Take a fresh look at your lifestyle.

Η Τζένη Καρέζη και οι θρυλικές ατάκες που «έγραψαν ιστορία»…

0 1,245

«Τι έγινε παιδιά, γιατί πιανόσαστε;». «Αθηνάααααααα…». «Σκοντάψαμε σε γνωστές φυσιογνωμίεεεεες». «Έλα εδώ εσύ, φαίνεσαι πιο…ζωηρός!». «Παιδιά, το παιδί από εδώ δεν χορεύει, είναι…του σεμιναρίου!». «Γυρίσατεεεεεεεε;».

[sc:3]

Αν αναζητήσει κανείς μια ελληνική ταινία με τις περισσότερες ατάκες που αποτυπώθηκαν στη μνήμη των Ελλήνων, οι οποίες μάλιστα να ακούγονται μέχρι σήμερα, σίγουρα η πρώτη που έρχεται στο μυαλό είναι η ταινία «Δεσποινίς Διευθυντής», η οποία γυρίστηκε το 1964 από τη Finos Film, με πρωταγωνιστές την Τζένη Καρέζη – σε έναν από τους χαρακτηριστικότερους ρόλους της καριέρας της -, τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο και τον Δημήτρη Νικολαϊδη.

Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο θεατρικό έργο των Ασημάκη Γιαλαμά – Κώστα Πρετεντέρη, το οποίο ανέβηκε στο θέατρο Κοτοπούλη-Ρεξ, ανήμερα Χριστουγέννων του 1963, από το θίασο της Τζένης Καρέζη. Στο θέατρο, τον ρόλο του Αλέκου Αλεξανδράκη είχε υποδυθεί ο Νίκος Κούρκουλος, σε μια από τις ελάχιστες συμμετοχές του σε θεατρικές κωμωδίες. Στην ταινία «Δεσποινίς Διευθυντής» το δίδυμο Καρέζη-Αλεξανδράκης πρωταγωνιστεί μαζί για πρώτη φορά μετά από το sequel ταινιών «Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο» και «Λατέρνα, Φτώχεια και Γαρύφαλλο», ταινίες που άφησαν εποχή για πολλούς λόγους.

Η Καρέζη στο «Δεσποινίς Διευθυντής» υποδύεται τη Λίλα Βασιλείου, η οποία αναλαμβάνει τη διεύθυνση μιας τεχνικής εταιρείας έχοντας διαρκώς στο πλευρό της τον υπερπροστατευτικό πατέρα της, τον οποίο υποδύεται ο υπέροχος Διονύσης Παπαγιαννόπουλος. Θέλοντας να δώσει προτεραιότητα στην καριέρα της ως επιστήμων, παραμελεί την θηλυκότητα της αποθαρρύνοντας το φλερτ του υφισταμένου της υπομηχανικού και λάτρη του γυναικείου φύλου Αλέκου Σαμιωτάκη, ρόλο που φυσικά υποδύεται ο Αλέκος Αλεξανδράκης.

Όταν τον ερωτεύεται, παροτρύνεται από την ξαδέλφη της (Λίλιαν Παπαγιάννη) να μεταμορφωθεί σε ναζιάρικο θηλυκό. Η ταινία, μέσα από τις χιουμοριστικές καταστάσεις που περιγράφει αγγίζει ένα «καυτό» ακόμα και σήμερα θέμα, αυτό του ανδροκρατούμενου εργασιακού περιβάλλοντος και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην προσπάθεια επαγγελματικής τους ανέλιξης σε ανώτατες διοικητικές θέσεις. (Μπορεί η κατάσταση να έχει βελτιωθεί πολύ, ωστόσο θα είχαμε άδικο εάν λέγαμε ότι τα προβλήματα πλέον έχουν εξαλειφθεί). Σε κριτική του για την ταινία, ο κριτικός κινηματογράφου Κώστας Σταματίου έγραφε τον Δεκέμβριο του 1964 στην εφημερίδα «Τα Νέα», σχολιάζοντας το ρόλο της Καρέζη:

«Διατηρώ πολλές επιφυλάξεις για τους άχαρους και βαρειούς αυθορμητισμούς που της επιτρέπει ο σκηνοθέτης Ντίνος Δημόπουλος». Ειλικρινά, προσπαθήσαμε πολύ για να αντιληφθούμε την πηγή αυτής της άποψης του εν λόγω κριτικού, αλλά δεν το καταφέραμε. Διότι αυτός ακριβώς ο αυθορμητισμός της Καρέζη είναι που ανέδειξε την ταινία. Ίσως εκείνη την εποχή βέβαια, τα αισθητικά κριτήρια να ήταν διαφορετικά. Αντίθετα, διαπιστώσαμε πλήρη σύμπνοια απόψεων στις κριτικές για την εξαιρετική ερμηνεία του Παπαγιαννόπουλου, ο οποίος έπλασε και απέδωσε μοναδικά το ρόλο του υπερπροστατευτικού πατέρα. Ακόμα και οι ακρότητες αποδίδονται με τέτοιο τρόπο που προκαλούν αβίαστο γέλιο, όπως π.χ. η σκηνή που ο Σαμιωτάκης στη βιασύνη του να συναντήσει τη δις Βασιλείου, ξεσκονίζει τα παπούτσια του… με το γάτο του!

Μαζί με τους παραπάνω σπουδαίους ηθοποιούς, στην ταινία πρωταγωνιστούσαν ακόμα οι Ελένη Ζαφειρίου, Νίτσα Μαρούδα, Γιάννης Βογιατζής, Κώστας Καρράς, Περικλής Χριστοφορίδης, Άγγελος Αντωνόπουλος, Κατερίνα Γώγου, Ελένη Μαυρομάτη, Δέσποινα Στυλιανοπούλου κ.α. Η πολύ όμορφη μουσική της ταινίας ήταν –ποιου άλλου; – του Μίμη Πλέσσα, ενώ στο τραγούδι εμφανίζονται οι αδελφές Μπρόγιερ. Το «Δεσποινίς Διευθυντής» έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους Αθήνας-Πειραιά στις 18 Δεκεμβρίου του 1964 και έκοψε 402.143 εισιτήρια στην πρώτη της προβολή.

 

πηγή

[sc:4]
Σχόλια
Loading...