα τα άλλα, οφείλεται και στη συμμετοχή της Ζωζώς Σαπουντζάκη, η οποία αποδεικνύεται μοιραία γυναίκα, που μπορεί να φέρει κάποιον στο χείλος της καταστροφής ακόμα και τον πλέον συνετό.

Κάτι που ίσχυε όχι μόνο στο πλαίσιο μιας ταινίας, αλλά και στην πραγματικότητα, αν θυμηθούμε την ιστορία της Πειραϊκής Πατραϊκής, η οποία έκλεισε λόγω χρεών, τα οποία ο αστικός μύθος θέλει να οφείλονται στην Σαπουντζάκη, η οποία σαγήνεψε τον ιδιοκτήτη της.

Ως «αστικό μύθο» το καταθέτουμε κι εμείς, χωρίς φυσικά να παίρνουμε θέση.

Πέρα από όλα τα άλλα όμως, οφείλει κανείς να σταθεί στην ερμηνεία της Σαπουντζάκη, η οποία πραγματικά είναι πολύ καλή και σε κάθε περίπτωση ξεπερνάει τη δυναμική του σεναρίου.

Ακόμα και η χημεία της με τον Βουτσά είναι εύκολα ορατή και είναι πραγματικά κρίμα που οι δυο τους δεν είχαν την ευκαιρία να γυρίσουν περισσότερες ταινίες μαζί.

Όσον αφορά στη σάτιρα που αναφέρθηκε νωρίτερα, αυτή είχε να κάνει με τις μικρές δισκογραφικές εταιρείες και τον ανορθόδοξο τρόπο που αυτές διακινούσαν τότε το λαϊκό τραγούδι.

Η μουσική της ταινίας ήταν του Μίμη Πλέσσα και η σκηνοθεσία του Ντίνου Δημόπουλου.

Αναδημοσίευση άρθρου απο το gazzetta.gr

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

Σχόλια
Loading...