Take a fresh look at your lifestyle.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ 1948

933

Το Οι Γερμανοί ξανάρχονται είναι ο τίτλος σατιρικής/κωμικής/κοινωνικής, ελληνικής, κινηματογραφικής ταινίας, σε παραγωγή της Φίνος Φιλμ, (Ένωσις Συνεργαζόμενων Καλλιτεχνών), η οποία προβλήθηκε στον κινηματογράφο το 1948, σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου.

[sc:3]

Το σενάριο το έγραψε ο σκηνοθέτης, με τον Χρήστο Γιαννακόπουλο, το οποίο βασίστηκε σε δικό τους θεατρικό

hqdefault

Επίκεντρο της ταινίας είναι ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης o Θόδωρος μετά τον πόλεμο και την Κατοχή στην Αθήνα βλέπει τα εμφύλια πάθη να θεριεύουν και όλοι να έχουν ξεχάσει το δράμα της Κατοχής. Μια μέρα στον ύπνο του βλέπει ένα όνειρο πως οι Γερμανοί ξανάρχονται και όλοι αρχίζουν να ξαναζούν την αγριότητα που ζούσαν, μέχρι πριν λίγα χρόνια.

Η ταινία ξεκινά με τον Θόδωρο να ψωνίζει από ένα πλανόδιο πωλητή, όπου και συναντά ένα γνωστό του, ενώ παρακάτω τσακώνονται δύο άτομα για τα πολιτικά, με τον Θόδωρο να διαφωνεί με όλα αυτά. Λίγο πιο κάτω βλέπει έναν τραυματία, ενώ παρακάτω γίνεται θύμα διασταυρωμένων πυρών, χωρίς όμως να του συμβεί κάτι. Επιστρέφοντας σοκαρισμένος στην αυλή όπου ζούσε, λέει στους γείτονες του πόσο αποστρέφεται αυτή την κατάσταση, που μετά τον πόλεμο, η Ελλάδα δεν μπορεί να βρει ησυχία. Εν τω μεταξύ, ένας από τους γείτονές του, ο Ζήσης, διαβάσει στην εφημερίδα ότι ο Χίτλερ, τελικά, ζει, κάπου στο Τιρόλο, μαζί με την Εύα Μπράουν. Μη θέλοντας να ακούει άλλα, πάει στην καρέκλα του και τον παίρνει ο ύπνος.

[sc:1]

Όμως, ξυπνάει απότομα, όταν ακούει φωνές απέξω, ότι η Ευρώπη δέχεται επίθεση από τους Γερμανούς ξανά. Τότε, αρχίζει μία αφήγηση, για το πώς η Γερμανία αρχίζει να κυριαρχεί ξανά στην Ευρώπη. Αφού τελειώσει η αφήγηση, η ταινία επιστρέφει στην αυλή, όπου όλοι μαζί ακούνε γερμανικά στο ραδιόφωνο. Η δεύτερη αυτή Κατοχή τους βρίσκει ξανά στην πείνα και στην εξαθλίωση: ο Ζήσης έκανε ψητό τον σκύλο, τον Φλοξ, η Ουρανία (γυναίκα του Θόδωρου), βράζει τον Πισπιρίγκο, ένα καναρίνι, για την κόρη τους κ.λπ. Παράλληλα, παρατηρούσαν έναν τύπο να τους παρακολουθεί και να κάνει βόλτες έξω από την αυλή τους. Κάποια στιγμή, ο τύπος αυτός, μπαίνει μέσα στην αυλή τους, και μετά από ανάκριση, βρίσκει ένα ραδιόφωνο που είχα κρύψει στο πηγάδι τους, τότε συλλαμβάνονται όλοι οι άντρες της αυλής.

ββββ

Άνθρωποι άνθρωποι! Αιμοχαρείς, αιμοδιψείς και αιμοβόροι! Προς τι το μίσος και η αλληλοεξόντωσις; Προς τι ο αλληλοσπαραγμός; Πού είναι οι άνθρωποι;Οι Σακελλάριος-Γιαννακόπουλος επιδίωκαν μέσω του σεναρίου τους -όπως έχει πει ο πρώτος- να καυτηριάσουν την εμφύλια σύγκρουση που ακολούθησε της απελευθερώσεώς μας από τις δυνάμεις κατοχής. Ουσιαστικά η ταινία καταδείχνει περιτράνως τον εγωϊσμό και την αχαριστία των Ελλήνων, όπου η παντελής έλλειψη ομονοίας ανέκαθεν επισκίαζε όλα τα προτερήματα που μας χαρακτηρίζουν ως έθνος.

Ανεμενόμενη η εξαιρετική πλοκή και το μοναδικό σενάριο της ταινίας, όπου πλαισιώνεται από ένα εξαίσιο καστ ηθοποιών με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Λογοθετίδη. Χωρίς να υστερεί απολύτως κανείς από πλευράς ερμηνείας, μεγαλύτερη αίσθηση κάνει η παρουσία του Χρήστου Τσαγανέα, όπου ο ιδιάζων ρόλος του προσφέρει εκλεπτισμένο χιούμορ, ενώ οι φράσεις του εξακολουθούν να υιοθετούνται στη μορφή ατάκας έως τις μέρες μας.

0

Μεταφορά στην οθόνη του ομώνυμου θεατρικού έργου του Χρήστου Γιαννακόπουλου και μεγάλη εισπρακτική επιτυχία του θεάτρου Κοτοπούλη, από τον Αλέκο Σακελλάριο. ταινία σταθμός για τη συλλογική μνήμη καθώς ατάκες αλλά και ολόκληρες σκηνές της έχουν γίνει πλέον κλασικές και ανάρπαστες, όπως το «Άνθρωποι, άνθρωποι προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;» του Χρήστου Τσαγανέα.

ξξξξ

Σενάριο Αλέκος Σακελλάριος
Χρήστος Γιαννακόπουλος
Ιστορία Χρήστος Γιαννακόπουλος
Αλέκος Σακελλάριος
Βασισμένο σε Οι Γερμανοί ξανάρχονται (θεατρικό)
Πρωταγωνιστές Βασίλης Λογοθετίδης
Νίτσα Τσαγανέα
Λαυρέντης Διανέλλος
Ίλiα Λιβυκού
Μίμης Φωτόπουλος
Βαγγέλης Πρωτοπαππάς
Γεωργία Βασιλειάδου
Μουσική Κώστας Γιαννίδης
Φωτογραφία Ζόζεφ Χεπ
Μοντάζ Φιλοποίμην Φίνος
Σκηνογραφία Μάριος Αγγελόπουλος
Εταιρεία παραγωγής Ένωσις Συνεργαζόμενων ΚαλλιτεχνώνΦίνος Φιλμ
[sc:4]

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More