Κώστας Βουτσάς και «Όλα καλά, όλα ανθηρά»

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 ήταν φανερό ότι ο ελληνικός κινηματογράφος περνούσε σε μια περίοδο εσωστρέφειας.

Στείλε μας το δικό σου άρθρο!!!

Οι μεγάλες παραγωγές ήταν αισθητά λιγότερες, η τηλεόραση έμπαινε σιγά σιγά σε κάθε ελληνικό σπίτι, η σπουδαία γενιά των ηθοποιών της δεκαετίας του 50’ και του 60’ είχε χάσει – απόλυτα λογικά – την «ορμή» της, ο Φίνος είχε πλέον ωριμάσει, οι κινηματογραφικές αίθουσες είχαν ολοένα και λιγότερους θεατές.

Η δεκαετία αυτή εάν συγκριθεί με την δεκαετία του 1960, για τις παραγωγές ελληνικών ταινιών τόσο σε αριθμό, όσο και σε ποιότητα, είναι σίγουρο ότι θα αποδειχθεί απίστευτα φτωχότερη.

Ακόμα και οι ταινίες που γυρίζονταν όμως, δεν είχαν ιδιαίτερα ευρηματικά σενάρια, ενώ πολλές φορές συμπαρέσυραν στην μετριότητα ακόμα και τους σπουδαίους ηθοποιούς που συμμετείχαν σε αυτές.

Για να μην είμαστε όμως άδικοι με αυτές, ίσως να έφταιγε και η όλη «αισθητική» της εποχής εκείνης, σε κάθε επίπεδο, πολιτιστικό, κοινωνικό ή ακόμα και πολιτικό.

Μια απο αυτές τις ταινίες ήταν και η ταινία με τίτλο «Ο αισιόδοξος», η οποία γυρίστηκε το 1973, σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη και σενάριο των Πολύβιου Βασιλειάδη και Λάκη Μιχαηλίδη.

Πρωταγωνιστές της ήταν ο Κώστας Βουτσάς, ο Νίκος Ρίζος και η Έλενα Ναθαναήλ, ηθοποιοί καταξιωμένοι, ποιοτικοί, αλλά και εμπορικοί, που όμως παρασύρθηκαν ασυναίσθητα ίσως, σε μέτριες επιλογές, στις οποίες δεν είχαν συνηθίσει τους έλληνες σινεφίλ.

Η ταινία δεν είναι κακή, βλέπεται ευχάριστα, έχει πολλές κωμικές στιγμές, αλλά την ίδια στιγμή δεν είναι από εκείνες που μπορείς να δεις και 5 και 6 και 10 φορές, όπως μπορούσες να κάνεις στην συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών ταινιών των δεκαετιών του 50’ και του 60’.

«Πρόλαβε» ωστόσο να αφήσει στην ιστορία μια ατάκα που ο Βουτσάς επαναλάμβανε πολλές φορές στην ταινία, «όλα καλά, όλα ανθηρά».

Ατάκα που λέμε μέχρι σήμερα, οι περισσότεροι όμως χωρίς να γνωρίζουμε…την προέλευσή της.

Η υπόθεση της ταινίας ήταν η εξής:

Ο Χρήστος και ο Πάνος είναι συνέταιροι σε ένα κατάστημα με μοτοσικλέτες, αλλά με τελείως διαφορετικούς χαρακτήρες.

Ο ένας είναι αισιόδοξος διαρκώς και ο άλλος προσγειωμένος και συνετός.

Οι δυο τους επιδιώκουν να αποκτήσουν την αντιπροσωπεία μιας μεγάλης ιαπωνικής φίρμας την οποία όμως διεκδικεί και ένας εισαγωγέας, ο Χαράλαμπος Σαράντης.

Κάποια στιγμή, ο Χρήστος, ο πλέον αισιόδοξος απ’ τους δύο (Κώστας Βουτσάς), πέφτει με τη μηχανή του πάνω στη μηχανή της Μαίρης (Έλενα Ναθαναήλ), κόρη του κυρίου Χαράλαμπου (Ανδρέας Φιλιππίδης) και την ερωτεύεται μη γνωρίζοντας πως είναι κόρη του.

Αλλά και η ανηψιά του κυρίου Χαράλαμπου, η Νίτσα (Έλσα Ρίζου), γνωρίζει και ερωτεύεται τον Άλκη (Άλκης Στέας), τον μικρότερο αδελφό του Πάνου, παρουσιαστή ενός δημοφιλούς τηλεοπτικού σόου.

Επίσης η κυρία Ρούλα (Μαρίκα Κρεβατά), μητέρα του Χρήστου και χήρα, ξανασυναντά τον κύριο Σαράντη Μιχαλακέα (Γιώργος Γαβριηλίδης), ένα παλιό της αίσθημα που άγεται σε αναθέρμανση.

Το όνομα όμως του Μιχαλακέα είναι ίδιο με το επώνυμο του κυρίου Χαράλαμπου και δημιουργεί σειρά παρεξηγήσεων.

Όλα όμως τακτοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο καθώς ο Άλκης ζητάει το χέρι της Νίτσας, ο Χρήστος εκείνο της Μαίρης και φυσικά ο Σαράντης το χέρι της κυρίας Ρούλας.

Όσο για τον Πάνο (Νίκος Ρίζος), αυτός διστακτικός καθώς είναι,σκέφτεται να ζητήσει το χέρι μιας σοβαρής κυρίας, της Σούζυ, η οποία μόλις άνοιξε ένα εστιατόριο με γιαπωνέζικη κουζίνα.

Στα ενδιαφέροντα στοιχεία της ταινίας είναι η εμφάνιση του Άλκη Στέα, δημοφιλή παρουσιαστή της εποχής, ο οποίος ουσιαστικά υποδύεται τον εαυτό του.

Από την άλλη, η ταινία αυτή ήταν η τελευταία στην οποία συμμετείχε ο Γιώργος Γαβριλίδης, ένας σπουδαίος ηθοποιός, ο οποίος έγραψε την δική του ιστορία στον ελληνικό κινηματογράφο έστω κι αν ποτέ δεν ήταν πρωταγωνιστής σε κάποια ταινία, αλλά έπαιζε πάντα δεύτερους ρόλους.

Η μουσική ήταν του Γιώργου Ζαμπέτα.

Εκτός από τους προαναφερθέντες, στην ταινία «Ο αισιόδοξος» συμμετείχαν ακόμα οι Ειρήνη Δογάνη, Ελένη Δακορώνια, Πέρσα Καμπάνη, Γιάννης Σμυρναίος, Νίκος Τσουκαλάς.

Η ταινία πήγε πολύ καλά εμπορικά, αφού τη σεζόν 1973-1974 που προβλήθηκε έκοψε 101.137 εισιτήρια και ήρθε 7η από πλευράς εισπράξεων ανάμεσα στις 44 ταινίες.

Αναδημοσίευση άρθρου απο το gazzetta.gr

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

Σχόλια
Loading...