Αφιέρωμα στην Τζένη Καρέζη

Η Τζένη Καρέζη γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Ιανουαρίου 1934 και το πραγματικό της όνομα ήταν Ευγενία Καρπούζη. Οι γονείς της ήταν εκπαιδευτικοί και συγκεκριμένα, ο Πατέρας της ήταν μαθηματικός-γυμνασιάρχης και η Μητέρα της δασκάλα.

Σπούδασε στην Ελληνογαλλική Σχολή Καλογραιών στην Θεσσαλονίκη και στην Ελληνογαλλική Σχολή του Άγιου Ιωσήφ στην Αθήνα. Έτσι η Τζένη έμαθε να μιλάει και αγγλικά και γαλλικά.

tumblr_mzamtgLtmj1sh3dwco8_1280

Από πολύ νωρίς έδειξε την αγάπη της για το θέατρο, όταν συμμετείχε σε όλες τις σχολικές παραστάσεις και μάλιστα όταν αποφοιτούσε από την Ελληνογαλλική Σχολή, έλαβε μέρος στην παράσταση που ετοίμασαν οι τελειόφοιτοι και ανέβηκε στο θέατρο ΡΕΞ, στο έργο του Σοφοκλή «Αντιγόνη» και φυσικά έπαιξε τον ομώνυμο ρόλο. Μπήκε στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και οι καθηγητές της ήταν σπουδαίοι ηθοποιοί όπως, ο Δημήτρης Ροντήρης, η Κατερίνα κ.α.

tzeni-karezi

Ο πατέρας της ήταν πολύ φίλος με τον Ιωάννη Μεταξά (άρα συντηρητικός), αλλά για κάποιο λόγο μια μέρα είπε κάτι κακό για τον Μεταξά και εκείνος μόλις το έμαθε, άρχισε να τον μεταθέτει σε διάφορες πόλης η νησιά, σαν τιμωρία. Σαν πατέρας ήταν πολύ αυστηρός και όταν έλειπε από το σπίτι η ατμόσφαιρα ήταν πιο χαρούμενη. Όταν όμως γύριζε, τα πράγματα άλλαζαν και όλα γινόντουσαν πιο δύσκολα για όλους. Η ίδια είχε γράψει στο βιβλίο της, ότι σαν μικρή δεν μπορούσε να πει πολλά, αλλά με τον τρόπο της προσπαθούσε να δείξει της Μητέρας της ότι πρέπει να φύγει από αυτή την τυραννία που ζούσε και να την πάρει και εκείνη μαζί της, γιατί δεν της άρεσε αυτή η ζωή που ζούσαν μέσα στο σπίτι.

Στείλε μας το δικό σου άρθρο!!!

Ο πατέρας της το θέατρο το θεωρούσε πολύ φτηνό και εννοείτε πως δεν ήθελε με τίποτα η κόρη του να γίνει ηθοποιός. Έτσι η Τζένη για να μπορέσει να τον πείσει, έκανε εννέα μέρες απεργία πείνας, ώστε να μπορέσει να δώσει στο Εθνικό. Τελικά το έκανε κρυφά και μπόρεσε να το κρατήσει κρυφό για ένα χρόνο, αλλά όταν τελικά το ανακάλυψε ο πατέρας της, της άστραψε χαστούκι. Η Τζένη αρκετά μεγάλη πια, αγανάκτησε και αφού του είπε ότι αυτό δεν πρόκειται να ξαναγίνει, πήρε την Μητέρα της και έφυγαν από το σπίτι. Από τότε πολύ λίγες φορές συναντήθηκαν, αν και ο πατέρας της πήγαινε καμιά φορά στο θέατρο να την δει, αλλά πάντα καθόταν στα πιο πίσω καθίσματα.

22196_Tzeni 8-1

Όταν γεννήθηκε ο γιός της, την επισκέφτηκε για να δει τον εγγονό του, αλλά εκείνη μόλις τον είδε τρομοκρατήθηκε και δεν έφευγε δίπλα από τον άντρα της. Ο πατέρας της είδε λίγο τον εγγονό του και όση ώρα κάθισε μαζί τους, μιλούσε μόνο για τον εαυτό του και για τα πόσα πολλά χρόνια θα ζήσει. Δύο χρόνια μετά από αυτήν την επίσκεψη σκοτώθηκε σε τροχαίο.

articleGal_16777_19028.w_hr

Ο Κώστα Καζάκος σε μια συνέντευξη του είχε αναφέρει ότι κατά βάθος μεταξύ πατέρα και κόρης, υπήρχε μια αγάπη που μπορεί να τρόμαζε άνθρωπο. Θυμάται την μέρα που τους ειδοποίησαν, ότι τον είχε χτυπήσει φορτηγό και ήταν σε κώμα, η Τζένη πανικοβλημένη ήθελε να φέρει γιατρούς από το εξωτερικό, αλλά όλοι της έλεγαν ότι δεν μπορούσε να γίνει τίποτα. Έτσι λίγο πριν ξεψυχήσει και την ώρα που η Τζένη έσκυψε πάνω του, εκείνος με κλειστά μάτια ψέλλισε μόνο «Ευγενούλα» και εκείνη άρχισε τα κλάματα. Ήταν συγκλονιστικό, λέει ο Κώστας Καζάκος.

monoi-sto-spiti

Το θεατρικό της ντεμπούτο το έκανε δίπλα στην Μελίνα Μερκούρη και τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, στο Θέατρο Κοτοπούλη. Έχει παίξει σπουδαίους ρόλους στο Εθνικό όπως, Λόρκα, δίπλα στην Κατίνα Παξινού, Οφηλία του Άμλετ, Μυρίνη Λυσιστράτη κ.α. Η πρώτη της κινηματογραφική δουλειά, ήταν στην ταινία «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο» του Αλέκου Σακελλάριου. Από εκεί και πέρα έχει γυρίσει πάνω από 30 ταινίες όπως «Δεσποινίς διευθυντής», «Τα κόκκινα φανάρια», «Τζένη Τζένη», «Μια γυναίκα στην αντίσταση» κ.α.

tumblr_mzamtgLtmj1sh3dwco3_400

Από το 1960 και μετά έφτιαξε δικούς της θιάσους, με τους οποίους μπόρεσε να συνεργαστεί με πολύ σπουδαίους ηθοποιούς όπως τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, τον Ντίνο Ηλιόπουλο, τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, τον Μίμη Φωτόπουλο κ.α.

Έκανε δύο γάμους, εκ των οποίον ο ένας ήταν το 1962 με τον Ζάχο Χατζηφωτίου και κράτησε μόνο έξι χρόνια και το 1968 παντρεύτηκε με τον Κώστα Καζάκο, με τον οποίο έμεινε μέχρι και το τέλος της ζωής της. Από αυτό το γάμο, απέκτησε τον αγαπημένο της γιο Κωνσταντίνο Καζάκο, ο οποίος ακολούθησε και αυτός τα χνάρια των γονιών του και έγινε ηθοποιός.

karezikazakos23223

Από το 1968 και μέχρι το τέλος της ζωής της έπαιζε συνέχεια με τον Κώστα Καζάκο, κάνοντας στροφή στις θεατρικές της δουλειές, παίζοντας Ίψεν, Τσέχοφ κ.α και το 1985 έπαιξε για πρώτη φορά αρχαίο δράμα στην Επίδαυρο και στο Ηρώδειο, το ρόλο της «Μήδειας» και γνώρισε μεγάλη επιτυχία, όπως και σε ότι έκανε στην καλλιτεχνική της πορεία. Ωστόσο το 1973 ανέβασε με τον σύζυγο της το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο», το οποίο επειδή το νόημα του ήταν μια μορφή αντίστασης, λόγο της περιόδου της Χούντας, συνελήφθηκαν.

Το 1963 έκανε πρωταγωνιστικό ρόλο στα «Κόκκινα Φανάρια», η οποία ταινία το 1964 πήγε στις Κάννες και ήταν υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας. Οι ξένοι είχαν μαγευτεί από την ομορφιά της Καρέζης και την χαρακτήρισε ως βεντέτα, αλλά χωρίς βεντετισμούς.

p18g3e46mjbgrbp1e9qgqt14jf3_300x200

Της άρεσε πάρα πολύ να παίζει τάβλι και με αυτόν τον τρόπο γνωρίστηκε και αγαπήθηκε με τον Κώστα Καζάκο, όταν περίμεναν να ξεκινήσουν τα γυρίσματα του «Κοντσέρτο για Πολυβόλα» στον Ισθμό της Κορίνθου. Τον αγαπούσε τόσο πολύ, που είχε πει κάποια στιγμή, ότι θα ήθελε να τον είχε γνωρίσει πιο νωρίς και να μπορέσει να κερδίσει τα χαμένα χρόνια. Σε όλη της τη ζωή περιπλανιόταν μέχρι να τον βρει. Ο ερχομός του γιού τους, έφερε στη ζωή τους την απόλυτη ευτυχία και η ίδια έλεγε, ότι ένα μωράκι ακριβώς δίπλα στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο ήταν μια αίσθηση καταπληκτική, την οποία δεν πρόκειται να την ξεχάσει ποτέ.

Η Καρέζη με την Βουγιουκλάκη ήταν φίλες από το Εθνικό και μάλιστα ήταν τόσο κολλητές που τους άρεσε όταν έβγαιναν βόλτα, να φοράνε τα ίδια ρούχα. Παρόλο που είχαν έναν επαγγελματικό ανταγωνισμό, πάντα στα δύσκολα η μια έψαχνε την συμπαράσταση της άλλης. Ένα περιστατικό που δείχνει πόσο η μια υποστήριζε την άλλη, ήταν όταν ένας θεατρικός επιχειρηματίας αρνήθηκε στη Βουγιουκλάκη να την βοηθήσει στο πώς να μπορέσει να κρατήσει τα λεφτά που έβγαζε από τα γεμάτα της θέατρα, η Καρέζη αγανάκτησε μαζί του λέγοντας του ‘’Την βλέπεις να πνίγεται και σε φωνάζει να την σώσεις και εσύ αρνείσαι? Να πας αμέσως’’. Η ίδια έλεγε ότι εξυπηρετούσε τις εταιρείες κυρίως για τον κινηματογράφο, να τις μοιράζουν. Παρόλο όμως τον διαφορετικό τους χαρακτήρα, είχαν αναπτύξει μεταξύ τους, μια πολύ όμορφη σχέση.

alikikarezi03

Η Καρέζη έλεγε για την Αλίκη, ότι εκτός από πρωταγωνίστρια είναι φαινόμενο και είδωλο. Δεν μπορούσε να υπάρξει κάτι που να τις κάνει αντίπαλες, γιατί ήταν διαφορετικές και έτσι δεν μπορούσε να φοβηθεί τίποτα η μια από την άλλη. Δεν είχαν ποτέ ανταγωνισμό μεταξύ τους, αλλά μια ωραία σχέση. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη αντίστοιχα είχε πει ότι, εκτός από αγωνίστρια και λεβέντισσα, την θεωρούσε πάντα καλύτερη από την ίδια. Έλεγε ότι η Τζένη ήξερε να παίζει την κωμωδία υπέροχα, πιο καλά και από εκείνη. Έκλαψε πολύ για τον χαμό της ‘’αδελφής’’ όπως την αποκαλούσε.

vougiouklaki-karezi-660

Από το 1988 άρχισε να παλεύει με τον καρκίνο και μετά από τέσσερα χρόνια, στις 27 Ιουλίου 1992 και σε ηλικία 58 ετών, έχασε την μάχη με την ζωή και έτσι έσβησε αυτό το φετινό βλέμμα για πάντα. Η κηδεία της έγινε δημοσία δαπάνη και παρευρέθηκαν πολλοί συνάδελφοι της, αλλά και πολύς κόσμος που την αγαπούσε είτε προσωπικά, είτε μέσα από την δουλειά της. Αργότερα στην μνήμη της ιδρύθηκε το ίδρυμα «Τζένη Καρέζη» το οποίο βοηθάει όσο μπορεί τους ασθενής με καρκίνο και χρόνιες καταληκτικές νόσους.

tzeni-karezi-1

Μια υπέροχη γυναίκα, μια καταπληκτική ηθοποιός, με ήθος και αρχές. Μια γυναίκα η οποία παρόλο που δεν εξοικειώθηκε με το θάνατο ποτέ, πάλεψε μαζί του γενναία. Ήθελε πολύ να ζήσει και όλες της οι κινήσεις ήταν σαν να μην ερχόταν ο θάνατος ποτέ.

Το τελευταίο τρίμηνο της ζωής της, κατάφερε να συμφιλιωθεί με την σκέψη του τέλους και άρχισε να βγάζει ευγνωμοσύνη για όλα τα πράγματα γύρο της και αυτό την έκανε να ακτινοβολεί. Κάτι που θα έπρεπε να το κάνουμε όλοι από την πρώτη μέρα της γέννησης μας.

Να είμαστε ευγνώμονες για την ζωή και να χαιρόμαστε την κάθε της στιγμή. Γλυκιά μας Τζένη μακάρι εκεί ψηλά που είσαι, να συνεχίσεις να είσαι μια καταπληκτική γυναίκα και μια ανεπανάληπτη ηθοποιός.

 

Επεξεργασία ηθοποιών


Επεξεργασία παρασκηνίου

logo
πηγή
Σχόλια
Loading...