Take a fresh look at your lifestyle.

Η Ευγενία Βραχνού που έγινε ο μύθος με το όνομα Τζένη Βάνου!!!

0 380
Στείλε μας το δικό σου άρθρο!!!

Τζένη Βάνου

 

Υπήρξε η «κρυστάλλινη» φωνή της ελληνικής δισκογραφίας, μια φωνή φαινόμενο που σημάδεψε ότι και αν ερμήνευσε. Η χροιά της φωνής της, η έκφραση της και το συναίσθημα της καταγράφηκαν μοναδικά σε δίσκους βινυλίου. Έλαβε μέρος σε πολλά φεστιβάλ, ελληνικά και διεθνή και φυσικά δέχτηκε και προτάσεις από το εξωτερικό φλερτάροντας με τη διεθνή καριέρα. Η Νάνα Μούσχουρη είχε πει τότε πως αν διέθετε το φωνητικό χρωματισμό της Τζένης θα ήταν ευκολότερη η καθιέρωση της και η παγκόσμια αναγνώριση.

Η Τζένη γεννήθηκε το 1939 στην Αθήνα ως Ευγενία Βραχνού. Αυτό ήταν το πραγματικό της όνομα, το οποίο και άλλαξε για να μην την αναγνωρίζει ο πατέρας της, ο οποίος ήταν αντίθετος με την απόφαση της κόρης του να ασχοληθεί με το τραγούδι. Ο πατέρας της ονειρευόταν πανεπιστημιακές σπουδές για τη μικρή Ευγενία και όταν έμαθε την αλήθεια για την κόρη του αρχικά την έδιωξε από το σπίτι αλλά πολύ σύντομα δέχθηκε την απόφαση της. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα είχε πει πολλά χρόνια αργότερα η κορυφαία ερμηνεύτρια, ο πατέρας της ζήτησε συγνώμη για τη συμπεριφορά του λέγοντας: “…όσο μεγάλη και αν γίνεις σε δόξα και ηλικία να μάθεις να ζητάς συγνώμη. Αυτό ήρθα και εγώ να ζητήσω από εσένα γιατί δεν ήξερα τι παιδί είχα κάνει”!!!

Η Τζένη υπήρξε η τραγουδιστική μούσα του Μίμη Πλέσσα ο οποίος είχε γοητευθεί από τη φωνή της όταν την άκουσε για πρώτη φορά στην παιδική χορωδία Ελληνίδων που είχε ιδρύσει ο εκπαιδευτικός Παναγιωτόπουλος. Μερικά  χρόνια αργότερα η Ευγενία βρέθηκε στα “Ταλέντα” του Γιώργου Οικονομίδη, μαγεύοντας το κοινό αλλά και τον Πλέσσα, ο οποίος την παροτρύνει  να ασχοληθεί με το τραγούδι. Την στέλνει  στον Γεράσιμο Λαβράνο για να την προετοιμάσει  για τις εξετάσεις στην ελληνική ραδιοφωνία και τότε αλλάζει και το επώνυμο της. Και φυσικά και το μικρό της όνομα έγινε Τζένη. Τα θετικά αποτελέσματα της ραδιοφωνίας της αλλάζουν τη ζωή. Ο Μίμης Πλέσσας τη βγάζει να τραγουδήσει με τη συνοδεία της μεγάλης ορχήστρας  του ΕΙΡ και σχεδόν ταυτόχρονα ηχογραφεί(ως δεύτερη φωνή) το “Ξέρω κάποιο αστέρι” με το Δημήτρη Χορν. Ο Μίμης της μαθαίνει να τραγουδά σωστά και γράφει για εκείνη μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια του.

Το 1960 την βλέπουμε στην άκρως τρυφερή ταινία «Της μιας δραχμής τα γιασεμιά» του Ανδρέα Λαμπρινού όπου και τραγουδά το ομότιτλο τραγούδι του σπουδαίου Αττίκ, ντουέτο με τον πρωταγωνιστή Ορέστη Μακρή. Η συγκεκριμένη ηχογράφηση δισκογραφικά καταγράφηκε μόλις το  2006.

Το 1962 ερμηνεύει ένα μελαγχολικό τραγούδι του Γεράσιμου Λαβράνου στην ταινία της Φίνος Φιλμ «Ο Θόδωρος Και Το Δίκαννο»(ανέκδοτο δισκογραφικά) ενώ δύο χρόνια αργότερα κάνει ίσως την καλύτερη εμφάνιση της  στη μεγάλη οθόνη στο μιούζικαλ του Γιάννη  Δαλιανίδη «Κορίτσια Για Φίλημα» όπου και τραγούδησε το «Τώρα», με το οποίο απέσπασε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ τραγουδιού της Θεσσαλονίκης.

Το 1968 ο  Νίκος Φώσκολος, σε μεγάλα κέφια και σε σπουδαίες στιγμές, μεγαλουργεί στην ταινία «Η Λεωφόρος Του Μίσους» όχι μόνο ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης, αλλά και ως στιχουργός ενός από τα πιο ευαίσθητα ερωτικά τραγούδια που έχουν γραφτεί ποτέ ,το «Σ’ αγαπώ».  Αν και το τραγούδι φαίνεται να το ερμηνεύει η Νόνικα  Γαληνέα, στην πραγματικότητα  ακούγεται η φωνή της Τζένης Βάνου. Στο ίδιο φιλμ ερμηνεύει και το “Παιδί μου”.

Από τις υπόλοιπες κινηματογραφικές της εμφανίσεις ξεχωρίζει  στην κωμωδία « Λάθος στον Έρωτα» του Χρήστου Κυριακόπουλου όπου οπτικοποιείται το τραγούδι «Η Αγάπη μας». Το σουξέ είναι τόσο μεγάλο  ώστε ο ίδιος σκηνοθέτης  χρησιμοποιεί το ίδιο ακριβώς βιντεοκλίπ και στη φαρσοκωμωδία « Ο Μπαμπάς μου ο Τέντι Μπόις», μοντάροντας ενδιάμεσα την τετράδα των εκεί  πρωταγωνιστών. Το 1963 η δισκογραφική της επιτυχία «Τις Νύχτες μου Μετρώ» καταγράφηκε στα καρέ της ταινίας «Ένα Κορίτσι Για Δύο» με τη φωνή της Καίτης  Χωματά.

Τα χρόνια εκείνα ερμηνεύει κυρίως ντουέτα με το Γιάννη Βογιατζή και αρνείται να τραγουδήσει Μάνο Χατζιδάκι γνωρίζοντας τη συνεχή αντιπαράθεση του Μάνου με τον Μέντορα της το Μίμη Πλέσσα.

Ο γάμος της την απομακρύνει για ένα χρονικό διάστημα τόσο από τα καλλιτεχνικά όσο και από την Ελλάδα.

Επιστρέφοντας στην Αθήνα κάνει στροφή στην καριέρα της με πιο λαϊκότροπα ακούσματα αφού οι εποχές έχουν αλλάξει. Ο Τόλης Βοσκόπουλος της δίνει το “Αγόρι μου” και ο Μίμης Πλέσσας της χαρίζει τα: “Χίλιες βραδιές”, “Αν είναι η αγάπη αμαρτία”, “Σταγόνα, σταγόνα” και  “Σε βλέπω στο ποτήρι μου” τα οποία σφραγίζει με την ερμηνεία της τόσο, ώστε οι επανεκτελέσεις  από άλλους καλλιτέχνες να μοιάζουν τουλάχιστον ως “ιεροσυλία”.

Απομακρύνθηκε από τα μουσικά πράγματα και αφοσιώθηκε στην οικογένεια της μέχρι το τέλος της ζωής της. Άλλωστε πάντα παραδεχόταν πως βασικό της μέλημα ήταν τα παιδιά της.

Έφυγε από τη ζωή στις 5 Φεβρουαρίου 2014 αφήνοντας ως παρακαταθήκη τα τραγούδια της και το ήθος με το οποίο υπηρέτησε το χώρο στον οποίο βρέθηκε χωρίς να διαψεύσει ούτε στιγμή τα λόγια του πατέρα της όταν της ζήτησε συγνώμη. Δεν αποδέχθηκε ποτέ τον τίτλο της σταρ και ας ήταν ότι πιο λαμπερό υπήρξε στην ελληνική δισκογραφία!!!


Κείμενα: Ηλίας Δ.Τάσκου

Φωτογραφίες: Αθηνά Ρηγοπούλου & Ηλίας Δ.Τάσκου.

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

 

Σχόλια
Loading...