Take a fresh look at your lifestyle.

Η Εθνική Ελλάδος του ελληνικού κινηματογράφου στην ταινία «Κορίτσια για φίλημα» και η θρυλική ατάκα, Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα!!!

1,801

Ποιος απο εμάς δεν έχει ακούσει την θρυλική πλέον ατάκα «Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα»; Ακόμα και νεαρά παιδιά την έχουν ακούσει κάποια στιγμή στην καθημερινότητά τους, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουν πως προέκυψε και ποιος ήταν εκείνος που την είπε πρώτη φορά.

[sc:3]

Σίγουρα θα είναι ένα μικρό σοκ για τα παιδιά αυτά όταν μάθουν ότι η ατάκα αυτή «γεννήθηκε» πριν 51 ακριβώς χρόνια, το 1965, σε μια ταινία της Finos Film, με τίτλο «Κορίτσια για φίλημα». Και ότι εκείνος που την είπε για πρώτη φορά ήταν ο δημοφιλής κωμικός ηθοποιός Κώστας Βουτσάς. Από τότε, για κάποιο ανεξήγητο (;) λόγο, η ατάκα αυτή παρέμεινε ζωντανή και ακούγεται μέχρι σήμερα στις καθημερινές συναναστροφές των Ελλήνων, εν είδη αστεϊσμού. Η ταινία “Κορίτσια για φίλημα” αποτέλεσε μια από τις μεγάλες εμπορικές επιτυχίες της Finos Film, κάτι άλλωστε που φαίνονταν εξ αρχής, δεδομένων των εξαιρετικών προδιαγραφών της:

Ένα πολύ καλό καστ ηθοποιών, στις καλύτερές τους στιγμές, ένας πολύ καλός και έμπειρος πλέον σκηνοθέτης και σεναριόγράφος – ο Γιάννης Δαλιανίδης -, υπέροχη μουσική από τον Μίμη Πλέσσα, στην πλέον παραγωγική περίοδο της σπουδαίας καριέρας του, ένα δροσερό σενάριο, υπέροχα τοπία της καλοκαιρινής Αθήνας, της Ρόδου, της Ύδρας, ακόμα και της Νέας Υόρκης. Και φυσικά έναν Φίνο που θέλοντας να είναι πάντα μπροστά από την εποχή του, δεν λογάριαζε κόστη και προσπαθούσε να έχει πάντα πρώτος τις τεχνολογικές καινοτομίες της εποχής.

photo1

Έτσι, η ταινία αυτή, για πρώτη φορά στον ελληνικό κινηματογράφο, γυρίστηκε με στερεοφωνικό ήχο, και κάνει πρεμιέρα στον κινηματογράφο Αττικόν, του οποίου τα μηχανήματα προβολής διαμόρφωσε ο ίδιος ο Φιλοποίμην Φίνος για να έχει σωστό ηχητικό αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η ταινία στην πρώτη της προβολή να κόψει 612.236 εισιτήρια και να έρθει πρώτη σε εισπράξεις ανάμεσα στις 93 ταινίες της σεζόν 1964-1965.

Το καστ των ηθοποιών ήταν απλά…διαστημικό, κάτι παραπάνω από την «Εθνική Ελλάδος» του ελληνικού κινηματογράφου: Ρένα Βλαχοπούλου, Κώστας Βουτσάς, Ζωή Λάσκαρη, Μάρθα Καραγιάννη, Χλόη Λιάσκου, Ανδρέας Ντούζος, Γιάννης Βογιατζής, Αλέκος Τζανετάκος, Γιώργος Γαβιηλίδης, Άγγελος Μαυρόπουλος, Περικλής Χριστοφορίδης, Νίκος Παπαναστασίου, Ειρήνη Κουμαριανού και πολλοί άλλοι. Και δεν ήταν μόνο ότι επρόκειτο για εξαιρετικούς ηθοποιούς, αλλά στην επιτυχία συνετέλεσε και το γεγονός ότι όλοι αυτοί συμμετείχαν σε μια ταινία στην καλύτερη εποχή της καριέρας τους, αναπτύσσοντας μεταξύ τους μια μοναδική χημεία, σε βαθμό…προβληματισμού:

photo14

Πώς ήταν δυνατόν τόσοι πολλοί σπουδαίοι ηθοποιοί, με δυναμικό ο κάθε ένας χαρακτήρα, να συνθέτουν ένα τόσο αρμονικό ερμηνευτικό παζλ. Ίσως εδώ βέβαια να έπαιξε τον ρόλο της και η μαεστρία του Δαλιανίδη, που είχε πάντα ένα μοναδικό τρόπο να «τιθασεύει» τους ηθοποιούς του, όσο δύσκολοι χαρακτήρες κι αν ήταν αυτοί. Ποια ήταν όμως η υπόθεση της ταινίας; Η Ρένα Ελευθερίου (Ρένα Βλαχοπούλου), διευθύντρια ενός ελληνικού τουριστικού γραφείου στη Νέα Υόρκη, έρχεται για διακοπές στην Ελλάδα, ακολουθούμενη από την ομορφούλα ανιψιά της, Τζένη (Ζωή Λάσκαρη) και τον ελληνοαμερικανό Τζιμ Πάπας (Γιάννης Βογιατζής). Ο αδελφός της (Περικλής Χριστοφορίδης) χρειάζεται κάποια κεφάλαια για να εκμεταλλευθεί το ιαματικό νερό που βρέθηκε σε ένα κτήμα της γυναίκας του. Θέλοντας να τον βοηθήσει, η Ρένα τρέχει στη Ρόδο για να συναντήσει έναν επιχειρηματία που μπορεί να συνδράμει οικονομικά, τον Πέτρο Ράμογλου (Γιώργος Γαβριηλίδης). Ο υιός Ράμογλου, ο Ανδρέας (Ανδρέας Ντούζος) και ο φίλος του Κώστας

[sc:1]

Καλιακούδας (Κώστας Βουτσάς) ενδιαφέρονται να μπουν στο καλλιτεχνικό στερέωμα, ξετρελαίνονται με την Τζένη και αποφασίζουν να την κατακτήσουν, αλλάζοντας ρόλους. Ο Ανδρέας, παριστάνοντας τον φτωχό Κώστα, καταφέρνει να γοητεύσει την κοπέλα, ενώ ο Κώστας, παριστάνοντας τον πλούσιο Ανδρέα, γνωρίζει την Έφη Ράμογλου (Χλόη Λιάσκου) που έφτασε στο νησί με τον πατέρα της. Η πλαστοπροσωπία δημιουργεί πολλούς μπελάδες οι οποίοι μεγαλώνουν με την ξαφνική άφιξη της θεατρίνας φιλενάδας του Ανδρέα, της Μάρθας (Μάρθα Καραγιάννη). Ο Ανδρέας και η Τζένη το σκάνε για την Ύδρα, αλλά η Μάρθα βρίσκεται στο κατόπι τους, θέλοντας να τα φανερώσει όλα στην κοπέλα. Αυτό ακριβώς γίνεται και φυσικά ακολουθεί θύελλα. Παρά ταύτα, ο Ανδρέας κατορθώνει με την επιμονή του να ξανακερδίσει την Τζένη, ενώ η Μάρθα συνδέεται με έναν σκηνοθέτη του κινηματογράφου, τον Πωλ (Γιώργος Βρασιβανόπουλος), που της δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο του μιούζικαλ. Όσο για τη Ρένα, για χάρη της οποίας ο Ράμογλου δέχτηκε να χρηματοδοτήσει τον αδελφό της, υποκύπτει τελικά στο αφόρητο φλερτ του Πάπας.

 

Μέσα από τις χιουμοριστικές καταστάσεις, δεν λείπουν και κάποια στοιχεία της κοινωνικής πραγματικότητας της εποχής: Όπως π.χ. η «υποχρέωση» κάθε συγγενή που έρχεται από το εξωτερικό να φέρνει δώρα στους οικείους του. «Υποχρέωση» που στην προκειμένη περίπτωση η Ρένα Βλαχοπούλου δεν ακολούθησε, με αποτέλεσμα να δυσαρεστήσει τους συγγενείες της, οι οποίοι ενώ πήγαν να την υποδεχθούν, την…εγκατέλειψαν άρδην όταν είδαν ότι δεν τους είχε φέρει δώρα! Στα ενδιαφέροντα στοιχεία της ταινίας οι μοναδικές μουσικές ερμηνείες τόσο της Ρένας Βλαχοπούλου, όσο και της Τζένης Βάνου, η οποία πραγματικά καταθέτει συγκλονιστικές ερμηνείες!

photo11

Επίσης, το κοστούμι οριεντάλ της Μάρθας Καραγιάννη, το παραχώρησε η χορεύτρια ανατολίτικων χορών Ρέα Μανέλη, ενώ το κοστούμι της αποθέωσης της Ζωής Λάσκαρη ήταν δανεικό από την Χρυσούλα Ζώκα, η οποία το φορούσε και στην ταινία «Η Κυρία του Κυρίου». Η ταινία αποτελεί μια από τις αγαπημένες των ελληνικών καναλιών, την οποία προβάλουν αρκετά συχνά. Και όχι άδικα, αφού πρόκειται για μια από τις πιο ευχάριστες μουσικές κωμωδίες, γεμάτη φως, χρώματα, Ελλάδα και αισιοδοξία. Ο Φίνος για άλλη μια φορά ρίσκαρε δημιουργώντας μια πολύ υψηλού κόστους ταινία, ωστόσο και πάλι δικαιώθηκε!

πηγή

[sc:4]

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More