Αφιέρωμα: Τα Νησιά Του Ελληνικού Κινηματογράφου (Μέρος 12) – Η Αίγινα στις «Διακοπές στην Αίγινα»

Διακοπές στην Αίγινα

Το καλοκαίρι του 1957, τέλη Αυγούστου, η Αίγινα είχε πλέον αποχαιρετήσει τους περισσότερους εγχώριους παραθεριστές που είχαν περάσει το καλοκαίρι τους στο αρχοντικό της «σκηνικό». Και στο λιμάνι της αποβιβαζόταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη για να γυρίσει ακόμη μια περιπέτεια σε ελληνικό νησί, αυτή τη φορά μαζί με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και τον Ανδρέα Μπάρκουλη σε ένα ρομαντικό, light και άκρως καλοκαιρινό κωμικό γαϊτανάκι – όχημα για τη μέλλουσα «εθνική» πρωταγωνίστρια.

Το νησί κινητοποιήθηκε για να εξασφαλίσει τους απαραίτητους κομπάρσους στην παραγωγή, χωρίς να ξέρει εκείνο το τέλος καλοκαιριού πως το vintage «Διακοπές στην Αίγινα» θα γινόταν η πιο εμβληματική ταινία για το νησί του Αργοσαρωνικού, με επιπλέον ατού ότι το ονομά του θα βρισκόταν για πάντα ανεξίτηλα τυπωμένο στον τίτλο της.

Από τον «Φάρο», τη θρυλική «Αύρα», την ταβέρνα του «Στρατηγού» και τα δρομάκια της χώρας, μπορεί να έχουν μείνει λίγα σήμερα για να θυμίζουν εκείνο το καλοκαίρι του 1957. Τίποτα όμως δεν δείχνει να έχει αλλάξει στον τρόπο με τον οποίο η κινηματογραφική κάμερα κατέγραψε μια κι έξω μια Ελλάδα που δεν υπάρχει πια και μια Αίγινα που ακόμη και σήμερα κρατάει ανεξίτηλα τα περισσότερα από τα μνημεία που την έκαναν ένα από τα πιο αριστοκρατικά «προάστια» της Αθήνας και μαζί το ξέφρενο θέρετρο μιας ολόκληρης γενιάς.

Τσαχπινιά στην τσαχπινιά, το «Διακοπές στην Αίγινα» μοιάζει σήμερα με απαρχαιωμένο δείγμα ενός σινεμά entertainment – απόδραση για τις μάζες και ταυτόχρονα μια ταινία – αναφορά για το πώς η Αίγινα έχτισε τον (σπουδαίοτερο από την ταινία του Λαμπρινού) μύθο της στις ασπρόμαυρες δεκαετίες της ελληνικής ιστορίας.

«Διακοπές στην Αίγινα» του Ανδρέα Λαμπρινού (1958) / Σενάριο: Ανδρέας Λαμπρινός / Πρωταγωνιστούν: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Ανδρέας Μπάρκουλης

Αναδημοσίευση άρθρου απο το:

flix.gr

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

Σχόλια
Loading...