Με την μαεστρική καθοδήγηση του Μάτσα, οι ερμηνείες των εξαιρετικών ηθοποιών του καστ απογειώνονται και δημιουργούν ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα για το «Κορίτσι της Κυριακής»

Μία νεαρή πόρνη, ερωτεύεται έναν φτωχό νέο και παλεύει να ξεφύγει από την προηγούμενή ζωή της και τον δυνάστη αδερφό της.

Στείλε μας το δικό σου άρθρο!!!

Πρόκειται για ένα σενάριο που εκ πρώτης όψεως δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, αφού ανάλογες καταστάσεις βίωνε διαρκώς η ελληνική κοινωνία στην μεταπολεμική Ελλάδα της φτώχειας, της ανέχειας και της ανεργίας.

Τι πιθανότητες είχε μια τέτοια ταινία να σημειώσει εμπορική επιτυχία και μάλιστα εκείνη την εποχή; Εκ πρώτης όψεως, λίγες.

Εάν όμως στην όλη εξίσωση προσθέσει κανείς το σενάριο και τη σκηνοθεσία του Νέστορα Μάτσα, αλλά και μερικά σπουδαία ονόματα ηθοποιών, όπως τους Γιώργο Φούντα, Ξένια Καλογεροπούλου, Μαίρη Χρονοπούλου, Φαίδων Γεωργίτση, Δέσπω Διαμαντίδου, Νότη Περγιάλη και Κατερίνα Γώγου, η εικόνα αλλάζει άρδην.

Αυτό ήταν και το σκεπτικό της εταιρείας παραγωγής Θ. Δαμασκηνός-Β. Μιχαηλίδης όταν αποφάσισε να δώσει σάρκα και οστά στο παραπάνω σενάριο, αναθέτοντάς το στον Νέστορα Μάτσα, εν έτη 1964.

Και κάπως έτσι γυρίστηκε η ταινία «Το κορίτσι της Κυριακής», το οποίο ενσάρκωνε η Ξένια Καλογεροπούλου, σε έναν ακόμα ρόλο που σημάδεψε την καριέρα της.

Το αποτέλεσμα σε ένα βαθμό δικαίωσε τους δημιουργούς της ταινίας, η οποία έκοψε 112.364 εισιτήρια στην πρώτη προβολή της και ήρθε στην 50η θέση ανάμεσα στις 93 ταινίες της σεζόν 1964-1965.

Η υπόθεση, όπως μας ενημερώνει η Καραγιάννης-Καρατζόπουλος ΑΕ – που είχε αναλάβει τη διανομή της -, ήταν η εξής: «Μια πεταλουδίτσα της νύχτας, η Μαρίνα, αφού το ’σκασε απ’ το ορφανοτροφείο, κάνει πιάτσα στο λιμάνι του Πειραιά.

Γνωρίζεται μ’ ένα νεαρό μουσικό, τον Ορφέα, που γυρίζει στα λαϊκά κέντρα και παίζει μπουζούκι. Ανάμεσά τους αναπτύσσεται ένας παράφορος έρωτας. Σε μια έφοδο της αστυνομίας στα κέντρα του λιμανιού, η Μαρίνα συλλαμβάνεται και, ως ανήλικη, οδηγείται ξανά στο αναμορφωτήριο. Ο Ορφέας τη βοηθά να δραπετεύσει και καταφεύγουν στο νεκροταφείο σκαφών του Περάματος. Ο φυγόδικος αδελφός της Μαρίνας, ο Μίλτος, ένας επαναστατημένος τύπος, μαθαίνει πού κρύβεται η αδελφή του, τη βρίσκει, κλέβει τις οικονομίες της και διαφεύγει στο εξωτερικό».

Με την μαεστρική καθοδήγηση του Μάτσα, οι ερμηνείες των εξαιρετικών ηθοποιών του καστ απογειώνονται και δημιουργούν ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα, που μέχρι σήμερα βλέπεται με ενδιαφέρον. Έστω κι αν το «Κορίτσι της Κυριακής» αποτελεί μια ακόμα ελληνική ταινία που τα ιδιωτικά κανάλια δεν έκαναν τον κόπο να προβάλλουν.

Και συνιστά μια ακόμα απόδειξη της δύναμης του σεναρίου, το οποίο μπορεί να πάρει μια απλή υπόθεση και να την εξελίξει σε ένα κινηματογραφικό αριστούργημα.

Το «Κορίτσι της Κυριακής» βέβαια σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί κινηματογραφικό αριστούργημα, ωστόσο διεκδικεί επάξια μια θέση στις ποιοτικές παραγωγές της δεκαετίας του 1960.

Η μουσική ήταν του αξέχαστου Γιώργου Μητσάκη και η φωτογραφία του Ανδρέα Αναστασάτου.

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

Σχόλια
Loading...