ΤΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΘΟΝΗΣ ΚΑΣΤΡΙΝΟΣ – ΖΩΚΑ

Ο Μανώλης Καστρινός (πραγματικό όνομα: Μανώλης Παπάζογλου, Ηράκλειο, Σεπτέμβριος 1917 – 2 Νοεμβρίου 1979) ήταν σπουδαίος Έλληνας χορευτής και χορογράφος.

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το Σεπτέμβριο του 1917 και ήταν γιος του Σοφοκλή Παπάζογλου. Σπούδασε δραματική τέχνη στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (1935), χορό στις Σχολές Γριμάνη -Ζουρούδη, Μοριάνωφ (1936-194]) και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι στις σχολές μπαλέτου «Olga Preobrajenska», «Antonio Alcaraz» (φλαμέγκο), «Bergère» (μοντέρνο χορό) και στην Σχολή «Myrio et Decha» (αισθητικό χορό). Πρωτοεμφανίστηκε στο Εθνικό Θέατρο σε κωμωδίες του Μολιέρου το 1935 και από το 1937 άρχισε τις εμφανίσεις του στο ελεύθερο μουσικό θέατρο. Το 1943] ο Μανώλης Καστρινός ήταν εκείνος που πρώτος δημιούργησε και λανσάρισε το πρώτο χορευτικό ζευγάρι «Πας ντε Ντε» («Pas de deux») σε βάση ελληνικών λαϊκών χορών και ελληνικών κουστουμιών όπως στα έργα «Το Ειδύλλιο στη βρύση», «Βουκολικό», «Ελληνική ραψωδία» και «Κρητικά πατήματα». Το 1945, ερμήνευσε στην Εθνική Λυρική Σκηνή τον επώνυμο ρόλο, στο χορόδραμα του Πετρίδη, «Πραματευτής». Το 1946, εμφανίστηκε στο Παρίσι, ως πρώτος χορευτής στα μπαλέτα «Folie Bergères» και «Kirsta». Από το 1949, άρχισε να χορεύει, με μόνιμη πλέον παρτεναίρ, τη Χρυσούλα Ζώκα. Σταδιοδρομία ως χορογράφος

20150416_214313

Όχι, η ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΖΩΚΑ δεν ήταν μια ανώνυμη, δεν ήταν απλώς η σύζυγος του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΟΥΝΤΑ, όπως θέλησαν να το αναγγείλουν δημοσιογραφικοί ιστότοποι. Ηταν μια κορυφαία χορεύτρια, των μεγάλων εποχών της ελληνικής επιθεώρησης στα μεταπολεμικά χρόνια και των νυχτερινών κέντρων, τότε που είχαν «class» και δεν ήταν..αρένες και χοροπηδάδικα. Κανονικά, αν ήθελαν να προσδιορίσουν την ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΖΩΚΑ, τώρα που έφυγε από τη ζωή, και να τη συνδέσουν με κάποιον, θα έπρεπε να πουν στην είδηση πως έφυγε η παρτενέρ του ΜΑΝΩΛΗ ΚΑΣΤΡΙΝΟΥ. Στην Ελλάδα, όμως, ξεχνούμε, δεν τιμούμε την Τέχνη ή τους καλλιτέχνες, παρά το όποιο κουτσομπολιό. Κι αν όχι το κουτσομπολιό, σίγουρα το ιδιωτικό. Το καλλιτεχνικό δεν ενδιαφέρει κανένα – από τους «ιθύνοντες» Το αντιμετώπισα το θέμα ειδικά στα λίγα χρόνια που συνεργάστηκα με την τηλεόραση και είναι κι ο λόγος που την παράτησα εσπευσμένα κι ακόμα τρέχω..

Find My Store

FINDMYSTORE

Διαφήμισε σ' εμάς την Επιχείρησή σου, τα Προϊόντα σου και τις Υπηρεσίες σου και κάνε τη ΔΙΑΦΟΡΑ, ΕΞΥΠΝΑ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

                              

Ο Γιώργος Φούντας είναι το προσωπικό κομμάτι της ζωής της. Μόνο που η ΖΩΚΑ, είχε δική της καριέρα, ήταν αυθύπαρκτη, όταν γνωρίστηκε με τον Φούντα και προέκυψε ο μεγάλος έρωτας , εκείνος ήταν κορυφαίος του σινεμά κι εκείνη κορυφαία του χορού, δίπλα στον Μανώλη Καστρινό. Διότι ο Καστρινός μαζί με τον Γιάννη Φλερύ είναι οι δύο πιονέροι που καθιέρωσαν, που επέβαλαν, το ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΖΕΥΓΑΡΙ. Ο Φλερύ με την Λίντα Αλμα, ο Καστρινός με τη Ζώκα. Και μετά, τα βήματα τους ακολούθησαν κι άλλοι, όπως ο Βαγγέλης Σειληνός , αρχικά με την Ελένη Προκοπίου και κατόπιν με την Μαρία Ιωαννίδου κι ο Φώτης Μεταξόπουλος, για κάποια διάστημα με την Βίκυ Τζινιέρη κι ύστερα με την Νάντια Φοντάνα που έγραψαν τη δική τους ιστορία στο θέαμα.. Κι άλλοι…και δράττομαι της ευκαιρίας να τους θυμηθώ και να τους θυμίσω στους αναγνώστες διότι πολύ φοβούμαι πως αν δεν έχουν γάμο με κάποιον ή κάποια του ελληνικού κινηματογράφου που ξαναπαίζεται στην TV, δεν θα τους μνημονέψει κανείς. Τον Τάκη Σαγιώρ με τη Λουίζα Μελίντα, τον Τάκη Βαρλάμο με την Μαρία Ντε Πετρίλιο , τον Χρήστο Πατρινό με την Ντόνα Βάνα, την Ρένα Καμπαλάδου με τον Γιώργο Στρατηγάκη (που τους είχε κι η Αλίκη στην πρώτη «Καμπίρια» σε σκηνοθεσία Μιχάλη Μπούχλη )κα… Και σταματώ εδώ… Για να μην ξεφύγω του θέματος. Ναι, διότι σε ξεχνάνε. Κι όπως μου είχε εξηγήσει πριν από χρόνια μία φίλης της αείμνηστης ΚΑΙΤΗΣ ΜΠΕΛΙΝΤΑ «για να μη ξεχαστεί ο καλλιτέχνης όταν φύγει, ένας τρόπος υπάρχει: Να αφήσει πίσω του κάποιον που να υπενθυμίζει διαρκώς , με ποικίλους τρόπους , τα έργα του και τις ημέρες του»

59eba8c3-f478-4a99-b0b7-870dc5432ddb

Δυστυχώς, η αντιμετώπιση του θανάτου της Χρυσούλας Ζώκα, δείχνει ότι δεν ξέρουν ή δεν θυμούνται πιά, ποιος ήταν ο Μανώλης Καστρινός. Με τον οποίο χόρεψαν μαζί στις μεγάλες επιθεωρήσεις του Μπουρνέλη και όχι μόνο αλλά και σε φιλμ της «Φίνος» (στην «Καφετζού», στο «Η κυρία του κυρίου» κλπ) ενώ ο Καστρινός ήταν ο κύριος χορογράφος της εταιρίας και αυτός που στήριξε χορογραφικά τον Γιάννη Δαλιανίδη στη μισή καλλιτεχνική του περίοδο- ύστερα ο Δαλιανίδης , «κόλλησε» εξαιρετικά με τον Φλερύ κι άλλαξε συνεργάτη. Ο Καστρινός σιγά σιγά αποχώρησε από τα θέατρα αλλά έκανε δουλειές που ΔΕΝ τις μνημόνευσε κανείς όταν διοργανώσαμε η Ελλάδα τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο ΜΑΝΩΛΉΣ ΚΑΣΤΡΙΝΟΣ ΕΙΧΕ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΔΥΟ ΟΛΥΜΠΙΑΔΩΝ: ΤΟΥ 1972 ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΚΑΙ ΤΟΥ 1976 ΣΤΟ ΜΟΝΤΡΕΑΛ. Η Χρυσούλα Ζώκα είχε ένα αγαλματένιο κορμί, ένα θεικό παράστημα κι ένα λαιμό περήφανου κύκνου. Εδινε μια ανάταση στο χορευτικό της κι είχε αέρα αριστοκράτισσας, για αυτό άλλωστε και τους αποκαλούσαν και «αριστοκράτες» ως χορευτικό δίδυμο. Δεν είχε το «νεύρο» της Λίντα Αλμα, είχε το δικό της παράστημα σαν να έβγαινε από κλασικό μπαλέτο.

hqdefault

 

Σχόλια
Πηγή

Ο ellinikoskinimatografos.gr σέβεται όλες τις απόψεις, με χιούμορ και όχι με ύβρεις. Γι αυτό σας παρακαλούμε να μην αναρτάτε σχόλια που είναι υβριστικά ή άσχετα με το περιεχόμενο του άρθρου.

Comments

comments