Take a fresh look at your lifestyle.

Οι σεναριακές υπερβολές, η αφελής λογοκρισία της χούντας και ο «νέος» Κώστας Βουτσάς της δεκαετίας του 70’ στην ταινία, Εθελοντής στον έρωτα

0 668

Το 1971 η χώρα στέναζε κάτω από τη μπότα τη δικτατορίας των συνταγματαρχών, η ελευθεροτυπία υπήρχε απλά ως λέξη στο ελληνικό λεξικό και κάθε καλλιτεχνική δημιουργία για να βγει «στον αέρα» περνούσε από τη λογοκρισία.

[sc:3]

Ωστόσο δεν ήταν λίγες οι φορές που οι καλλιτέχνες κατάφερναν μέσα από τα φαινομενικά αθώα δημιουργήματά τους, να περνούν και μηνύματα ελευθερίας.

Άλλοτε εύστοχα και άλλοτε όχι.

Το 1971 λοιπόν, ο κινηματογραφικός οργανισμός Καραγιάννης-Καρατζόπουλος γυρίζει την ταινία με τίτλο «Εθελοντής στον έρωτα», με πρωταγωνιστές τον Κώστα Βουτσά, την Έλενα Ναθαναήλ και τον Νίκο Ρίζο.

Στο τέλος της ταινίας αυτής ακούγεται…ο ύμνος του ΕΑΜ, «καλυμμένος» σεναριακά πίσω από μια ορχήστρα που πήγε στο σπίτι του πρωταγωνιστή Βουτσά για να παίξει μουσική για τον εορτασμό των αρραβώνων του ίδιου με την Ναθαναήλ.

Και είναι απορίας άξιον πως όλη αυτή η σκηνή κατάφερε να περάσει από τη λογοκρισία και να μνημονεύεται μέχρι σήμερα!

Αυτό το γεγονός βέβαια, δεν είναι το μόνο που αξίζει να κρατήσει κανείς από την ταινία αυτή, το σενάριο της οποίας αποτελούσε διασκευή του ομώνυμου θεατρικού έργου των Πολύβιου Βασιλειάδη, Λάκη Μιχαηλίδη, το οποίο μια σεζόν νωρίτερα είχε ανέβει στο θέατρο Μετροπόλιταν, με πρωταγωνιστές τους Κώστα Βουτσά, Νίκο Ρίζο, Μάρω Κοντού, Νόνικα Γαληνέα και Έλσα Ρίζου.

Στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου την Μάρω Κοντού είχε αντικαταστήσει η Έλενα Ναθαναήλ και τη Νόνικα Γαληνέα η Ρίκα Διαλυνά.

Άλλωστε ήταν γνωστό ότι η Γαληνέα προτιμούσε το θέατρο και απέφευγε τις κινηματογραφικές εμφανίσεις.

Η υπόθεση της ταινίας ήταν η εξής:

Ένας λογιστής σε ασφαλιστική εταιρεία, ο Θωμάς Ραΐζης, γνωρίζει την πανέμορφη Μίρκα, ιδιοκτήτρια μιας μπουτίκ στο Κολωνάκι, η οποία τον παρακαλεί να της κρατήσει τα λογιστικά βιβλία.

Εκείνος δέχεται φυσικά, και η Μίρκα στη συνέχεια του ζητάει μια επιπλέον, ιδιάζουσα, χάρη: να προσποιηθεί τον ερωτευμένο μαζί της, μήπως και συνέλθει ο αρραβωνιαστικός της, ο οποίος τον τελευταίο καιρό «της κάνει νερά».

Ο Θωμάς δέχεται να παίξει αυτό το παιχνίδι εξαιρετικά πειστικά, μέχρι που πείθεται και ο ίδιος, κι ερωτεύεται πραγματικά τη Μίρκα.

Ακολούθως, σκαρώνει το ίδιο κόλπο για δικό του λογαριασμό, παριστάνοντας τον ερωτευμένο με μια πλούσια πελάτισσα της μπουτίκ (Ρίκα Διαλυνά), προκειμένου να κεντρίσει τη ζήλια της Μίρκας.

Και τα καταφέρνει.

Ο συνεταίρος της Μίρκας ερωτεύεται την αδελφή του Θωμά και στο τέλος την παντρεύεται, σώζοντάς την από τα νύχια ενός αετονύχη προικοθήρα. Μάλιστα, ο συνέταιρος της Μίρκας ήταν η αιτία της γνωριμίας της με τον Θωμά, όταν ο τελευταίος έδωσε αίμα σε αυτόν, μετά από κάποιο ατύχημα που είχαν ο συνέταιρος και η Μίρκα, με μηχανάκι.

[sc:5]

Τα αντίβαρα Ρ. Διαλυνά και Μ. Κωνσταντάρα

Παρά την ενδιαφέρουσα πλοκή και το ιδιαίτερα δυνατό καστ ηθοποιών, η ταινία «Εθελοντής στον έρωτα» δεν αποφεύγει τις υπερβολές, κάτι ωστόσο που δεν ήταν σπάνιο στις ταινίες της εποχής εκείνης.

Άλλωστε, από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο ελληνικός κινηματογράφος εισέρχονταν σε μια μεγάλη περίοδο παρακμής που κράτησε 20 και πλέον χρόνια.

Η περαιτέρω διείσδυση της τηλεόρασης στα ελληνικά σπίτια, αλλά και ο κορεσμός των Ελλήνων παραγωγών και σεναριογράφων, μετά από μια εξαιρετικά ποιοτική και παραγωγική 20ετία, αυτή του 1950-1970, ήταν βασικοί παράγοντες που οδήγησαν τον ελληνικό κινηματογράφο σε βαθιά νάρκωση.

Από το 1970 και έπειτα, παρά τις φωτεινές εξαιρέσεις, ήταν φανερό ότι ο τελευταίος είχε χάσει το «κέφι του». Και αυτό συμπαρέσυρε τόσο τους ηθοποιούς, όσο και τους σκηνοθέτες και σεναριογράφους.

Στην ταινία «Εθελοντής στον έρωτα», ο Κώστας Βουτσάς δίνει τον καλύτερό του εαυτό και «κρατάει» σε σταθερά επίπεδα το όλο αποτέλεσμα, με την πολύτιμη βοήθεια του εξαιρετικού Νίκου Ρίζου, αλλά και της πολύ καλής και πανέμορφης Έλενας Ναθανήλ.

Έξυπνοι και νευρώδεις διάλογοι, διανθισμένοι ευρηματικό χιούμορ, είναι τα δυνατά ατού της ταινίας, τα στοιχεία που την κάνουν να βλέπεται ευχάριστα και δεύτερη και τρίτη φορά.

Η ατμόσφαιρα της δεκαετίας του 70’ που είναι διάχυτη τόσο στα σκηνικά, όσο και στις ενδυματολογικές προτιμήσεις των πρωταγωνιστών, είναι ένα ακόμα στοιχείο που προσέχει κανείς βλέποντας την ταινία.

Ωστόσο αντίβαρο στο όλο αποτέλεσμα είναι τόσο η ερμηνεία της Ρίκας Διαλυνά, η οποία ήταν γεμάτη ακρότητες και αχρείαστους αστεϊσμούς, όσο και η αντίστοιχη της Μίτσης Κωνσταντάρα, η οποία ήταν φανερό ότι χωρίς την «ασφάλεια» του αδελφού της, Λάμπρου Κωνσταντάρα, αισθάνονταν αρκετά έξω από τα νερά της.

Η σκηνοθεσία της ταινίας ήταν του Κώστα Καραγιάννη, ο οποίος σίγουρα θα μπορούσε να κάνει περισσότερα.

Η μουσική ήταν του Γιώργου Ζαμπέτα, ενώ ο ίδιος εμφανίζεται να τραγουδάει, μαζί με την Λένα Σαββίδου.

Άλλοι σημαντικοί ηθοποιοί που εμφανίζονται είναι η Έλσα Ρίζου, ο Σωτήρης Τζεβελέκος, ο Μανώλης Δεστούνης, η Μαίρη Φαρμάκη, η Ντίνα Τζιόβα κ.α.

Η ταινία έκοψε 246.870 εισιτήρια τη σεζόν 1970-1971 που προβλήθηκε.

Αναδημοσίευση άρθρου απο το gazzetta.gr

[sc:4]
Σχόλια
Loading...