Αφιέρωμα: Τα Νησιά Του Ελληνικού Κινηματογράφου (Μέρος 17) – Η Λήμνος στο «Ύψωμα 33»

Ύψωμα 33

Στα λίγο περισσότερα από τα 30 λεπτά που διαρκεί, το «Υψωμα 33» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου κλείνει μέσα του κάθε πτυχή του τι σημαίνει να είσαι φαντάρος σε ένα ακριτικό νησί, με τον παραλογισμό να έχει δώσει εδώ και καιρό τη θέση του στην κοινή λογική, με τις νυχτερινές εφόδους να μοιάζουν με το μοναδικό λόγο για να ξυπνάς από το «βαθύ ύπνο» μιας άσκοπης ρουτίνας και τη θέα της απέραντης θάλασσας να σταματάει στον φαντάρο των «εχθρών» στην γειτονική Τουρκία που μετράει κι αυτός τις μέρες του όπως κι εσύ για τη μέρα της μεγάλης φυγής.

Πάνω από το κεφάλι σου ίπταται η απειλή μιας εφόδου, κάτω από τα πόδια σου στην άκρη του γκρεμού η θάλασσα είναι το τελευταίο σύνορο προς την τρέλα και γύρω σου μια απέραντη ερημία έρχεται να γίνει η εθνική μοναξιά για τον πραγματικό εχθρό που δεν είναι άλλος από τον εαυτό σου σε μόνιμη σκοπιά ενηλικίωσης. Μια γυναίκα αναλαμβάνει το ρόλο της φαντασίωσης και δεν έχει σημασία αν υπάρχει ή όχι, αλλά περισσότερο η ανάγκη σου να την βλέπεις να τρέχει και να σκοντάφτει στην απόκρημνη πλαγιά του απέναντι υψώματος – σαν έξοδος κινδύνου και κραυγή αγωνίας μαζί.

H Λήμνος δεν αναφέρεται πουθενά. Ισως γιατί δεν χρειάζεται, αφού μπορείς να την αναγνωρίσεις από μακριά, ακόμη κι αν δεν έχεις βρεθεί ποτέ εκεί. Δεν είναι η μικρή της απόσταση από την Τουρκία, ούτε η αφιλόξενη βραχώδης μορφολογία της, δεν είναι οι καλοκαιρινές μπόρες ούτε οι χιλιάδες ιστορίες για τους φαντάρους της που ξέρουν καλύτερα από οποιονδήποτε τη σημασία της λέξης «ακρίτας». Είναι εκείνη η μαγική στιγμή που ένα νησί γίνεται ένας ολόκληρος υπαρκτός κόσμος ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, ικανός να σου αλλάξει τη ζωή για πάντα.

«Υψωμα 33» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (1998) / Σενάριο: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος / Πρωταγωνιστούν: Στέλιος Κατρούλης, Κώστας Κάππας, Tάκης Τσίτσας, Ιάκωβος Μυλωνάς, Γιάννης Τσιώμου, Τάσσος Πολιτόπουλος, Ευτυχία Γιακουμή.

Αναδημοσίευση άρθρου απο το:

flix.gr

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

Σχόλια
Loading...