Η Τζένη Καρέζη και οι 33 κινηματογραφικές της εμφανίσεις

Οι 33 κινηματογραφικές εμφανίσεις της Τζένης Καρέζη

 
Με 33 κινηματογραφικές εμφανίσεις (μεταξύ αυτών και μία γαλλική ταινία) η Τζένη Καρέζη άφησε το δικό της στίγμα στον ελληνικό κινηματογράφο, ενώ αναδείχτηκε στη μια από τις δύο κορυφαίες του σταρ. Φυσικά, η Καρέζη δεν υπήρξε απλά μια καλή κινηματογραφική ηθοποιός, αλλά από πολύ νωρίς απέδειξε – και επί σειρά δεκαετιών μέχρι το θάνατό της επιβεβαίωσε – ότι ήταν και μια καθηλωτική θεατρίνα. Ανατρέξτε στο πολύ σύντομο βιντεάκι που υπάρχει στο Youtube από την τελευταία σκηνή της τελευταίας της θεατρικής παράστασης («Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη) και σίγουρα θ’ ανατριχιάσετε.
Όμως αυτό εδώ το αφιέρωμα επικεντρώνεται αποκλειστικά στις κινηματογραφικές εμφανίσεις της Καρέζη, τις 33 στον αριθμό, που θα μπορούσαν να είναι τουλάχιστον 34, καθώς στην πολύ αρχή της καριέρας της της είχε δοθεί ο ρόλος της κόρης της Δούκισσας της Πλακεντίας στην ομώνυμη ταινία της Μαρίας Πλυτά, αλλά τελικά εκείνη «λόγω του φόρτου εργασίας εζήτησεν από την παραγωγόν της ταινίας όπως απαλλαγή των υποχρεώσεών της«, όπως διαβάζουμε σε εφημερίδα τον Ιούνιο του 1955. Αριθμώ σε χρονολογική σειρά όλες τις ταινίες στις οποίες η αξέχαστη ηθοποιός εμφανίστηκε (ανεξάρτητα αν είχε πρωταγωνιστικό ρόλο ή όχι) και παραθέτω σύντομες περιλήψεις των ταινιών αυτών πάνω στη βάση των δημοσιευμάτων της εποχής. Μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε αγαπημένες ταινίες της Καρέζη, να γνωρίσουμε κάποιες που δεν έχουν πολυπαιχτεί στην τηλεόραση, αλλά και εμμέσως να δούμε χρονικά την εξέλιξή της κατά τη διάρκεια της αποκαλούμενης και ως «χρυσής» περιόδου του ελληνικού κινηματογράφου.
 
Πρεμιέρα: 12.12.1955
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Παίζουν: Βασίλης Αυλωνίτης, Μίμης Φωτόπουλος, Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς
Υπόθεση: Ο Παυλάρας και ο Πετράκης είναι δύο λατερνατζήδες, οι οποίοι δεν μπορούν πια να βγάλουν ψωμί στην Αθήνα. Έτσι, αποφασίζουν να τριγυρίσουν με τη λατέρνα τους στα διάφορα χωριάτικα πανηγύρια. Βαδίζοντας για κάποιο χωριό βρίσκουν στο δρόμο μια κοπέλα, στο πρόσωπο της οποίας αναγνωρίζουν τη χαμένη κόρη ενός εφοπλιστή, ο οποίος προσφέρει πενήντα ολόκληρες χιλιάδες δραχμές σε όποιον την βρει. Πανευτυχείς οι δυο φίλοι σκέφτονται να την παραδώσουν στη χωροφυλακή του χωριού, αλλά όταν η κοπέλα τους εξομολογείται πως το έσκασε γιατί η οικογένειά της την εμπόδιζε να πάρει ένα φτωχό παλικάρι που αγαπούσε, τους πιάνει το φιλότιμο, περιφρονούν τα πενήντα χιλιάρικα και βοηθούν την κοπέλα να σμίξει με τον καλό της. Μέχρι να συμβεί όμως αυτό και για να μην αναγνωρισθεί η κοπέλα από την αστυνομία, την ντύνουν τσιγγάνα και την περιφέρουν μαζί με τη λατέρνα. Κατά τη διάρκεια ενός πανηγυριού όμως, ένας φωτορεπόρτερ φωτογραφίζει τη λατέρνα και την «Τσιγγάνα», η φωτογραφία δημοσιεύεται και ο πατέρας της κοπέλας, που αναγνωρίζει την κόρη του, αρχίζει αμέσως εκστρατεία για ν’ ανακαλύψει τη φυγάδα, τη λατέρνα και τους λατερνατζήδες. Τελικά, με τη βοήθεια των δυο φίλων, η κοπέλα παίρνει το φτωχόπαλικάρι και ο πατέρας της, που την συγχωρεί, μεταβάλλει τους δύο λατερνατζήδες σε Κροίσους. 
 

02. Δελησταύρου και Υιός

Πρεμιέρα: 07.01.1957
Σενάριο: Διασκευή του ομώνυμου θεατρικού έργου των Χρήστου Γιαννακόπουλου και Αλέκου Σακελάριου
Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Παίζουν: Βασίλης Λογοθετίδης, Ίλια Λιβυκού, Τζένη Καρέζη, Βαγγέλης Πρωτοπαπάς, Στέφανος Στρατηγός, Μαρίκα Κρεβατά
Παραγωγή: Πίτερ Μέλας
Υπόθεση: Ο Αντώνης Δελησταύρου, ένας πλούσιος εργοστασιάρχης, μετά από 25 χρόνια χηρείας αποφασίζει επιτέλους να το ρίξει και λίγο έξω. Αναθέτει λοιπόν τη διεύθυνση του εργοστασίου στον κανακάρη του, Γιώργο, κι έτσι, ελεύθερος και απερίσπαστος πια, ρίχνεται στην αναζήτηση της γυναίκας, που θα τον συντροφεύσει στο υπόλοιπο της ζωής του. Αλλά ο δυστυχής Αντώνης, ηλικιωμένος και αστείος καθώς είναι, σημειώνει πολύ μικρές επιδόσεις ως Δον Ζουάν. Την πρώτη γυναίκα που ερωτεύεται, μια ζωντοχήρα ονόματι Ρένα, του την παίρνει ο τέως σύζυγός της. Εν συνεχεία ερωτεύεται μια μικρούλα, την Μπίλυ, αλλά αυτή του την παίρνει ο γιός του. Τελικά, ο ατυχής Αντώνης, χαροκαμένος απ’ τις δυο προηγούμενες περιπτώσεις, φλερτάρει μια αληθινή χήρα βέβαιος πως αυτή τη φορά ο αγώνας του θα στεφθεί από επιτυχία. Όμως κι εδώ η κακή του τύχη τον κυνηγά, γιατί την τελευταία στιγμή αποδεικνύεται ότι ο νεκρός σύζυγος της χήρας ζούσε σε κάποιο γερμανικό στρατόπεδο συγκεντρώσεως.
Πρεμιέρα: 01.04.1957
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Παίζουν: Βασίλης Αυλωνίτης, Μίμης Φωτόπουλος, Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς
Υπόθεση: Ο Πετράκης και ο Παυλάρας, αφού έφαγαν τα πενήντα χιλιάρικα της… προηγούμενης ταινίας, έμειναν πάλι πανί με πανί κι έτσι πιάσανε πάλι την παλιά τους τέχνη, τη λατέρνα. Πετράκης με τη λατέρνα στην πλάτη και ο Παυλάρας με το σπανιόλικο ντέφι άρχισαν ξανά να τριγυρίζουν στα σοκάκια και τις γειτονιές μαζεύοντας τις πενταροδεκάρες του κοσμάκη. Για λίγο καιρό όλα πήγαν καλά, ώσπου ξαφνικά ήρθε το κακό. Ο Παυλάρας έπεσε βαριά άρρωστος. Τα πράγματα έγιναν σκούρα, καθώς χρειάζονται φάρμακα, γιατροί και χίλια δυο άλλα. Πάνω στην απελπισία του ο Πετράκης συνέλαβε ένα τραγικό σχέδιο: να πουλήσει τη λατέρνα για ν’ αγοράσει φάρμακα για το φίλο του. 
Πρεμιέρα: 16.12.1957
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Παίζουν: Γεωργία Βασιλειάδου, Ορέστης Μακρής, Ελένη Ζαφειρίου, Τζένη Καρέζη
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς
Υπόθεση: Κάπου στην Αθήνα ζει ο απόστρατος αξιωματικός Χαρίλαος με τις τέσσερις κόρες του, απ’ τις οποίες οι τρεις πρώτες είναι σε ηλικία που προσεγγίζει το… ράφι. Ο κ. Χαρίλαος είναι αυστηρός, συντηρητικός και ξεροκέφαλος άνθρωπος και το σπίτι του έχει τόση πειθαρχία, που σκάει κανείς εκεί μέσα. Φυσικά, τα κορίτσια του, κλεισμένα σ’ ένα τέτοιο φρούριο, μαραζώνουν και δεν μπορούν να σταυρώσουν γαμπρό. Αυτή η κατάσταση όμως ανατρέπεται εκ βάθρων, όταν καταφθάνει απ’ το Σικάγο η πλούσια, δυναμική και πανέξυπνη θεία των κοριτσιών και αδελφή του Χαρίλαου, η κ. Καλλιόπη. Εν ριπή οφθαλμού το σπίτι αναστατώνεται. Ένας αέρας μοντερνισμού και ελευθερίας σαρώνει της παλιές αυστηρές αρχές. Πάνε οι σεμνοτυφίες και οι περιορισμοί. Η θεία αποφασίζει να παντρέψει τα τρία μεγάλα κορίτσια κι αρχίζει μια σειρά από πονηρές και αμερικάνικες μανούβρες, με τις οποίες εγκλωβίζονται τρεις γαμπροί και σκαρώνονται ισάριθμοι γάμοι. Ο Χαρίλαος τρίβει τα μάτια του, αλλά η ακατανίκητη θεία δεν σταματά στις ανιψιές. Βρίσκει γαμπρό και για τον εαυτό της και κουκουλώνεται κι αυτή. Κι έτσι, το σπίτι του Χαρίλαου μεταβάλλεται απροσδόκητα από φρούριο σε εστία ακατάσχετων γάμων.

05. Η λίμνη των πόθων

Πρεμιέρα: 13.01.1958
Σενάριο: Νίκος Τσεκούρας· διασκευή: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζερβός
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Γιώργος Φούντας, Ελένη Ζαφειρίου, Χριστόφορος Νέζερ, Ανδρέας Ζησιμάτος, Σόνια Ζωίδου, Νίκος Φέρμας, Κούλα Αγαγιώτου.
παραγωγή: Ανζερβός
Υπόθεση: Ο αγώνας των φτωχών ψαράδων της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου για την εξασφάλιση της φτωχής, αλλά γεμάτης απλότητα και ανθρωπιά ζωής τους. Η προσπάθεια ενός σκληρού και απάνθρωπου μεγαλοψαρά να μηχανοποιήσει το ψάρεμα και να μεταβάλει τη λίμνη και τους ψαράδες της σε κτήμα του, ενώ παράλληλα πλέκονται διάφορα συναρπαστικά, ερωτικά και κοινωνικά επεισόδια. 
Πρεμιέρα: 20.10.1958
Σενάριο: Γιώργος Τζαβέλλας
Σκηνοθεσία: Σωκράτης Καψάσκης
Παίζουν: Ορέστης Μακρής, Τζένη Καρέζη, Πέτρος Φυσσούν, Ντίνος Ηλιόπουλος
Παραγωγή: Ανζερβός
Υπόθεση: Στην παλιά, «ρομαντική» εποχή με τις ταβερνίτσες, τις γλάστρες με το βασιλικό και τα στενά δρομάκια, η λατέρνα δεν είχε τον αθέμιτο ανταγωνισμό του ραδιοφώνου και οι άνθρωποι είχαν αληθινά αισθήματα. Τότε ακριβώς ήταν στα βασιλεία του και ο Μακρής με την ωραία λατέρνα του. Αλλά οι καιροί άλλαξαν γρήγορα. Ήρθαν πόλεμοι και αναστατώσεις. Η Αθήνα άλλαξε. Άλλαξαν οι άνθρωποι, η ηθική, τα αισθήματα. Ανορθώθηκαν πολυκατοικίες, επικράτησε ο κυνισμός. Η λατέρνα εξολοθρεύτηκε από το ραδιόφωνο. Τώρα ο Μακρής και η λατέρνα του, που είναι η τελευταία, γυρίζουν στους δρόμους σαν φαντάσματα μιας εποχής, που δεν θα ξανάρθει ποτέ. Το φιλμ έχει και μια συγκινητική, αισθηματική ιστορία, αλλά προέχει το συμβολικό θέμα: η εξαφάνιση μιας παλιάς εποχής και ο καλπασμός μιας καινούριας….
 
07. Το τρελοκόριτσο
Πρεμιέρα: 29.12.1958
Σενάριο: Γιάννης Δαλιανίδης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δαδήρας
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Κώστας Κακαβάς, Ανδρέας Μπάρκουλης, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Γιάννης Γκιωνάκης
Παραγωγή: Ολύμπια Φιλμ
 
Πρεμιέρα: 16.02.1959
Σενάριο: Ορέστης Λάσκος, Χρήστος Γερογιάννης
Σκηνοθεσία: Μαρία Πλυτά
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Ανδρέας Μπάρκουλης
Παραγωγή: Μπάμπης Σαρόγλου

Υπόθεση: Τελειώνοντας το γυμνάσιο, η Φούλα ζει με τους γονείς της σ’ ένα σπίτι της Πλάκας, ενώ ο αδελφός της λείπει από χρόνια στην Αμερική. Η φτώχεια τους ανάγκασε να νοικιάσουν ένα δωμάτιο του σπιτιού τους σ’ ένα φοιτητή της Ιατρικής, τον Ανδρέα. Ο Ανδρέας δεν άργησε να ερωτευθεί τη Φούλα και να την κάνει να τον αγαπήσει κι εκείνη, η οποία μ’ όλη τη θέρμη της νιότης έγινε δική του. Λίγο αργότερα, ο Ανδρέας τελειώνει τις σπουδές του και φεύγει για το εξωτερικό λέγοντας ψέματα στη Φούλα. Όταν κάποτε από κάποιο φίλο του Ανδρέα, η Φούλα μαθαίνει τη διαγωγή του αγαπημένου της, γυρίζει γεμάτη απελπισία στο σπίτι και της ομολογεί στη μητέρα της το πάθημά της. Όταν ο πατέρας της μαθαίνει τα νέα της κόρης του, γίνεται έξω φρενών και την διώχνει απ’ το σπίτι. Έτσι, η Φούλα παίρνει τον κακό δρόμο και καταλήγει σ’ ένα κακόφημο σπίτι. Όμως δεν θα μείνει για πάντα εκεί. Θα γυρίσει ο αδελφός της από την Αμερική, θα την βγάλει από το βούρκο και σε λίγο θα ολοκληρωθεί και η αισθηματική της ευτυχία.

09. Το νησί των γενναίων

Πρεμιέρα: 26.10.1959
Σενάριο: Γιάννης Ιωαννίδης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δαδήρας
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Λυκούργος Καλλέργης, Ανδρέας Ζησιμάτος
Παραγωγή: Ολυμπία Φιλμ
Υπόθεση: Το 1941 στην Κρήτη μια ομάδα πατριωτών, μεταξύ των οποίων ένας Κρητικός αξιωματικός, ο Μανώλης, που βρίσκεται εκεί με ειδική αποστολή, εξοντώνουν κάτι Γερμανούς κατόπιν εξέδρας. Για αντίποινα, οι Γερμανοί εκτελούν 20 χωρικούς και καίνε ένα χωριό, την καταστροφή του οποίου μαθαίνουν ο Μανώλης κι ο Λευτέρης από τη Μαρία, την κόρη του εκτελεσθέντα ιερά του χωριού. Στο μεταξύ, με υποβρύχιο φθάνει μια ομάδα σαμποτέρ, που με τη βοήθεια της Μαρίας φέρνουν εις πέρας την αποστολή τους. Ο Μανώλης τώρα παίρνει εντολή να κλέψει ένα μυστικό φάκελο. Με τη βοήθεια της Ντόνας κλέβουν το φάκελο από τον Γερμανό ταγματάρχη Έρχαρτ, που είναι ερωτευμένος με την Ντόνα. Ύστερα από προδοσία όμως, η Ντόνα και ο Νικόλας εκτελούνται. Οι αντάρτες με τη σειρά τους συλλαμβάνουν τον προδότη και τον εκτελούν. Οι σαμποτέρ έχουν τελειώσει την αποστολή τους και ετοιμάζονται να επιστρέψουν πίσω. Με τη βοήθεια ενός Γερμανού, του Χανς, ξεφεύγουν προς στιγμή, αλλά στη συνέχεια μπλοκάρονται από μια περίπολο και στην τελική μάχη, ενώ υπερασπίζονται τη Μαρία, που ακολουθεί την ομάδα, σκοτώνεται ο Λευτέρης. Τελικά, η ομάδα διαφεύγει τον κίνδυνο χάρη στην αποτελεσματική επέμβαση των ανταρτών και των Αυστραλών στρατιωτών, που θ’ αναχωρήσουν μαζί τους για τη Μέση Ανατολή.
 

10. Ταξίδι με τον έρωτα

Πρεμιέρα: 02.11.1959
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ανδρέας Λαμπρινός
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Κώστας Κακαβάς, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Δημήτρης Μυράτ, Αρτέμης Μάτσας, Αλέκα Κατσέλη
Παραγωγή: Ανδρέας Λαμπρινός
Υπόθεση: Τέσσερις άνθρωποι, άγνωστοι μεταξύ τους, φεύγουν από τον Πειραιά με προορισμό την Αίγινα: η Γιάννα για να συναντήσει τη μητέρα της, ο Ιάσων τον πατέρα του, ο Λάμπρος να βρει την κυρία Έλενα Ζωγράφου και ο τέταρτος ταξιδεύει επειδή έτσι του είπε ο γιατρός του. Η μητέρα της Γιάννας, η Έλενα, σχετίζεται με τον Δημήτρη, τον πατέρα του Ιάσονα. Εν τω μεταξύ, κανένας δεν έχει πει στον άλλο ότι έχει παιδί. Όταν τα παιδιά τους τους τηλεγραφούν ότι φθάνουν στην Αίγινα, για να μην προδοθεί το μυστικό τους, φεύγουν κρυφά ο ένας από τον άλλο για τον Πόρο, αλλά συναντιούνται στο πλοίο. Εκεί πλέουν μαρτυρούν ότι έχουν παιδιά, αλλά δεν φανερώνουν την πραγματική τους ηλικία. Στο μεταξύ, όταν η Γιάννα, ο Ιάσων και ο Λάμπρος φθάνουν στην Αίγινα, πληροφορούνται ότι εκείνοι που ζητούν, πήγανε στον Πόρο. Συνεχίζουν λοιπόν το ταξίδι τους, ακολουθούμενοι κι από τον τέταρτο συνταξιδιώτη. Όμως ούτε στον Πόρο τους συναντούν, γιατί οι γονείς τους έχουν φύγει για την Αίγινα. Ύστερα από αλλεπάλληλα κωμικά επεισόδια αποκαλύπτεται στο τέλος όλη η αλήθεια και ο Ιάσων παντρεύεται τη Γιάννα.

11. Ραντεβού στην Κέρκυρα

Πρεμιέρα: 08.02.1960
Σενάριο: Γιώργος Ολύμπιος, Ιάκωβος Καμπανέλλης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δαδήρας
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Λυκούργος Καλλέργης, Ελένη Χαλκούση
Παραγωγή: Ολύμπια Φιλμ


Υπόθεση: Ο Ανδρέας μεταχειρίζεται τις γυναίκες σαν ένα βιβλίο, που το διαβάζει και το πετάει. Αλλά ο μοντέρνος αυτός Δον Ζουάν βρίσκει το μάστορά του από τη Μίρκα, την οποία έχει προσλάβει η μητέρα του, για να διευθύνει την επιχείρηση του ξενοδοχείου τους στην Κέρκυρα. Όμως ένα μυστήριο κρύβει η Μίρκα, που δεν χάνει ευκαιρία να εκνευρίζει τον Ανδρέα. Στη συνωμοσία που εξυφαίνεται σε βάρος του, παίρνει μέρος και η μητέρα του. Έτσι, όταν φθάνουν στην Κέρκυρα, ο Ανδρέας βρίσκεται σε μεγαλύτερο μπέρδεμα. Ξαφνικά, καταφθάνει ο μεγαλοεπιχειρηματίας Λανίτης με την κόρη του, Ντιάνα. Ο Ανδρέας κυριολεκτικά τα χάνει. Ποια είναι η Μίρκα και ποια η Ντιάνα; Στο τέλος, ο Ανδρέας λύνει το μυστήριο και παίρνει τη ρεβάνς. Η διπροσωπία δεν ωφέλησε την Ντιάνα-Μίρκα και στην παγίδα που έστησε, πιάστηκε η ίδια χωρίς να το καταλάβει.

12. Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος

Πρεμιέρα: 14.03.1960
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Δαλιανίδης
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Ντίνος Ηλιόπουλος, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Ρίκα Διαλυνά


Υπόθεση: Η Τζούλια είναι ένα μοντέρνο πλουσιοκόριτσο. Στο γραφείο του πατέρα της είναι υπάλληλος ο Γρηγόρης. Κάποια βραδιά, η Τζούλια συναντά με την παρέα της το Γρηγόρη και τον παίρνουν μαζί τους για να διασκεδάσουν. Όταν το μαθαίνει ο πατέρας της, γίνεται έξω φρενών και απειλεί ότι θα διώξει το Γρηγόρη από τη δουλειά. Χάρη όμως σε κάποια παρεξήγηση, η Τζούλια και ο πατέρας της νομίζουν ότι ο Γρηγόρης κατέχει κάποιο μυστικό τους, που αν μαθευτεί, θα καταστραφούν. Αναγκάζονται, λοιπόν, όχι μόνο να κρατήσουν το Γρηγόρη, αλλά και να του αυξήσουν το μισθό. Εν τω μεταξύ, η Τζούλια αρχίζει σιγά σιγά να σοβαρεύεται, αφήνει τις παρέες της και όλοι πιστεύουν πως είναι ερωτευμένη με το φτωχό υπάλληλο. Κάποιοι φίλοι της που την επισκέπτονται, βρίσκουν και το Γρηγόρη εκεί και χωρίς να ξέρουν ποιος είναι, μιλούν για κάποιον υπάλληλο του πατέρα της, που είναι το κοροϊδάκι της κόρης. Ο Γρηγόρης ξεσπά. Τελικά, ύστερα από συνεχή κωμικά επεισόδια, τα πράγματα αποκαθίστανται και η μοντέρνα Τζούλια παντρεύεται το «κοροϊδάκι» της και ο πατέρας της μπορεί να κοιτάξει τις δουλειές του ήσυχος.

13. Χριστίνα

Πρεμιέρα: 07.11.1960
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Δαλιανίδης
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Ανδρέας Μπάρκουλης, Ντίνος Ηλιόπουλος, Σταύρος Ξενίδης
Υπόθεση: Δύο αδέλφια, η Χριστίνα και ο Λάζαρος, έχουν την εντύπωση ότι κάπου στις φλέβες τους κρύβουν ένα καταπληκτικό αστυνομικό δαιμόνιο. Το ψώνιο τους αυτό, εφόσον δεν υπάρχει αφορμή για δράση, βρίσκεται σε νάρκη. Κάποτε πληροφορούνται ότι στη Θεσσαλονίκη τριγυρνά ένας τρομερός «ποντικός» των ξενοδοχείων, επικηρυγμένος για 300 χιλιάδες δραχμές. Και τότε τα δυο αδέλφια καταλαβαίνουν πως η μεγάλη στιγμή έφθασε. Αφήνουν τις δουλειές τους (σ.σ. για την ακρίβεια απολύονται) και αρχίζουν το κυνήγι για την ανακάλυψη του κλέφτη. Σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που έχει δώσει η αστυνομία, ο κλέφτης είναι «μάλλον καστανός, μάλλον νέος και φορά ένα παράξενο δακτυλίδι». Αλλά η περιγραφή αυτή ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του Δημήτρη, το γιο του ιδιοκτήτη του καταστήματος που εργάζεται η Χριστίνα. Έτσι, οι δυο τολμηροί… Σέρλοκ Χολμς αρχίζουν να τον παρακολουθούν συνεχώς και όταν αυτός φεύγει για την Αθήνα, τον ακολουθούν. Στο αεροπλάνο ο Λάζαρος γνωρίζεται με κάποιον επιβάτη, στον οποίο φανερώνει την «αστυνομική» του ιδιότητα και του μιλά για τον διαρρήκτη που κυνηγάνε. Ακολουθούν αμέτρητες κωμικές σκηνές, τα δυο αδέλφια και ο Δημήτρης συλλαμβάνονται, ώσπου στο τέλος θριαμβεύει η αλήθεια και ο κλέφτης συλλαμβάνεται.

Διαβάστε επίσης: Γιάννης Πουλόπουλος: Ο αιώνιος κινηματογραφικός μας έρωτας!!!

14. Η Χιονάτη και τα επτά γεροντοπαλίκαρα

Πρεμιέρα: 26.12.1960
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Ανδρέας Μπάρκουλης, Δέσπω Διαμαντίδου, Βασίλης Αυλωνίτης, Μίμης Φωτόπουλος, Ορέστης Μακρής, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Νίκος Σταυρίδης, Χρήστος Ευθυμίου, Αλέκος Λειβαδίτης

Υπόθεση: Η Αλέξια από μικρή αγαπούσε ένα νέο, τον Πάρη, που έλειπε στο εξωτερικό. Όταν κάποτε ο Πάρης γύρισε, η Αλέξια τον ειδοποίησε ότι θα συναντηθούν σ’ ένα μεγάλο χορό. Εκεί όμως ο Πάρης δεν την γνώρισε. Απογοητευμένη γυρίζει στο σπίτι της, όπου αντιμετωπίζει τη μητριά της. Ακολουθεί μεγάλος καβγάς και η Αλέξια φεύγει με το τρένο. Από κάποιο λάθος όμως κατεβαίνει σε άγνωστο μέρος. Το πρωί ξυπνάει από κάτι φωνές. Είναι εφτά άνδρες, που κάνουν τη γυμναστική τους. Η Αλέξια απομακρύνεται και φθάνει στο σπιτικό των εφτά γεροντοπαλλίκαρων. Σε λίγο, που θα τη γνωρίσουν, θα της αποκαλύψουν ότι ξέμειναν από θλίψη, όταν πέθανε η αγαπημένη τους αδελφή. Τώρα θα την φιλοξενήσουν όσο καιρό χρειαστεί κι εκείνη θα τους δώσει τη χαρά, που τόσα χρόνια τους έλειψε. Στο τέλος, φυσικά, η Αλέξια θα βρει την ευτυχία.

15. Ποια είναι η Μαργαρίτα

Πρεμιέρα: 06.11.1961
Σενάριο: Γιάννης Δαλιανίδης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δαδήρας
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Γιάννης Φέρτης, Θανάσης Βέγγος, Δημήτρης Νικολαΐδης
Παραγωγή: Καρατζόπουλος και Σία
Υπόθεση: Η Μαργαρίτα έρχεται στην Αθήνα για να βρει δουλειά και προσλαμβάνεται ως μανεκέν στον οίκο μόδας του κ. Ζορζ. Ο κ. Ζορζ την φορτώνει φορέματα και την στέλνει στην Κω, όπου παριστάνοντας την πλούσια θα λανσάρει τα μοντέλα του οίκου. Από εδώ αρχίζει μια παρεξήγηση. Η Μαργαρίτα λέγεται Κοντοσταύρου, όπως η κόρη του εφοπλιστή και ευεργέτη του νησιού, Περικλή Κοντοσταύρου. Έτσι, ο δήμαρχος της Κω πληροφορείται ότι καταφθάνει εκεί η κόρη του ευεργέτη, την οποία δεν γνωρίζει. Θεωρεί υποχρέωσή του να της κάνει μια μεγαλοπρεπή υποδοχή. Στο νησί πάλι περνά τις διακοπές του ο Πέτρος, γιός βιομηχάνου, ο οποίος είναι ο μόνος που γνωρίζει την πραγματική Μαργαρίτα. Η Μαργαρίτα με το συνοδό της καταλύουν τιμητικά στη βίλα του Πέτρου, Έτσι, όταν αυτός βρεθεί μπροστά στο ανίδεο μανεκέν, θα ανακαλύψει το ψέμα, αλλά δεν θ’ αποκαλύψει τίποτα, για να σπάσει πλάκα. Τελικά, ο Πέτρος, αντί να παίξει με τη Μαργαρίτα, την ερωτεύεται και μέσα από πολλά σπαρταριστά επεισόδια έρχεται το χαρμόσυνο φινάλε.

16. Προδομένη αγάπη

Πρεμιέρα: 26.02.1962
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ερίκος Θαλασσινός
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Γιώργος Φούντας, Μάρθα Βούρτση, Λευτέρης Βουρνάς, Δέσπω Διαμαντίδου
Παραγωγή: Πυρσός Φιλμ

17. Η Αθήνα τη Νύχτα

Πρεμιέρα: 26.03.1962
Παραγωγή: Κλέαρχος Κονιτσιώτης

* Πρόκειται για ντοκιμαντέρ. Όπως διαφημίστηκε στον τύπο της εποχής, «ήρθε η σειρά της Αθήνας να επιδείξει με μια καταπληκτική ταινία όλα τ’ αποκρυφα της νυχτερινής ζωής της πρωτεύουσας. Μ’ ένα υπερθέαμα που για πρώτη φορά προσφέρεται στο αθηναϊκό κοινό, παρελαύνουν στην οθόνη όλα τα νυχτερινά κέντρα της Αθήνας με τις διεθνείς ατραξιόν τους, τα μπαλέτα, τα προκλητικά στριπτίζ… οι ταβέρνες με το τουίστ, τη μουσική, τα μπουζούκια, το θεότρελο γλέντι… και το αθηναϊκό θέατρο με συγκεντρωμένα τα μεγαλύτερα αστέρια, που σκορπίζουν κάθε βράδυ με το μπρίο τους τη χαρά, το γέλιο και το κέφι».
Η Καρέζη συμμετείχε στο σκετς «Πώς γυρίζεται μια ταινία» του Γ. Γιαννακόπουλου στο πλευρό των Νίκου Σταυρίδη και Σπύρου Καλογήρου.

18. Η νύφη τό σκασε

Πρεμιέρα: 19.11.1962
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Θανάσης Βέγγος
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς

19. Τα κόκκινα φανάρια

Πρεμιέρα: 02.12.1963
Σενάριο: διασκευή του ομώνυμου θεατρικού έργου του Αλέκου Γαλανού
Σκηνοθεσία: Βασίλης Γεωργιάδης
Παραγωγή: Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Γιώργος Φούντας, Μάνος Κατράκης, Μαίρη Χρονοπούλου, Κατερίνα Χέλμη, Κώστας Κούρτης, Δέσπω Διαμαντίδου, Αλεξάνδρα Λαδικού, Ελένη Ανουσάκη, Φαίδων Γεωργίτσης, Ηρώ Κυριακάκη

Υπόθεση: Τη λένε «Πριγκιπέσα». Σύρθηκε στην αμαρτία, γιατί αγάπησε και πίστεψε έναν ανάξιό της. Όμως και μέσα στο βούρκο που κυλίστηκε, διατήρησε το κορμί της καθαρό και η τρυφερή καρδιά της δεν έπαψε να λαχταρά για την αγνή αγάπη. Τη βρήκε στο πρόσωπο του τίμιου Πέτρου και για μια στιγμή ένιωσε να φυτρώνουν στους ώμους της καινούρια φτερά. Δεν θα πετάξει όμως. Δεν θα την αφήσουν. Το καινούριο χτύπημα θα της δώσει τη χαμένη πίστη της στην ζωή, τη δύναμη ν’ αφήσει τα «Κόκκινα Φανάρια».
Εν τω μεταξύ, η «μαντάμ» πωρωμένη και ασυνείδητη, απολαμβάνει τα κέρδη από το άνομο εμπόριο των κοριτσιών που καταδυναστεύει στην πληρωμένη αγκαλιά του «κράχτη» της, του Μιχαήλου. Στην ψυχή όμως εκείνου απέμεινε μια γωνιά αμόλυντη. Σ’ αυτή θα φυτρώσει η αγάπη του για την Ελένη. Μια αγάπη, που φυσικά δεν θα βρει ανταπόκριση. Το χασίς θα του δώσει την ψευδαίσθηση που του χρειάζεται, ώσπου να γιατρευτεί να συνεχίσει το προσοδοφόρο επάγγελμά του.
Στα «Κόκκινα Φανάρια» ζει και η Μαίρη, που την ψάρεψε το δίχτυ του Μιχαήλου. Έμεινε χρόνια στα «Φανάρια» και δεν έχει ψευδαισθήσεις. Μέσα της όμως καίει ακόμα μια σπίθα για καθαρή ζωή. Η σπίθα θα γίνει ηφαίστειο, όταν γνωρίσει τον άπραγο Άγγελο. Όμως η πόρτα που της ανοίχτηκε, θα κλείσει προτού προλάβει να την περάσει. Έτσι, θα συνεχίσει να δέχεται πελάτες, ώσπου το μέικ-απ να μην μπορεί να καλύψει τη χλομάδα και τις ρυτίδες του προσώπου της.
Η Άννα, μια άλλη κοπέλα, ονειρεύεται να πλένει τα ρούχα της με πράσινο σαπούνι, να μαγειρεύει και να μαλώνει σαν όλες τις γυναίκες. Ο καπετάν Νικόλας, όταν κουραστεί να οργώνει τις θάλασσες κι αποζητήσει κάποιο σίγουρο αραξοβόλι, θα της δώσει την ελπίδα της πραγματοποιήσεως του φτωχικού ονείρου της. Η μοίρα όμως δεν θα σταθεί μαζί της καλή.
Η Μαρίνα έχει βολευτεί στο «σπίτι» κι είναι ευτυχισμένη, αφού μπορεί ν’ ακούει δίπλα της την ανάσα του Ντορή τις νύχτες, που είναι το μοναδικό έρεισμα της ύπαρξής της. Του δίνει όλα τα χρήματα που κερδίζει από τη δουλειά της, μα αυτό δεν την πληγώνει. Όμως εκείνος, αφού τη στύψει σα λεμονόκουπα, θα την εγκαταλείψει για να «προστατέψει» με τον ανάλγητο τρόπο του καινούριες, πιο προσοδοφόρες Μαρίνες.
Τέλος, η Κατερίνα, που όλη η ζωή της κύλησε στους οίκους ανοχής, γριά και ολομόναχη τώρα σέρνεται στο «σπίτι» της μαντάμ-Παρί να καθαρίζει και να κάνει θελήματα στα κορίτσια. Ο γερο-ρακοσυλλέκτης της Τρούμπας θα της ζεστάνει τα γηρατειά της, θα τη γλιτώσει απ’ τον τραγικό μονόλογο τις ατέλειωτες χειμωνιάτικες νύχτες.

20. Λόλα

Πρεμιέρα: 17.02.1964
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Νίκος Κούρκουλος, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Παντελής Ζερβός
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς
Υπόθεση: Ύστερα από τρία χρόνια στη φυλακή, ο Άρης αφήνεται ελεύθερος. Κατευθύνεται στο καμπαρέ «Μαύρος Νάρκισσος». Δεν θέλει να εκδικηθεί. Θέλει να μάθει, αν ανάμεσα στους «φίλους» που τον πρόδωσαν, είναι και η Λόλα, μια κοπέλα που τραγουδά εκεί. Γι’ αυτήν ξαναγυρίζει ο Άρης, γιατί τρία χρόνια μέσα στη φυλακή δεν έπαψε ούτε στιγμή να την σκέφτεται και να την αγαπά. Ο Στέλιος, ο διευθυντής του καμπαρέ και αρχηγός της σπείρας, έχει κάθε λόγο να θέλει ν’ απαλλαγεί από την παρουσία του Άρη, γιατί κι ο ίδιος είναι τρελά ερωτευμένος με τη Λόλα, που ήταν αναγκασμένη να δέχεται την προστασία του Στέλιου κάτω από τη βία και την απειλή του. Ο Στέλιος προσπαθεί με κάθε τρόπο να βγάλει τον Άρη από τη μέση. Αποτείνεται λοιπόν σ’ έναν επαγγελματία μαχαιροβγάλτη, τον «Μαύρο», που με πληρωμή δέχεται να καθαρίσει τον Άρη. Ο Άρης δέχεται την πρόσκληση του «Μαύρου» και ανταμώνονται μια νύχτα σε μια έρημη αποθήκη για να χτυπηθούν. Πάνω στην άγρια πάλη τους, οι άνθρωποι του Στέλιου απαγάγουν τη Λόλα, που παρακολουθεί με κομμένη ανάσα, και την οδηγούν στο Στέλιο, που περιμένει από στιγμή σε στιγμή να του αναγγείλουν το φόνο του Άρη. Ο Άρης όμως, όσο και ο «Μαύρος», είναι ένας σκληρός αντίπαλος και έξαλλος προσπαθεί να ξαναπάρει κοντά του τη Λόλα. Συναντιούνται τυχαία στα μπουζούκια του Φαρέα. Εκεί ο Άρης προκαλεί το Στέλιο, που έχει πάει να γλεντήσει με τη Λόλα, σε αναμέτρηση. Ο Στέλιος δέχεται την πρόκληση του Άρη και το χτύπημα ανάμεσά τους ορίζεται για τα χαράματα στο «Μαύρο Νάρκισσο». Η στιγμή είναι τραγική για τη Λόλα. Χύνεται στην αγκαλιά του Άρη και τον ξορκίζει να μην χτυπηθεί με το Στέλιο. Ο Άρης δεν την ακούει. Την κρίσιμη ώρα, η Λόλα θα πάει να προσπέσει στα γόνατα του πατέρα της, που είναι ο γερο-φύλακας, θα του ζητήσει συγγνώμη για την ζωή της και θα τον παρακαλέσει να βοηθήσει τον Άρη. Πράγματι, τη στιγμή που ο Άρης αντιμετωπίζει τη σκληρή πίεση του Στέλιου, ο γερο-φύλακας θα μπει στη μέση, θα ακινητοποιήσει τον Άρη, θα πάρει τη θέση του και θα χτυπηθεί ο ίδιος με το Στέλιο για ν’ απαλλάξει τα δυο παιδιά από τη βρώμικη παρουσία του και να τ’ αφήσει να χαρούν την αγάπη και την ζωή τους ελεύθεροι.

21. Ένας μεγάλος έρωτας

Πρεμιέρα: 20.04.1964
Σενάριο: Βαγγέλης Γκούφας
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Νίκος Κούρκουλος, Μηνάς Χρηστίδης, Ξένια Καλογεροπούλου, Βύρων Πάλλης, Τασσώ Καβαδία, Τζένη Ρουσσέα
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς
Υπόθεση: Η Λένα, μια νέα γυναίκα, ζει ευτυχισμένη με τον άντρα της, τον αρχιτέκτονα Νίκο Μαυρουδή και τη μικρή τους κορούλα, την Έρση. Ο Νίκος είναι κάμποσα χρόνια μεγαλύτερος από τη Λένα, μα αυτή η κάποια διαφορά ηλικίας εξουδετερώνεται από τη μεγάλη αγάπη που έχει ο Νίκος για τη γυναίκα του. Μια μέρα, η Λένα δέχεται στο αρχοντικό της σπίτι την επίσκεψη της Μάρως, ανιψιάς του Νίκου και παλιάς συμμαθήτριάς της. Η Μάρω εξομολογείται στη φίλη της πως είναι ερωτευμένη μ’ ένα θαυμάσιο νέο, τον Αλέξη Βαλσάμη, και ζητάει από τη Λένα να τη βοηθήσει, για να πεισθούν η μητέρα της Αθηνά κι ο θείος της, ώστε να συγκατατεθούν σ’ αυτόν το δεσμό, για τον οποίο έχουν βασικές αντιρρήσεις. Οι αντιρρήσεις της μητέρας της Μάρως προέρχονται από το παρελθόν του Αλέξη και τις διοχετεύει στον αδελφό της, το Νίκο, ο οποίος όμως ύστερα από τη μεσολάβηση της γυναίκας του υπέρ της Μάρως, αναλαμβάνει να καλέσει το Βαλσάμη σε μια δεξίωση στο σπίτι του, για να γνωριστούν. Εκεί όμως ο Αλέξης θα γνωρίσει τη Λένα. Απ’ την πρώτη στιγμή, οι δυο νέοι θα νιώσουν κάτι, που για πολλές μέρες δεν θα τολμούν ούτε στον ίδιο τους τον εαυτό να το ομολογήσουν. Απ’ αυτή τη μοιραία νύχτα της δεξίωσης θ’ αρχίσει ο μεγάλος αγώνας της Λένας να ξεχάσει το μεγάλο αμαρτωλό αίσθημά της για το Βαλσάμη κι όταν τυχαία θα βρίσκονται ο ένας κοντά στον άλλο εξ αιτίας της Μάρως, η Λένα πανικόβλητη θα προσπαθεί να εξαφανιστεί…. Ακολουθούν πολλές δραματικές σκηνές και στο τέλος η Λένα θα βρει την εξιλέωση στο θάνατο…

Διαβάστε επίσης: Σταύρος Ξενίδης: Ένας από τους κορυφαίους καρατερίστες του ελληνικού κινηματογράφου

22. Δεσποινίς Διευθυντής

Πρεμιέρα: 07.12.1964
Σενάριο: Ασημάκης Γιαλαμάς, Κώστας Πρετεντέρης
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Λίλη Παπαγιάννη, Δημήτρης Νικολαΐδης, Κώστας Καράς, Ελένη Ζαφειρίου, Γιάννης Βογιατζής, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Κατερίνα Γώγου
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς


Υπόθεση: Η Λίλα έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική στο εξωτερικό και έρχεται στην Ελλάδα, όπου και διορίζεται σε μια τεχνική επιχείρηση. Η μόνη της απασχόληση είναι η δουλειά της και ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε για την κοσμική ζωή. Απλή, πάντα κλεισμένη στον εαυτό της, δεν κάνει συντροφιά με κανέναν, παρά μόνο με τα βιβλία της. Στην ίδια εταιρία έχει υφιστάμενό της έναν υπομηχανικό, ο οποίος είναι ξέγνοιαστος, χαρούμενος, γλεντζές και κάθε φορά έχει επισκέψεις και τηλεφωνήματα από μικρούλες. Η Λίλα αρχίζει να τον ερωτεύεται και πιεζόμενη από μια ξαδέρφη της προσπαθεί να μιμηθεί τις μικρούλες κάνοντας εξαλλοσύνες, ενώ ο άλλος, ερωτευμένος μαζί της, αρχίζει να μαζεύεται. Τελικά ο έρωτας καταλήγει σε γάμο.

23. Μια τρελή, τρελή οικογένεια

Πρεμιέρα: 25.10.1965
Σενάριο: Νίκος Τσιφόρος, Πολύβιος Βασιλειάδης· διασκευή του θεατρικού έργου «Οι γυναίκες προτιμούν τους σκληρούς».
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Αλέκος Αλεξανδράκης, Μαίρη Αρώνη, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Δημήτρης Καλιβωκάς, Λίλη Παπαγιάννη, Κατερίνα Γώγου
παραγωγή: Φίνος Φιλμς

Υπόθεση: Η Μίκα, ενώ είναι έτοιμη να παντρευτεί σε λίγες μέρες τον Μίκη, ύστερα από ένα ξαφνικό 24ωρο ταξίδι στη Βενετία γυρίζει σπίτι της παντρεμένη με τον Ανδρέα, ένα γοητευτικό άνδρα που γνώρισε στη πλατεία του Αγίου Μάρκου στην ιταλική πόλη. Ο αρραβωνιαστικός της διαμαρτύρεται για το ανήκουστο αυτό γεγονός, αλλά η οικογένεια της Μίκας, ιδιόρρυθμη και με πολύ μοντέρνες αντιλήψεις για την ζωή, δεν φαίνεται να ενοχλείται και πολύ απ’ αυτόν το γάμο. Ο Ανδρέας όμως βλέπει πως βιάστηκε πολύ να παντρευτεί τη Μίκα. Από τις πρώτες κιόλας ώρες ανακαλύπτει ότι έχει πέσει σε μια «τρελή, τρελή οικογένεια». Η μητέρα έχει διώξει τον πατέρα από το σπίτι, η μικρή κόρη (η Σίσυ) κουβαλάει μέσα στο σπίτι το μπόιφρεντ της, το Μίλτο, η υπηρέτρια κάνει του κεφαλιού της και η ίδια η Μίκα απ’ την πρώτη κιόλας μέρα τα σπάει, για να γιορτάσει το γεγονός του γάμου της και γίνεται σκνίπα στο μεθύσι. Ο Ανδρέας αποφασίζει να βάλει τάξη. Μα όταν πετάει έξω το σαχλό τέντι-μπόι,φοβερίζει τη Σίσυ, απειλεί τη μαμά, προσκαλεί τον πατέρα στο σπίτι και περιορίζει τις έξαλλες δραστηριότητες της γυναίκας του, αντιμετωπίζει την εχθρότητα όλων. Τότε ο Ανδρέας αλλάζει μέθοδο. Τηλεφωνεί σε μια άλλη γυναίκα, τη Νανά, και φεύγει απ’ το σπίτι αποφασισμένο να μην ξαναγυρίσει. Η Μίκα γίνεται έξω φρενών από την ζήλια της και για να πικάρει τον Ανδρέα τηλεφωνεί με τη σειρά της στον πρώην αρραβωνιαστικό της και του προτείνει να ξανασυνδεθούν. Ο Ανδρέας το μαθαίνει και εξαγριώνεται. Με τη βοήθεια του πεθερού του, του Στέλιου, καταστρώνει ένα σχέδιο για να συνεφέρουν την τρελή, τρελή οικογένειά τους. Ο Στέλιος θα παίξει ένα παιχνίδι. Θα δηλώσει στη γυναίκα του, την Τζίνα, πως μια κι αυτή δεν τον θέλει, αποφάσισε να παντρευτεί μια άλλη, την οποία θα αποκαταστήσει στο σπίτι του. Η Τζίνα, ύστερα απ’ αυτό αρχίζει να βάζει μυαλό. Αλλά η πονηρή Μίκα καταφέρνει να τουμπάρει τον καλόκαρδο πατέρα της, που της ομολογεί πως αυτό το σχέδιο είναι κόλπο του Ανδρέα να τις κάνει να ζηλέψουν. Η Μίκα ξεσπαθώνει και πάλι….

24. Τζένη, Τζένη

Πρεμιέρα: 21.02.1966
Σενάριο: Ασημάκης Γιαλαμάς, Κώστας Πρετεντέρης
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Ανδρέας Μπάρκουλης, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Μαίρη Λαλοπούλου, Δημήτρης Καλιβωκάς
παραγωγή: Φίνος Φιλμς
Υπόθεση: Η Τζένη, μια όμορφη σύγχρονη κοπέλα που σπουδάζει φιλόλογος, ζει στο νησί της με τον πατέρα της, Κοσμά, που είναι ο κομματάρχης και φανατικός υποστηρικτής του υποψήφιου βουλευτή του νησιού, Γκόρτσου. Για τις μελέτες της η Τζένη επισκέπτεται συχνά την ιδιωτική βιβλιοθήκη του εφοπλιστή Κασσανδρή, πολιτικού αντιπάλου του πατέρα της. Στις προσεχείς εκλογές ο Κασσανδρής κατεβάζει ως υποψήφιο βουλευτή τον ανιψιό του, Νίκο, ο οποίος μόλις έχει επιστρέψει από λαμπρές οικονομολογικές σπουδές στην Αμερική, παντρεμένος κρυφά με την Υβόννη, την οποία προσωρινά εγκαθιστά στο Τουριστικό Ξενοδοχείο του νησιού. Η προεκλογική περίοδος στο νησί έχει αρχίσει, ο Κοσμάς χρεώνεται τις προεκλογικές συγκεντρώσεις του Γκόρτσου και το ρεύμα φαίνεται πως είναι υπέρ αυτού και εναντίον του Νίκου. Ο Κασσανδρής βλέποντας πως μια αποτυχία του ανιψιού του θα έχει επιπτώσεις στα συμφέροντά του, σκαρφίζεται με τη βοήθεια της γυναίκας του, Ντιάνας, το εξής κόλπο: να παντρέψουν με λευκό γάμο τους δυο νέου, το Νίκο και την Τζένη, που άλλωστε δείχνουν ξεχωριστή συμπάθεια ο ένας για τον άλλο, ούτως ώστε το μεγάλο λαϊκό ρεύμα υπέρ του Γκόρτσου να το διοχετεύσει ο Κοσμάς υπέρ του Νίκου, μια και τώρα θα γίνει γαμπρός του. Η Τζένη δέχεται, γιατί αντάλλαγμα αυτής της θυσίας της θα είναι η εξόφληση εκ μέρους του Κασσανδρή όλων των χρεών του πατέρα της. Ο Νίκος όμως γίνεται έξω φρενών. Ανακοινώνει ότι είναι ήδη παντρεμένος κι ένας δεύτερος γάμος – έστω και λευκός – είναι αδύνατος χωρίς τη συγκατάθεση της γυναίκας του……

25. Μια σφαίρα στην καρδιά («Une balle au cœur»)

Πρεμιέρα (στην Ελλάδα): 19.12.1966
Σκηνοθεσία: Ζαν-Ντανιέλ Πολλέ
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Σάμι Φρέι, Φρανσουάζ Αρντί, Σπύρος Φωκάς, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Σωτήρης Μουστάκας, Βιβέτα Τσιούνη, Αρτέμης Μάτσας, Δημήτρης Μυράτ, Άννα Ραυτοπούλου, Γιώργος Μούτσιος, Χρήστος Νέγκας, Νίκος Τσακιρίδης, Νίκος Φέρμας, Κώστας Φέρρης, Φάνης Χηνάς, Γιώργος Μαρίνος, Ζανίνο
Υπόθεση: Η Κάρλα είναι τραγουδίστρια ενός καμπαρέ της Τρούμπας και πρώην ερωμένη ενός άρχοντα του υποκόσμου. Ζει μια άχαρη ζωή, θύμα παλιών σφαλμάτων. Εκεί γνωρίζει τον Φραντσέσκο Μοντελέκρ, τελευταίο απόγονο μιας πλούσιας σικελικής οικογένειας, την περιουσία του οποίου έχει κλέψει η Μαφία κι αυτός έχει ορκισθεί εκδίκηση. Προσπαθώντας να ξεφύγει από τον γκάγκστερ Ριζάρντι, ο οποίος τον καταδιώκει για λόγους παλιού οικογενειακού μίσους, ο Φραντσέσκο τραυματίζει και παραμορφώνει τον Ριζάρντι, με αποτέλεσμα να τον κυνηγάει ο Ναβάρα, επικεφαλής όλης της συμμορίας. Στην Ελλάδα φθάνει αναζητώντας έναν μάρτυρα, που θα τον βοηθήσει να στείλει στη φυλακή τον αρχιμαφιόζο.

Εδώ γνωρίζει την Κάρλα, η οποία τον ερωτεύεται και τον βοηθάει υλικά και ηθικά, για να σκοτώσει όλους τους εχθρούς του. Ωστόσο, ο Φραντσέσκο είναι ερωτευμένος με την Άννα, που ήρθε στην Ελλάδα μαζί με μια φίλη της, την Ελένη. Αλλά το πρωτοπαλίκαρο της Μαφίας σκοτώνει την Άννα και το κυνηγητό ανάμεσα στον Φραντσέσκο και τη Μαφία συνεχίζεται, μέχρι που εκείνος σκοτώνει τον τελευταίο αντίπαλό του, τον Νοβάρα. Τώρα πια είναι ελεύθερος να γυρίσει στη Σικελία για ν’ αποκτήσει πάλι το γόητρό του και την περιουσία του, όμως την τελευταία στιγμή, ενώ μονομαχεί και σκοτώνει τον Ριζάρντι, ένας άλλος γκάνγκστερ επιτίθεται στον Φραντσέσκο και τον σκοτώνει.

26. Εκείνος κι Εκείνη

Πρεμιέρα: 30.01.1967
Σενάριο: Ερρίκος Ανδρέου, Πάνος Κοντέλης
Σκηνοθεσία: Ερρίκος Ανδρέου
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Φαίδων Γεωργίτσης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς

27. Κοντσέρτο για πολυβόλα

Πρεμιέρα: 20.03.1967
Σενάριο: Νίκος Φώσκολος
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Ανδρέας Μπάρκουλης, Μάνος Κατράκης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς


Υπόθεση: Η Νίκη, μια νέα κοπέλα που εργάζεται στο Γενικό Επιτελείο, συλλαμβάνεται με την κατηγορία ότι παρέδιδε μυστικά σ’ έναν πράκτορα των Ιταλών. Η Νίκη παραδέχεται την ενοχή της λέγοντας ότι είναι θύμα εκβιασμού των Ιταλών, οι οποίοι έχουν συλλάβει τον αδερφό της. Ο στρατηγός του Β΄ Γραφείου της λέει ότι δεν θα καταδικαστεί, αν δεχτεί να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην πατρίδα της. Όμως ο Ιταλός πράκτορας της ζητάει κάτι μυστικά έγγραφα. Η Νίκη τα κλέψει από το λοχαγό Αλέξη Θεοδώρου, ο οποίος καταδικάζεται σε θάνατο για απώλεια εγγράφων. Όταν θα οδηγηθεί στον τόπο της εκτελέσεως, ένα απρόοπτο γεγονός θα δώσει τη σωστή λύση.

28. Αγάπη κι αίμα

Πρεμιέρα: 04.03.1968
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Νίκος Φώσκολος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Κώστας Καζάκος, Σπύρος Καλογήρου, Ελένη Ζαφειρίου, Φλωρέττα Ζάννα, Λάκης Κομνηνός, Γιάννης Αργύρης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμ


Υπόθεση: Η Φώνη Γέρακα, κόρη ενός σκληροτράχηλου γαιοκτήμονα που χει άλλα τρία αγόρια, αγαπάει κρυφά τον Έκτορα Αργούζη, μεσαίο γιο μιας άλλης ισχυρής οικογένειας, που βρίσκεται σε παλιά και αγεφύρωτη διαμάχη με τη δική της. Οι δυο νέοι ζουν την έκσταση του έρωτά τους και είναι αποφασισμένοι να μείνουν ενωμένοι με κάθε θυσία και να γεφυρώσουν με την αγάπη τους το χάος του μίσους που χωρίζει τα δυο τους σπίτια και τα οδηγεί σε αιματηρές συγκρούσεις. Όμως το ερωτικό πάθος ενός νεαρού επιστάτη, που έχει μεγαλώσει μαζί της, ανοίγει ένα νέο και τρομακτικό κύκλο αίματος ανάμεσα στις δύο οικογένειες, που συντρίβει την αγάπη των δύο παιδιών εξαναγκάζοντάς τα να πάρουν θέση στο προαιώνιο μίσος. Όταν στο τέλος του έργου η Φώνη κι ο Έκτορας μετρούν γι’ άλλη μια φορά τις δυνάμεις τους, η αγάπη τους δίνει γι’ άλλη μια φορά τη δύναμη να περάσουν το ποτάμι του αίματος που τους χωρίζει.

29. Ένας ιππότης για τη Βασούλα

Πρεμιέρα: 11.11.1968
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Δαλιανίδης
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Φαίδων Γεωργίτσης, Χρόνης Εξαρχάκος, Μαρία Φωκά, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Μαρία Μπονέλου, Άννα Παϊτατζή
Παραγωγή: Φίνος Φιλμς

Υπόθεση: Η Βασούλα ζει ήσυχα και ωραία σαν οικονόμος μιας πλούσιας, αλλά παράξενης γριάς. Η πλούσια και παράξενη γυναίκα έχει το δικό της κόσμο, που τον αποτελούν ο δικηγόρος της, ο σοφέρ της και ο καπετάνιος ενός καραβιού της. Κάποια μέρα, η γηραιά κυρία και ο «κόσμος» της φεύγουν για κάτι οικονομικές διαπραγματεύσεις στη Θεσσαλονίκη και η Βασούλα μένει ολομόναχη στο αρχοντικό. Εκείνο το βράδυ, την επισκέπτονται μια φιλενάδα της και ένας αναιδέστατος τύπος που ακούει στο όνομα Μήτσος. Την πείθουν να τους φιλοξενήσει για μια μόνο βραδιά. Ξαφνικά, επιστρέφει η κυρία της. Πάνω στην απελπισία της, η Βασούλα παρουσιάζει το Μήτσο για σύζυγό της…

Διαβάστε επίσης: Ο Λαμπρούκος με τις τρεις κινηματογραφικές καριέρες!!!

30. Μια γυναίκα στην Αντίσταση

Πρεμιέρα: 12(;).10.1970
Σενάριο: Ντίνος Δημόπουλος, Λάζαρος Μοντανάρης
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Κώστας Καζάκος, Άλκης Γιαννακάς, Λυκούργος Καλλέργης, Κάκια Παναγιώτου, Μίμης Χρυσομάλλης
Παραγωγή: Καραγιάννης-Καρατζόπουλος


Υπόθεση: Οι αρραβώνες της Άννας (κόρης συνταγματάρχη, ανιψιάς στρατιωτικού και αδελφής μαθητή της σχολής Ευελπίδων) με το λοχαγό της αεροπορίας, Δημήτρη, γίνονται στο οικογενειακό κτήμα της νύφης κοντά στην Καστοριά στις 27 Οκτωβρίου 1940. Την επομένη και ενώ όλη η οικογένεια είναι έτοιμη να πάρει το πρωινό της, ενώ το ζεύγος των μνηστευμένων μόλις γύρισε από μια πρωινή βόλτα με στρατιωτικό αεροπλάνο, φθάνει το μήνυμα ότι η Ιταλία κήρυξε τον πόλεμο. Οι άνδρες φεύγουν για το μέτωπο. Η Άννα γίνεται νοσοκόμα υποφέροντας αφάνταστα για την απουσία του Δημήτρη, ο οποίος, για ν’ απαλύνει τον πόνο της, φθάνει μια μέρα στο κτήμα με το αεροπλάνο του για να τη δει. Πρόκειται να παραπεμφθεί στο στρατοδικείο, αλλά βρίσκει τον τρόπο να ξαναπετάξει. Το αεροπλάνο του πέφτει χτυπημένο και τα ίχνη του χάνονται. Η Άννα τρελαίνεται, αλλά ξαναβρίσκει αργότερα τον εαυτό της και εντάσσεται σε αντιστασιακή οργάνωση, στην οποία μετέχει και ο αδελφός της με αρχηγό κάποιον Ίκαρο, που της είναι άγνωστος. Τελικά, τον βρίσκει και ανακαλύπτει ότι είναι ο Δημήτρης της, ο οποίος της αποκαλύπτει το λόγο, για τον οποίο έμεινε κρυμμένος τόσο καιρό. Έχει χάσει το ένα του πόδι. Το δράμα λύεται με τον από λάθος φόνο του αδελφού της Άννας από τη μητέρα τους, την ώρα που ολόκληρη η αντιστασιακή ομάδα ρισκάρει τα πάντα για να σώσει τη «γυναίκα της Αντίστασης».

31. Μαντώ Μαυρογένους

Πρεμιέρα: 27(;).12.1971
Σενάριο: Κώστας Καραγιάννης, Νικόλαος Καμπάνης
Σκηνοθεσία: Κώστας Καραγιάννης
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Πέτρος Φυσσούν, Άλκης Γιαννακάς, Ελένη Ερήμου, Σταύρος Ξενίδης
Παραγωγή: Καριαγιάννης-Καρατζόπουλος

32. Ερωτική συμφωνία

Πρεμιέρα: 13(;).03.1972
Σενάριο: Τζένη Καρέζη
Σκηνοθεσία: Κώστας Καζάκος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Κώστας Καζάκος, Νότης Περγιάλης, Σταύρος Ξενίδης, Λαυρέντης Διανέλλος
Παραγωγή: Καραγιάννης-Καρατζόπουλος

33. Λυσιστράτη

Πρεμιέρα: 27.11.1972
Σενάριο: Γιάννης Νεγρεπόντης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζερβουλάκος
Παίζουν: Τζένη Καρέζη, Κώστας Καζάκος, Άννα Φόνσου, Άννα Μαντζουράνη, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος
Παραγωγή: Καραγιάννης-Καρατζόπουλος

 

Αναδημοσίευση άρθρου απο το:

ola-ta-kala.blogspot.gr
Σχόλια
Loading...