Take a fresh look at your lifestyle.

Η εποχή των σινερομάντζων, ο «άπειρος» Δαλιανίδης και η «Μουσίτσα» του ελληνικού κινηματογράφου

0 424

Άραγε αν σήμερα αναφέραμε σε ένα παιδί 18 χρονών τον όρο «σινερομάντζο», τι θα καταλάβαινε; Μάλλον τίποτα.

Στείλε μας το δικό σου άρθρο!!!

Όσο κι αν μας φαίνεται περίεργο, είναι πολύ δύσκολο σήμερα η γενιά των υπολογιστών, του Facebook, του Instagram και του Google Play να σκεφθεί ότι κάποτε υπήρχαν μόνο περιοδικά, όχι τηλεόραση, και κάθε εβδομάδα κάποια περιοδικά δημοσίευαν σε συνέχειες ιστορίες με σκίτσα. Όσο κι αν έχουν προλάβει τα σκίτσα μέσα από ιστορίες cartoons σε περιοδικά, είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσουν ότι τέτοιες ιστορίες μπορούσαν να παρουσιάζονται σε περιοδικά, είτε εικονογραφημένες με σκίτσα, είτε με πραγματικές φωτό των πρωταγωνιστών, καρέ-καρέ. Τις δεκαετίες του 60, του 70 και του 80 ακόμα, όμως, τα σινερομάντζα ήταν πολύ της μόδας και προκαλούσαν το μεγάλο ενδιαφέρον των αναγνωστριών κυρίως.

Και ήταν τόσο διαδεδομένα που ακόμα και ελληνικές ταινίες αποτυπώνονταν ως σινερομάντζα σε ιστορικά περιοδικά της κάθε εποχής, είτε ως ένα πρωτότυπο promo της ταινίας, είτε ως επιστέγασμα της επιτυχημένης εμπορικής τους πορείας. Κάτι τέτοιο συνέβη με την ταινία «Μουσίτσα», η οποία γυρίστηκε το 1959 από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη, που τότε έκανε τα πρώτα της βήματα και προσπαθούσε να καθιερωθεί στον ελληνικό κινηματογράφο. Η ταινία αυτή λοιπόν δημοσιεύθηκε με τη μορφή σινερομάντζου στο ιστορικό περιοδικό Θησαυρός για 16 εβδομάδες, ξεκινώντας από το τεύχος 1180, το οποίο κυκλοφόρησε στις 6 Ιουλίου του 1961.

Για περισσότερα νέα, Βιογραφίες, Παρασκήνια, Βίντεο και Παιχνίδια, επισκεφτείτε το νέο μας site greekoldcinema.gr/

Η «Μουσίτσα» αποτελεί μια σχετικά γνωστή ταινία της Βουγιουκλάκη, η οποία σαφώς και δεν μπορεί να πιστωθεί στις επιτυχημένες της. Παρά το γεγονός ότι εκείνη την εποχή έκανε το ξεκίνημά της στο χώρο, από τότε κιόλας είχε δείξει στοιχεία του δυναμικού της χαρακτήρα, τα οποία την ωθούσαν στο να προσπαθεί να υπερκεράσει τις ερμηνείες των συμπρωταγωνιστών της και να φαίνεται εκείνη πάντα «ένα πλάνο μπρος». Εκείνη την εποχή όμως δεν διέθετε την πείρα ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί το ταλέντο της, με αποτέλεσμα από τη μια η ερμηνεία της να καλύπτει άγαρμπα τις αντίστοιχες των συμπρωταγωνιστών της, από την άλλη όμως η ερμηνεία αυτή δεν ήταν σε τόσο premium και ουσιαστικά επίπεδα, ώστε να βοηθήσει την ταινία να αναδειχθεί στο σύνολό της. Έστω κι αν η «Μουσίτσα» ήταν για την Βουγιουκλάκη η 11η ταινία της καριέρας της – ακολούθησε η «Αστέρω», την ίδια χρονιά.

Ο «άπειρος» Δαλιανίδης 

Για να είμαστε ωστόσο δίκαιοι, μερίδιο ευθύνης σε αυτή την εξέλιξη είχε σίγουρα και ο Γιάννης Δαλιανίδης, ο οποίος είχε γράψει το σενάριο της ταινίας, αλλά είχε κάνει και την σκηνοθεσία. Κι αυτό διότι για τον Δαλιανίδη η ταινία αυτή αποτέλεσε από τις πρώτες σκηνοθετικές του απόπειρες, οπότε ίσως ήταν και για τον ίδιο δύσκολο χωρίς την κατάλληλη εμπειρία, να διαχειριστεί τόσο ταλαντούχους ηθοποιούς όπως η Βουγιουκλάκη.

Και όλα αυτά συνέβαιναν, τη στιγμή που συμπρωταγωνιστές της Βουγιουκλάκη στη «Μουσίτσα» ήταν μεγάλα ονόματα του ελληνικού σινεμά και θεάτρου, όπως ο Ανδρέας Μπάρκουλης, ο Γιάννης Γκιωνάκης, ο Κούλης Στολίγκας, ο Θανάσης Βέγγος, η Αλέκα Στρατηγού και πολλοί άλλοι. Οι εν λόγω ηθοποιοί δεν κατάφεραν να «αναπνεύσουν» ερμηνευτικά δίπλα στη Βουγιουκλάκη, με αποτέλεσμα το μεγάλο τους ταλέντο να μην αποτυπωθεί στο όλο αποτέλεσμα. Έτσι η «Μουσίτσα» έμεινε στην ιστορία ως μια ταινία αρκετά ανάλαφρη, με αρκετό χιούμορ, αλλά τις περισσότερες φορές «τραβηγμένο από τα μαλλιά».

hqdefault

Η υπόθεση ήταν η εξής: Μια ζωηρή και ατίθαση κοπέλα, η Αλίκη (Αλίκη Βουγιουκλάκη), εργάζεται σε εφημερίδα και αναλαμβάνει να πάρει συνέντευξη από έναν επιστήμονα που πρόκειται να έρθει στην Ελλάδα. Παράλληλα γνωρίζεται με ένα συνάδελφο (Ανδρέας Μπάρκουλης) που εργάζεται σε άλλη εφημερίδα. Όταν η Αλίκη χάσει την άφιξη του αεροπλάνου του επιστήμονα, φτιάχνει μια δική της συνέντευξη, προσπαθώντας να καλύψει το λάθος της. Μαθαίνοντας ωστόσο ότι η άφιξη του επιστήμονα έχει ματαιωθεί, επιμένει ότι ο ξένος ήρθε και παρουσιάζει κάποιον άλλο στη θέση του. Η απάτη της αποκαλύπτεται από τον συνάδελφό της, ο οποίος όμως την αγαπά και θα την παντρευτεί μετά την απόλυσή της.

Παρά τις ατέλειες ωστόσο, η ταινία που προβλήθηκε τη σεζόν 1958-1959, έκοψε 72.095 εισιτήρια και βρέθηκε στην 5η θέση ανάμεσα στις 51 ταινίες της σεζόν εκείνης. Η μουσική ήταν του Τάκη Μωράκη, ενώ στο τραγούδι εμφανίζεται και η Νάνα Μούσχουρη, η οποία εκείνη την εποχή έκανε τα πρώτα της βήματα.

Φυσικά δεν θα μπορούσε και η ίδια η Βουγιουκλάκη να μην τραγουδά. Μεγάλη ήταν η επιτυχία του τραγουδιού «Ρίκο Ρίκο Ρίκοκο» που ερμήνευσε η ίδια, σε στίχους-μουσική Τάκη Μωράκη-Γιώργου Γιαννακόπουλου.

πηγή

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

Σχόλια
Loading...