Λίντα Άλμα

0
linta alma

Λίντα Άλμα

Η Λίντα Άλμα, με πραγματικό όνομα Ελένη Μαλιούφα, ήταν μια από τις καλύτερες χορεύτριες που πέρασαν από την Ελλάδα στο μουσικό θέατρο, η οποία έζησε έναν μεγάλο έρωτα με τον Μάνο Κατράκη.

Λίντα Άλμα Λίντα Άλμα alma linta 1

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1926. Ο πατέρας της πέθανε όταν ήταν μωρό κι έτσι τα οικογενειακά χρέη ανέλαβε πλήρως η μητέρα της, φροντίζοντας για τις δύο κόρες της.
Και οι δύο στράφηκαν, παραδόξως, από νωρίς σε καλλιτεχνικά επαγγέλματα. Η νεαρή Ελένη επέλεξε το χορό, φροντίζοντας να παρακολουθήσει μαθήματα στη σχολή κλασικού χορού Μαριάνοβ. Η αδελφή της Ιώ, επέλεξε αντίστοιχα την υποκριτική, αρχίζοντας την καριέρα της από τη Μάντρα του Αττίκ ως Κίττυ Αλμα, αφού αυτό το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο θέλησε να της δώσει ο ίδιος ο Αττίκ.

Η πορεία της Κίττυ στο θέατρο θα τελείωνε για οικογενειακούς λόγους νωρίς, το ψευδώνυμο όμως θα το «δανειζόταν» η Ελένη, ακολουθώντας το δικό της καλλιτεχνικό δρόμο ως Λίντα Αλμα.

Η καριέρα της στον χορό ξεκίνησε σε ηλικία σε ηλικία 16 ετών, όταν ο Απόλλων Γαβριηλίδης την είδε να χορεύει στη σχολή της και της πρότεινε να πάρει μέρος στο βαριετέ του Ορέστη Λάσκου που παρουσίαζε στο «Αλκαζάρ» που ανήκε στον πατέρα του Φίνου. Εκείνος ήταν που την είχε ανακαλύψει βλέποντάς την να χορεύει στη σχολή Μαριάνοβ.

Τότε, γνωρίστηκε με τον χορογράφο Γιάννη Φλερύ, ο οποίος της πρότεινε να γίνει παρτενέρ του. Ήταν η στιγμή που η καριέρα της απογειώθηκε και πήρε μέρος σε μεγάλες θεατρικές παραγωγές. Η συνεργασία τους κράτησε 28 χρόνια και μαζί χόρεψαν σε όλο τον κόσμο, χαρίζοντας στο κοινό σπουδαίες χορογραφίες. Γνωστός χορογράφος και χορευτής εκείνος αποτελούσε καλλιτεχνικό ντουέτο με την Μπέλα Σμάρω. Η τελευταία είχε κάποιο ατύχημα κι έτσι ο Φλερύ άρχισε να ψάχνει για αντικαταστάτρια.

Λίντα Άλμα Λίντα Άλμα fleri alma
Γιάννης Φλερύ & Λίντα Άλμα

«Ο Μίμης Κοκκίνης, ο κωμικός», διηγείτο η ίδια η Αλμα στον Δημήτρη Γκιώνη για τη γνωριμία της με τον Φλερύ, «είχε έρθει ένα βράδυ στο βαριετέ “Παναθήναια” όπου χόρευα. Εκανα ένα ντουέτο με την αδελφή μου. Του άρεσα και είπε στον Γιάννη να έρθει να με δει. Ηρθε κι από τότε δεν χωρίσαμε για 28 ολόκληρα χρόνια».

Μαζί θα τους έβλεπε και η Εντίθ Πιαφ που είχε έρθει στην Ελλάδα το 1946 για να εμφανιστεί 15 ημέρες στο κέντρο «Μαϊάμι», όπου χόρευε και το ντουέτο Φλερύ-Αλμα. Η Πιαφ τους είδε, ενθουσιάστηκε και τους προσκάλεσε να την ακολουθήσουν σε μία μεγάλη τουρνέ. Τον ίδιο χρόνο, πράγματι, το χορευτικό ζεύγος έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στο θέατρο «Ετουάλ» του Παρισιού, κοντά στην Πιαφ. Ακολούθησαν 5 υπέροχα χρόνια περιοδειών σε όλα τα μέρη του κόσμου. Σ’ αυτά τα 5 δημιουργικότερα χρόνια της ζωής της η Αλμα και ο Φλερύ γνωρίστηκαν και συνεργάστηκαν και με τον Αζναβούρ, τον Ιβ Μοντάν, τον Ζακ Μπρελ, τον Μπουρβίλ και τον Αμερικανό τηλεοπτικό αστέρα Εντ Σάλιβαν.

Το 1952 το καλλιτεχνικό ζεύγος επιστρέφει στην Ελλάδα και συνεχίζει τις εμφανίσεις του σε όλα τα μεγάλα μουσικά θέατρα στην Αθήνα και την επαρχία. Παράλληλα εμφανίζονται και σε ταινίες, όπως «Χαρούμενο Ξεκίνημα», «Στουρνάρα 288», «Πώς περνούν οι παντρεμένοι», «Δυο χιλιάδες ναύτες κι ένα κορίτσι» κ.ά.

“Ήταν ένα μπιμπελό που προκαλούσε θαυμασμό” είχε πει για εκείνη ο Γιάννης Φλερύ.

Αν η γνωριμία της με τον Φλερύ και αυτή με την Πιαφ ήταν οι δύο μεγαλύτεροι καλλιτεχνικοί σταθμοί στην καριέρα της, η γνωριμία της το 1955 με τον Μάνο Κατράκη ήταν ασφαλώς ο μεγαλύτερος σταθμός της προσωπικής της ζωής.

Γι’ αυτή την γνωριμία η ίδια είχε διηγηθεί στον Δημήτρη Γκιώνη.
«Τον γνώρισα όταν ίδρυε το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο, στο Πεδίο του Αρεως. Τον γνώρισα βλέποντας μια παράστασή του. (…) Δεν τον είχα ξαναδεί στο θέατρο. Επαιζε στο Θέατρο Αθηνών το “Τέλος του ταξιδιού” του Σέριφ, μαζί με τον Κωνσταντάρα, που τον ήξερα πολύ καλά. “Ελα να δεις αυτή την παράσταση”, μου είπε. Εκεί τον πρωτοείδα. Μ’ εντυπωσίασε πολύ και σαν ηθοποιός και σαν παρουσία και θέλησα να τον γνωρίσω από κοντά. Με τα πρώτα λόγια που μου είπε, σαν να χτύπησε η καρδιά μου. Ηταν κάτι καινούργιο για μένα – κι ας είχα γνωρίσει με την Πιαφ τόσους μεγάλους. Ετσι αρχίσαμε…».

Λίντα Άλμα Λίντα Άλμα katrakis alma
Μάνος Κατράκης & Λίντα Άλμα

Ετσι άρχισε μια ιστορία που κράτησε 30 ολόκληρα χρόνια, με σκαμπανεβάσματα αλλά και με μεγάλη αγάπη και από τις δύο πλευρές, αγάπη που επισφραγίστηκε με το γάμο τους το 1979.

«Εγώ από τη στιγμή που γνώρισα τον Μάνο», θυμόταν η ίδια στη συνέντευξή της στην «Ελευθεροτυπία» το 1985, ένα χρόνο μετά το θάνατο του Κατράκη, «άρχισα να καταλαβαίνω διαφορετικά τη ζωή. Ως τότε μπορώ να πω ότι ήμουν ένα παιδί. Είχα βέβαια αγωνιστεί πολύ, είχα μάθει πολλά, αλλά όχι στο επίπεδο που με έμαθε ο Μάνος: να υπερασπίζομαι τη ζωή μου και τη δουλειά μου, αυτά που κάνω να έχουν κάποιο σκοπό. Το χρέος που είχα απέναντι στον εαυτό μου και στη δουλειά μου, αυτός μου τα ‘μαθε».

Ο Κατράκης την αγαπούσε κι έλεγε για εκείνη ότι ήταν ένα πλάσμα άλλου κόσμου. Συγκεκριμένα είχε πει στον Αλέξη Κομνηνό που είχε γράψει τη βιογραφία του: «Η Λίντα αντικατέστησε ό,τι είναι δυνατόν να υπάρξει αγαπημένο σ’ έναν άνθρωπο. Μάνα. Πατέρα. Ερωμένη. Σύζυγο. Φιλενάδα. Θύμα. Τι να σου πω. Υπηρέτη. Αφέντη. Τι να σου πω. Δηλαδή δε νομίζω ότι βρίσκονται εύκολα τέτοιοι άνθρωποι. Είναι ένα πλάσμα άλλου κόσμου! […] Εγώ της έδωσα μάλλον πίκρες. Όμως την λατρεύω. Και τελικα πέρα από τη Λίντα δεν υπάρχει τίποτα άλλο πια. Ούτε υπήρξε ούτε υπάρχει. Κι αυτό από τον πρώτο καιρό που την γνώρισα».

Ισως γιατί, όπως η ίδια εξηγούσε αργότερα, «πίστευε ότι εγώ θα μπορούσα να κάνω μια καλύτερη ζωή. Γιατί μαζί του στερήθηκα πολλά πράγματα κι αυτό τον ενοχλούσε. Πίστευε ότι θα μπορούσα να έχω μια καλύτερη καριέρα. Πίστευε πολύ σε μένα, σαν χορεύτρια…».

Η Άλμα θα ταυτιζόταν μαζί του και θα έφτανε η στιγμή που θα συμμεριζόταν και τις αριστερές πολιτικές του πεποιθήσεις, για τις οποίες, όπως είναι γνωστό, ο Κατράκης είχε «ταλαιπωρηθεί» ιδιαίτερα. «Συμμεριζόμουν ό,τι κι αν έκανε, γιατί ήξερα ότι δεν το έκανε από υστεροβουλία. Ηταν ένας ιδεολόγος…», έλεγε εκείνη για το σύντροφό της.

Το 1979 ο Κατράκης οργάνωσε μυστικά τον γάμο τους και το ζευγάρι παντρεύτηκε μετά από 25 χρόνια σχέσης.

Λίντα Άλμα Λίντα Άλμα vlaxopoulou alma
Λίντα Άλμα & Ρένα Βλαχοπούλου το 1949

Η Λίντα Άλμα διατηρούσε στενή φιλία με τη Ρένα Βλαχοπούλου, η οποία την αποκαλούσε αδελφή της. Την είχε γνωρίσει το 1945 στο θέατρο Ακροπόλ και συνεργάστηκε μαζί της επί σειρά ετών.

Με προσωπικό κόπο η ίδια μετά το θάνατό του οργάνωσε το αρχείο του. Μία από τις τελευταίες της έγνοιες ήταν μάλιστα η αξιοποίηση όλου αυτού του θεατρικού υλικού που άφησε ο Μάνος Κατράκης (σκηνικά, κοστούμια, αφίσες, μαγνητοταινίες κι άλλα αντικείμενα από τις θεατρικές του παραστάσεις). Κοντά της μέχρι το τέλος η αδερφή της, Ιώ Θεοφίλου και ο ανιψιός της Δημήτρης Θεοφίλου, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Στάδιον», όπου και έμενε η Λίντα Αλμα.

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών στις 2 Αυγούστου 1999 μετά από σκληρή μάχη που έδωσε με τον καρκίνο. Κηδεύτηκε στον ίδιο τάφο με τον Κατράκη, στο Α΄ Νεκροταφείο.

Φιλμογραφία

Να ζήσουν τα φτωχόπαιδα (1959)
Δράκουλας και σία (1959)
Διακοπές στην Κωλοπετινίτσα (1959)
Καλημέρα Αθήνα (1960)
2000 ναύτες κι ένα κορίτσι (1960)
Γάμος αλά ελληνικά (1964)
Έξω φτώχεια και καλή καρδιά (1964)
Θα ζήσω για σένα (1965)

Λίντα Άλμα (1926 – 1999)

Κουίζ Ελληνικού Κινηματογράφου Μέρος 597ο

0
quiz ellinikou kinimatografou

Κουίζ του Ελληνικού Κινηματογράφου!!!

Τις ερωτήσεις επιμελήθηκε o δημοσιογράφος, Χρήστος Κωνσταντίνου.
Facebook: Xristos Konstantinou
Instagram: xristoskp

Κουίζ Ελληνικού Κινηματογράφου Μέρος 597ο

Παζλ με εξώφυλλα από Ελληνικές ταινίες 530ο

0
puzzle ellinikou kinimatografou

Τα παζλ του Ελληνικού Κινηματογράφου!!!

Ηλέκτρα

0
elektra

Ηλέκτρα

Η Ηλέκτρα είναι μία από τις γνωστότερες παραγωγές της Φίνος Φιλμ σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη. Γυρίστηκε το 1962 και βασίστηκε στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη.
-Η ταινία προβλήθηκε τη σαιζόν 1962-1963 και έκοψε 76.846 εισιτήρια. Ήρθε στην 6η θέση σε 82 ταινίες.
-Κέρδισε 3 βραβεία στο “Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1962″ (“Καλύτερης Ταινίας”, “Σκηνοθεσίας”, “Α’ Γυναικείου Ρόλου”).

Ηλέκτρα Ηλέκτρα ilektra 1

-Υπήρξε υποψήφια για “Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας” το 1962, ενώ κέρδισε το “Βραβείο Καλύτερης Κινηματογραφικής Μεταφοράς” στο “Φεστιβάλ Καννών”.
-“Αργυρή Δάφνη” στο “Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου 1963”.
-“Ειδικό Βραβείο Σκηνοθεσίας” στο “Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ακαπούλκο 1962”.
-Δύο βραβεία στο “Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αμβέρσας 1964” (“Κριτικής Επιτροπής” & “Κινηματογραφικού Τύπου”).
Συνολικά κέρδισε περισσότερες από 24 τιμητικές διακρίσεις και βραβεία. Πρόκειται για την πιο άρτια και υποδειγματική μεταφορά αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στον κινηματογράφο.
-Η μουσική επένδυση της ταινίας έγινε από τον Μίκη Θεοδωράκη, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια ήταν δουλειά του Σπύρου Βασιλείου.

Πλοκή: Ο Αγαμέμνων επιστρέφει θριαμβευτής απ’ τον πόλεμο της Τροίας, αλλά δολοφονείται από την άπιστη και δόλια γυναίκα του Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της Αίγισθο. Ο γιος του Ορέστης φυγαδεύεται από τον παιδαγωγό του, αλλά η κόρη του Ηλέκτρα παραμένει στις Μυκήνες και βλέπει τον Αίγισθο να παντρεύεται τη μητέρα της. Με τον καιρό φουντώνει μέσα της το μίσος και ζητά εκδίκηση. Αναγκάζεται όμως να παντρευτεί, με λευκό γάμο, έναν απλό χωρικό και πηγαίνει να ζήσει στο καλύβι του, μέχρι που επιστρέφει ο Ορέστης μαζί με τον φίλο του Πυλάδη. Τα δύο αδέλφια σχεδιάζουν μαζί τη δολοφονία του Αίγισθου, κι ο Ορέστης τον σκοτώνει κατά τη διάρκεια μιας γιορτής. Η Ηλέκτρα του υπενθυμίζει ότι πρέπει να τιμωρηθεί και η Κλυταιμνήστρα και ο Ορέστης, αν και απρόθυμος, την σκοτώνει. Οι Μυκηναίοι, τρομοκρατημένοι από το άγριο έγκλημα, εξορίζουν απ’ το Άργος τα δύο αδέλφια.

Κριτικές

Οι κριτικές της ταινίας υπήρξαν ενθουσιώδεις και με θετικά σχόλια αναφέρθηκαν στο συγκεκριμένο έργο του Μιχάλη Κακογιάννη.

NY Times & Le Monde εκθιάζουν την Ηλέκτρα.
Οι «New York Times», που θεωρούν την «Ηλέκτρα» «εκθαμβωτική εκμετάλλευση του κινηματογραφικού μέσου που μετουσιώνει το χρυσάφι της προφορικής ποίησης σε μια άλλη μορφή τέχνης». Για τη «Le Monde» το συνολικό έργο «ήταν ένα εκπληκτικό κατόρθωμα, μια ταινία συγκλονιστική, που βγάζει από τον καθένα μας ό,τι καλύτερο έχει μέσα του».

Το κορυφαίο επίτευγμα του ελληνικού κινηματογράφου.
Γιάννης Σολδάτος, Ενας αιώνας ελληνικός κινηματογράφος, Ά τόμος, Σελ. 255, 2000
“Χωρίς δυσκολία και χωρίς δισταγμό, η ταινία τούτη μπορεί να λογαριαστεί σαν το κορυφαίο – για την ώρα – επίτευγμα του πολυταλαίπωρου κινηματογράφου μας.” – Μάριος Πλωρίτης.
“Η ταινία ασφαλώς η πιο σημαντική της ιστορίας της ελληνικής κινηματογραφίας, άρπαξε το κοινόν από τα σπλάχνα από την πρώτη εικόνα και το εκράτησε με κομμένη την ανάσα ως την τελευταία.” – Κώστας Σταματίου.
“Όπως οι ψυχές στον ομηρικό Άδη, έτσι και τα έργα ενός μικρού πολιτισμού δεν μας μιλούν παρά αν τους δώσουμε να πιούνε αίμα – το δικό μας αίμα. Αυτό πιστεύω είναι το θεμέλιο του επιτεύγματος του Μιχ. Κακογιάννη και της Ειρήνης Παππά, στην απίστευτη κινηματογραφική νεκρανάσταση της Ηλέκτρας του Ευριπίδου”. – Γ.Π. Σαββίδης.

Μια ταινία καθαρό χρυσάφι.
Κ. Σταματίου, Εφημερίδα
Η Ηλέκτρα, οργανική εναρμόνισις της τραγικής συλλήψεως του Ευριπίδη με το αμετάλλακτο ελληνικό τοπίο και την γλώσσα του κινηματογράφου, με ιδανική ερμηνεύτρια την πιο ώριμη από ποτέ Ειρήνη Παππά και βασικό συντελεστή τον Μίκη Θεοδωράκη, δεν είναι μόνο ένα τεράστιο κινηματογραφικό επίτευγμα. Είναι ένας σταθμός ελληνικής πολιτιστική ενότητος, μια πνευματική γέφυρα ανάμεσα στον αρχαίο και τον σύγχρονο κόσμο. Γενική, ομόφωνη ήταν χθες η γνώμη: Η «Ηλέκτρα» είναι άλλο πράγμα, μία ταινία που δεν μπορεί με κανένα τρόπο να συγκριθή με τις άλλες που συνθέτουν το πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Είναι το καθαρό χρυσάφι και οι άλλες είναι κοινά μέταλλα, ωρισμένες από τα πολύ ευτελή. Με δυο λόγια: Η «Ηλέκτρα» είναι το αριστούργημα του Κακογιάννη και γενικά το αριστούργημα της ελληνικής κινηματογραφίας.

Παζλ του Ελληνικού Κινηματογράφου 563ο

0
puzzle kinimatografou

Παζλ του Ελληνικού Κινηματογράφου 563ο

Ενώστε το παζλ, πείτε μας τον χρόνο που κάνατε και σχολιάστε την φωτογραφία!!!

Παζλ του Ελληνικού Κινηματογράφου 563ο

Συνοικία το όνειρο

0
sinoikia to oneiro

Συνοικία το όνειρο

Η ταινία, “Συνοικία το Όνειρο” προβλήθηκε τη σαιζόν 1961-1962 και έκοψε 74.427 εισιτήρια. Ήρθε στην 4η θέση σε 68 ταινίες.

sinoikia to oneiro Συνοικία το όνειρο Συνοικία το όνειρο sinoikia to oneiro 1

-Η ταινία αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με την εξουσία της εποχής τόσο κατά τα γυρίσματα όσο και όταν άρχισε να προβάλλεται. Αρχικά απαγορεύθηκε η προβολή της από την Υπηρεσιακή κυβέρνηση Κωνσταντίνου Δόβα καθώς εκείνα τα χρόνια η κυβέρνηση Καραμανλή προσπαθούσε να ανορθώσει την ελληνική οικονομία και να κάνει ελκυστική τη χώρα στους ξένους τουρίστες και επενδυτές και η ταινία εμπόδιζε το έργο της, καθώς οι σκηνές φτώχειας και εξαθλίωσης που περιείχε κινδύνευαν να τους αποθαρρύνουν. Ύστερα όμως από διαμαρτυρίες του τύπου επιτράπηκε η προβολή μιας λογοκριμένης εκδοχής της και μόνο στα αστικά κέντρα.Λόγω των υψηλών χρεών του Αλέκου Αλεξανδράκη, πούλησε τα δικαιώματα της ταινίας στους αδελφούς Κουρουνιώτη.
-Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ και στον δημοσιογράφο Άρη Σκιαδόπουλο το 1996, ο Αλεξανδράκης δήλωσε: “Την πλήρωσα πάρα πολύ οικονομικά αυτή την ταινία… Ό,τι είχα μαζέψει από τις ταινίες που έκανα τα ‘βαλα για να κάνω αυτή την ταινία, γιατί ήθελα να πω αυτά τα πράγματα. Τελικά έγινε αυτή η ταινία, και ύστερα από καιρό που δεν την επιτρέπανε να παιχτεί την επιτρέψανε πετσοκομμένη”.
-Η ταινία απέσπασε το Βραβείο φωτογραφίας και το βραβείο Β’ ανδρικού ρόλου στo Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1961.

Περίληψη: Μια φτωχογειτονιά της Αθήνας, ο Ασύρματος, είναι το κέντρο του κόσμου για τους ανθρώπους που ζουν εκεί, και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ξεφύγουν απ’τη φτώχεια και την ανέχεια. Ένας άρτι αποφυλακισμένος νέος, ο Ρίκος (Αλέκος Αλεξανδράκης), προσπαθεί να βγάλει χρήματα, την ίδια στιγμή που η αγαπημένη του (Αλίκη Γεωργούλη) βλέπει άλλους άνδρες, και ο αδερφός της (Μάνος Κατράκης) προσπαθεί να συνεισφέρει στα οικονομικά της οικογένειας. Ο Ρίκος θα σκαρφιστεί μια δουλειά αλλά θα ξοδέψει τα συγκεντρωμένα χρήματα. Ένας από τους «συνεταίρους» του (Αλέκος Πέτσος) θα αυτοκτονήσει. Ο Ρίκος, η αγαπημένη του και ο αδερφός της, ηττημένοι και απογοητευμένοι εξαιτίας των προσδοκιών που δεν ευοδώθηκαν ποτέ, θα αναγκαστούν να συμβιβαστούν με την ωμή πραγματικότητα.

Συνοικία το όνειρο

Κουίζ Ελληνικού Κινηματογράφου Μέρος 596ο

0
quiz ellinikou kinimatografou

Κουίζ του Ελληνικού Κινηματογράφου!!!
Τις ερωτήσεις επιμελήθηκε o δημοσιογράφος, Χρήστος Κωνσταντίνου.
Facebook: Xristos Konstantinou
Instagram: xristoskp

Παζλ με εξώφυλλα από Ελληνικές ταινίες 529ο

0
puzzle ellinikou kinimatografou

Τα παζλ του Ελληνικού Κινηματογράφου!!!

Παζλ του Ελληνικού Κινηματογράφου 562ο

0
puzzle kinimatografou

Ενώστε το παζλ, πείτε μας τον χρόνο που κάνατε και σχολιάστε την φωτογραφία!!!

Μαρίνος Κοντάρας

0
marinos kontaros

Περίληψη: Ο Μαρίνος Κοντάρας (Μάνος Κατράκης), κουρσάρος στο Αιγαίο, ερωτεύεται και κλέβει την όμορφη Λεμονή (Μπίλλυ Κωνσταντοπούλου). Για να γίνει δική του, η κοπέλα τού ζητά να ορκιστεί πως θα αφήσει τη ζωή του πειρατή. Εκείνος δέχεται και συμφιλιώνεται με τους διώκτες του, ένας εκ των οποίων είναι και ο αδερφός της Λεμονής (Βασίλης Διαμαντόπουλος).

Μαρίνος Κοντάρας Μαρίνος Κοντάρας marinos kontaros 1

Έξτρα: Η ταινία προβλήθηκε στο “Knokke-Le-Zoute International Film & Art Festival” του Βελγίου, τον Ιούνιο του 1949.
-Ο Μαρίνος Κονταράς ή (Ο Κουρσάρος του Αιγαίου) είναι μία ελληνική κινηματογραφική ταινία του 1948, σε παραγωγή Νόβακ Φιλμ και σε σκηνοθεσία Γιώργου Τζαβέλλα. Το σενάριο της ταινίας διασκευάστηκε από τον Γιώργο Τζαβέλλα.
-Είναι η πρώτη ελληνική ταινία που συμμετείχε επίσημα σε διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου.
-Πρόκειται για διασκευή του ομώνυμου διηγήματος του Αργύρη Εφταλιώτη.

-Το όνομα έγινε γνωστό χάρη στο αληθινό περιστατικό στο Μακρονήσι όπου ο Μάνος δε λύγισε στα απάνθρωπα βασανιστήρια των Α/Μιτών να κάμψουν την ψυχή του και το φρόνημά του αλλά όρθιος και χαμογελαστός στην πρόκληση «Τι μας παριστάνεις, Κατράκη, τον Μαρίνο Κοντάρα; απάντησε. Όχι! Δεν παριστάνω τον Μαρίνο Κοντάρα. Απλώς, παριστάνω τον άνθρωπο (κατά μια άλλη εκδοχή είπε «παριστάνω το Μάνο Κατράκη»)

Και έτσι συνέχισε τη ζωή του, στα «εύκολα» (που σχεδόν ποτέ δεν υπήρξαν γι αυτόν) και κυρίως στα ΔΥΣΚΟΛΑ – ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΟΝΑΤΙΣΕ! ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΕ.Και έτσι συνέχισε τη ζωή του, στα «εύκολα» (που σχεδόν ποτέ δεν υπήρξαν γι αυτόν) και κυρίως στα ΔΥΣΚΟΛΑ – ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΟΝΑΤΙΣΕ! ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΕ.

Μαρίνος Κοντάρας (1948 – 1949)

Κουίζ Ελληνικού Κινηματογράφου Μέρος 595ο

0
quiz ellinikou kinimatografou

Κουίζ του Ελληνικού Κινηματογράφου!!!
Τις ερωτήσεις επιμελήθηκε o δημοσιογράφος, Χρήστος Κωνσταντίνου.
Facebook: Xristos Konstantinou
Instagram: xristoskp

Παζλ με εξώφυλλα από Ελληνικές ταινίες 528ο

0
puzzle ellinikou kinimatografou

Τα παζλ του Ελληνικού Κινηματογράφου!!!