Take a fresh look at your lifestyle.

Η Σμάρω Στεφανίδου στον ρόλο της ζωής της και ένας …τρελός ΖORO που τα ‘χει 400…

0 362

Υπάρχουν κάποιες ελληνικές ταινίες που μπορεί με την πρώτη ματιά να μην μπορούν να θεωρηθούν αυτό που λέμε «ποιοτικές» – ποιος άραγε θα μπορούσε να δώσει τον ορισμό αυτό απολύτως αντικειμενικά; -, ωστόσο βλέπονται και ξαναβλέπονται ευχάριστα, κυρίως επειδή κάποιοι από τους πρωταγωνιστές τους ξεπέρασαν τις αδυναμίες σεναρίου και σκηνοθεσίας, «πήραν πάνω τους το παιχνίδι» και «έβγαλαν» υποκριτικά το δικό τους ταλέντο.

Στείλε μας το δικό σου άρθρο!!!

Αυτές οι ταινίες δεν είναι λίγες. Και είναι εκείνες που αναδεικνύουν την δύναμη της ομαδικότητας στον κινηματογράφο, όταν η αδυναμία κάποιου «κρίκου», καλύπτεται από την ισχύ κάποιου άλλου. Μια από αυτές τις ταινίες είναι σίγουρα και εκείνη με τίτλο «Ο τρελός τα χει 400», η οποία γυρίστηκε το 1968 από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, με πρωταγωνιστές τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, την Καίτη Πάνου, την Σμάρω Στεφανίδου, την Δέσποινα Στυλιανοπούλου, τον Θεόδωρο Κατσαδράμη, τον Αλέκο Τζανετάκο, την Κατερίνα Γώγου, τον Θάνο Μαρτίνο, τον Γιώργο Κάππη, τον Δημήτρη Νικολαϊδη, τον Νικήτα Πλατή και άλλους λιγότερο γνωστούς ηθοποιούς.

Η σκηνοθεσία ήταν του Κώστα Καραγιάννη, το σενάριο του Λάκη Μιχαηλίδη και η μουσική του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Αν και το σενάριο δεν μπορεί κανείς να το πει και «κλισέ», η εμμονή του σε αφελείς διαλόγους, αλλά και η άνευρη σκηνοθεσία δεν βοηθούν ώστε η ταινία να αναδειχθεί σε κάτι καλύτερο, άνω του μέσου όρου. Ακόμα και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας εμφανίζεται εγκλωβισμένος και αμήχανος κάποιες στιγμές, ωστόσο η συνολική του εικόνα είναι καλή.

Σε κάθε περίπτωση, στην ταινία αυτή οι λεγόμενοι «δεύτεροι ρόλοι» είναι εκείνοι που «ανεβάζουν» το επίπεδο. Και κυρίως οι ερμηνείες της μοναδικής Σμάρως Στεφανίδου, στο ρόλο της δύστροπης και συμφεροντολόγας πεθεράς του Κωνσταντάρα, της Δέσποινας Στυλιανοπούλου, που υποδύεται την παλαβιάρα υπηρέτρια, αλλά και του Θεόδωρου Κατσαδράμη, ο οποίος μέσα στην μοναδική του αφέλεια προσφέρει αβίαστο γέλιο στον θεατή, στο ρόλο του αλλοπαρμένου κουνιάδου του Κωνσταντάρα.

Για περισσότερα νέα, Βιογραφίες, Παρασκήνια, Βίντεο και Παιχνίδια, επισκεφτείτε το νέο μας site greekoldcinema.gr/

Άξια αναφοράς και η αξιοπρόσεκτη συμμετοχή του Γιώργου Κάππη, στο ρόλο ενός απατεώνα σκηνοθέτη που θέλει να φάει χρήματα από τον αφελή κουνιάδο του Κωνσταντάρα, ο οποίος ήθελε να γίνει ηθοποιός. Στην ταινία αυτή ο Κάππης ανέδειξε ξεκάθαρο δείγμα του κωμικού ταλέντου του, το οποίο αναμφισβήτητα είχε, αλλά ποτέ δεν θέλησε  – ή δεν του δόθηκε η ευκαιρία; – να αναδείξει περαιτέρω, «παντρεύοντάς» το και με περισσότερα ποιοτικά standards.

 

Η υπόθεση του έργου είναι η εξής: Ο Λάμπρος (Λάμπρος Κωνσταντάρας) κερδίζει στο εθνικό λαχείο ένα μεγάλο ποσό και αλλάζει η ζωή του. Ωστόσο ο ίδιος δεν καταφέρνει να διαχειριστεί την χαρά του αυτή και ….τρελαίνεται! Καταλήγει στο ίδρυμα φρενοβλαβών για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά τη διάρκεια του οποίου η οικογένειά του διαδίδει ότι έλειπε… στο Κονγκό για δουλειές.

Ωστόσο κάποια στιγμή ο Λάμπρος θεραπεύεται και γυρίζει στους δικούς του. Διαπιστώνει όμως ότι η οικογένειά του έχει πολλά προβλήματα, και κάποια από τα πράγματα που ο ίδιος είχε βάλει στη θέση τους, πλέον είχαν αλλάξει προς το χειρότερο. Η γυναίκα του (Καίτη Πάνου) και η πεθερά του (Σμάρω Στεφανίδου) έχουν αρχίσει να ξοδεύουν άσκοπα τα χρήματα του λαχείου, ενώ η κόρη του (Κατερίνα Γώγου) άφησε τον νεαρό που είχε αρραβωνιαστεί (Θάνος Μαρτίνος) και τα μπλεξε με έναν νεαρό απατεώνα (Αλέκο Τζανετάκο), ο οποίος της παριστάνει τον πλούσιο, αλλά της τρώει λεφτά.

Και τότε αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να βάλει και πάλι «το τρένο στις ράγες». Αυτό όμως δεν είναι εύκολο αφού τον φέρνει σε σύγκρουση με όλους τους δικούς του, σε καταστάσεις δύσκολες μεν, οι οποίες όμως είναι αποτυπωμένες από την χιουμοριστική τους πλευρά και προσφέρουν άφθονο γέλιο! Για να το καταφέρει, εξακολουθεί να υποδύεται τον τρελό και καταφέρνει να τους φέρει όλους στα νερά του.

Η γυναίκα του και η πεθερά του συνετίζονται, η κόρη του παντρεύεται τον νέο που την αγαπούσε, ενώ και ο γαμπρός του που βάλθηκε να γίνει ηθοποιός υποθηκεύοντας το σπίτι της μητέρας του, καταλαβαίνει ότι τον κορόιδευαν και επιστρέφει στο συνεργείο αυτοκινήτων στο οποίο δούλευε. Πρόκειται για μια χαρακτηριστικά ηθογραφία εποχής, ιδιαίτερα συντηρητική για τα σημερινά δεδομένα.

Η γυναίκα που πρέπει να κάθεται στο σπίτι της και να διαχειρίζεται συνετά τα οικονομικά της οικογένειας, η κόρη που έπρεπε να παντρευτεί ένα παιδί του μεροκάματου, που όμως είχε πολύ καλό χαρακτήρα κ.α.

Η ταινία «Ο τρελός τα χει 400», παρά τις μάλλον υποτονικές κριτικές που δέχθηκε την εποχή εκείνη, δεν πήγε και άσχημα εμπορικά, αφού έκοψε 408.043 εισιτήρια τη σεζόν 1968-1969 που προβλήθηκε και βρέθηκε στην 10η θέση από πλευράς εισπράξεων, ανάμεσα στις 108 ταινίες της σεζόν εκείνης.
πηγή

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

Σχόλια
Loading...